Skip to main content
Receive Direction Send Direction

Max. DSLAM throughput kbit/s 85000 20000

Min. DSLAM throughput kbit/s 14568 0

Attainable throughput kbit/s 103034 23275

Current throughput kbit/s 84998 19997

Seamless rate adaptation off on



Latency fast fast

Impulse Noise Protection (INP) 32 42

G.INP on on



Signal-to-noise ratio dB 10 8

Bitswap on on

Line attenuation dB 15 19



Profile 17a

G.Vector full full



Carrier record J43 J43





Graag zou ik vernemen of hier nog een profiel van 100/20 inzit met deze waarden?

Momenteel op 85/20

Kan iemand ook zien hoever ik van centrale af zit?
Dag Jan,



Je hebt eem dlm profiel. Je lijn zal altijd de beste snelheid automatisch aanpassen. Dit kan hoger als de lijn stabiel genoeg is.



Mvg,



OdB
Sinds geruime tijd is mijn snelheid terug gezakt naar eerst 50/10, sinds 3 weken 70/15.

Is het mogelijk de lijn terug te verhogen naar 82/20 zoals voorheen.

Raar dat na maanden opeens de snelheid zo naar beneden duikt of scheelt er iets aan de lijn?

Nochtans niets gewijzigd aan mijn binnenbekabeling.

Mijn klantennummer is 611606539.

Kan iemand dit eens nakijken a.u.b., alvast bedankt.
Waarschijnlijk de DLM die je teruggeschakeld heefd om de stabiliteit te kunnen garanderen, maar dat kunnen ze inderdaad bij proximus beter eens nakijken.
Jan,



Ik kan je profiel niet handmatig verhogen, zoals mijn collega reeds aangeeft krijg je de beste snelheid naargelang de mogelijkheden op je lijn, dje kan trouwens op onze site terug vinden welke minimum snelheid is die je zou moeten krijgen :



https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/speedtest-internet-connectie.html#/input



Met vriendelijke groeten,



Samuel
Beste,



Intussen heb ik contact gehad met een medewerker van Proximus.

Volgens hem staat de DlM actief en zit er alsnog een verhoging in.

Echter bijna maand verder en nog niets veranderd.

Als ik kijk op de website van Proximus wat mij snelheid zou zijn zie ik 93,6 Mbps.

Is het mogelijk dit nog eens na te kijken?

Mijn klantnummer is 611606539.

Alvast dank bij voorbaat.



Mvg,

Jan
Dag Jan_0146,



Ik heb even een meting uitgevoerd van de lijn en standaard heb je 50Mbps vectoring. Dankzij DLM heb je nu een Actual Net data Rate van 69999.0 Mbps. Ik heb even een Apply Best Speed profile uitgevoerd en je lijn zal nu onder monitoring vallen. Indien deze ok lijkt te zijn , dan zal je een hoger snelheid kunnen krijgen.



Mvg, AM
Dag Jan_0146,



Ik heb even een meting uitgevoerd van de lijn en standaard heb je 50Mbps vectoring. Dankzij DLM heb je nu een Actual Net data Rate van 69999.0 Mbps. Ik heb even een Apply Best Speed profile uitgevoerd en je lijn zal nu onder monitoring vallen. Indien deze ok lijkt te zijn , dan zal je een hoger snelheid kunnen krijgen.



Mvg, AM




Beste Andy,



Mijn lijn is terug verhoogd naar 85/2O waar ik zeer tevreden mee ben.

Ik neem aan dat ik me in zone 2 bevind, 100/20 zal er niet meer inzitten zeker?

Of is er alsnog genoeg ruimte om nog verhoogd te worden?

Mijn klantnummer is 611606539.



Mvg,

Jan
Uw lijn past zich automatisch aan de best en hoogst mogelijke snelheid.
daar zie ik in ieder geval niks van, ik zit op een download van 30Mbps na een DLM verder in de straat haalt men snelheden van 95 Mbps met hetzelfde abonnement
maand geleden klacht ingediend en gevraagd hoe en wat , tot nu toe nog altijd geen antwoord
Dag cogwil, het standaard profiel die op je lijn actief staat is 16,5 Mbps (zone 3). Dankzij DLM heb je nu 30Mbps. Ik vermoed dat de andere klanten in je straat op een andere lus zitten en dichter bij een ROP zullen zijn.



Mvg,

AndyM
Met "vectoring + DLM + B-box3" in zone 3, zou het eventueel kunnen stijgen tot 60/5.
ik zit blijkbaar aangesloten in de centrale (Hoogstraat -Brugge) is tot aan mijn deur 750 meter vandaar zone 3, er staat een ROP (205) in Bilkske - Brugge is vandaaruit 250 meter heb al verschillende keren gevraagd om daar iets aan te doen krijg steeds hetzelfde antwoord is niet mogelijk,
ik vrees dat ik daaraan ook weinig zal kunnen veranderen
blijkbaar moet het toch kunnen want als men een lijntest doet komt men uit bij de ROP 205 (bilkske) van daaruit loopt dan blijkbaar de lus over de centrale in de Hoogstraat. Kan men mij dan niet rechtstreeks koppelen op die ROP 205 zonder die omweg te moeten maken?????????????????????????????
ik laat dit nog verder nakijken maar kan je voorlopig niets beloven vrees ik
voor zover ik weet is mijn lijn via die rop gekoppeld naar de centrale(Hoogstraat) daardoor is de maximum capaciteit van mijn lijn 40mbps vectoring is blijkbaar ook geen optie heb dit deze week vernomen van een bereidwillige technieker van prxms die bij ons in het gebuurte aan het werk was. Ik heb op 20/02/2017 een klacht ingediend i.v.m mij snelheid en heb hierover tot nog toe niks gehoord , zeer negatieve ervaring met de klantendienst Contactnummer: 0488270712
In Google Streetview van sept 2014 zie ik aan't begin van Bilkske (tegen de zijgevel in het kinderspeelparkje) wél KVD 50BRG0/205 doch geen ROP 50BRG0/205.

Indien er (ondertussen?) een ROP geplaatst werd zou die ernaast of heel kortbij moeten te vinden/zien zijn.

Kan u soms een foto posten van ROP 205 in Bilksken?

Zoniet wordt uw VDSL signaal idd geleverd door de LEX 50BRG0 in de Hoogstraat. Dan is de oplossing uiteraard een extra ROP doch dit is planningsinfo die !!soms reeds beschikbaar is bij het Rolloutteam (zie gelijkaardige feedback van Support medewerkers)
Zal mij vergissen tussen Rop en KVD voor mij is zo'n kast een kast, ik dacht dat dit allemaal ROP's waren op de hoek van de vulderstraat en de konfijtstraat staat ook zo'n kast en de buren die daarop zijn aangesloten halen snelheden van 95Mbps. Probleem is dan weer dat de lus die van daaruit vertrekt stopt aan huisnummer 58 en ik woon in 46 dus stukske tekort.
Met 95Mbps zal er in de onmiddellijke omgeving (+/- 50m) van KVD 203, hk Vulderstraat-Konfijtstraat, zéker reeds een extra ROP geplaatst zijn.

Héél uitzonderlijk wordt de bestaande KVD vervangen door een aluminiumkast die 0,5 m hoger is met extra ruimte voor VDSL-appartuur.
denk niet dat er nog een andere kast staat van prxms in de direkte omgeving, er staat nog ergens een in de omgeving van de Langestraat (Vuldersreitje)en dat is alles .
KVD 205 hoek vulderstraat konfijtstraat

Kvd 203 Bilkske

andere KVD's zijn er in onze omgeving voor zover ik weet niet
Zelf al staat er een ROP dan moet proximus je nog willen en kunnen aansluiten?

Net zoals bij een vriend daar staat een ROP veel dichter bij zijn huis, juist om de hoek maar daar is de reden dat hij volzet is!
heb thuis b-box 3 en DLM maar vectoring ?????? waarschijnlijk niet als ik bel naar de klantendienst en vraag wanneer vectoring geimplementeerd word vallen ze uit de lucht, ze weten het niet
ik denk eerder dat het bij prxms een beetje van niet willen is, kunnen aansluiten is volgens mij wel mogelijk

Reageer