Verbruik controleren mobiel Internet XL35

  • 7 November 2011
  • 2 reacties
  • 3450 Bekeken

Beste,


Ik ben sinds een maand overgeschakeld op een abonnement 'XL 35' waarin 100 Mb mobiel internet-gebruik zit inbegrepen. De maand is nog niet om, en als ik inlog op mijn e-services zie ik dat mijn factuur al 61euro bedraagt ipv 35euro. Ik zie hierbij dat er 26euro afkomstig is als data-verbruik... Nu, ik zet mijn data-verbinding altijd uit wanneer ik deze niet gebruik, en ik heb deze nog maar amper gebruikt.. (werk zo goed als altijd op een wifi-verbinding en schakel de mobiele data verbinding maar heel af en toe in).

Nu, mijn probleem ligt in het feit dat ik op geen enkele manier mijn verbruik kan controleren. Ik heb al 5x naar de klantendienst gebeld en ben al in 3 verschillende bgc centers geweest, zonder resultaat. Ik ben zelf een technieker bij Belgacom dus heb wel enige notie omtrent dataverbruik/Mb's, ...

Men heeft mij al een aantal keer gezegd dat ik mijn verbruik kan controleren door naar 2455 te bellen. Als ik hiernaar bel krijg ik enkel informatie omtrent aantal minuten gebeld, aantal smsen verzonden/ontvangen in binnen- en buitenland en het aantal anytime minuten resterend. Sterker, de tool zegt zelf 'de bedragen houden geen rekening met een gprs-verbinding'.

Een andere optie was via e-services zeide ze me. Hier zie ik wel staan dat er mij op dit moment 26euro extra gefactureerd wordt voor DATA-verbruik, maar ook hier kan ik nergens een verbruik terug vinden onder de vorm bv '30Mb verbruikt van de 100Mb'...

Een laatste optie was de app 'Hello Proximus'. Deze is geïnstalleerd en geeft de melding 'Voor de periode .. tot en met .. is zijn er u 315 minuten gefactureerd'. Mijn abonnement is gebasseerd op MB (100 Mb inbegrepen) en de App geeft mij een verbruik in minuten, onlogisch lijkt me?!?

Ik heb al op verschillende fora gelezen voor de mogelijk tot downloaden van andere App's voor het dataverbruik te controleren, maar het kan toch niet dat er nergens via een 'officiële manier van proximus' het data-volume te controleren is. Ook de klantendienst kan me mijn verbruik niet vertellen. Als mijn 100Mb te weinig blijkt te zijn, wil ik gerust overschakelen naar een ander abonnement, maar dan nog wil ik mijn verbruik kunnen raadplegen...

Als iemand hetzelfe probleem heeft gehad of hier raad mee weet, hoor ik het graag :)


Mvg,


Steven

2 reacties

Beste StevenVdr,

Uw dataverbruik kunt u opvragen via de e-services en via Hello Proximus. Zie onderstaande link voor bijkomende info.

http://support.nl.proximus.be/app/answers/detail/a_id/13945

Met vriendelijke groeten,

Eva
Beste,


Zoals ik in bovenstaande uitleg schrijf kan ik bij mijn e-services enkel het bedrag terug vinden van het dataverbruik, maar nergens een stand zoals '30 Mb van de 100Mb verbruikt' of 'nog ...' resterend.

Mijn App 'Hello Proximus' geeft aan dat er mij 315min gefactureerd wordt, maar ik een Mb-based contract, nl 100Mb .. Dus aan een uitdrukking in minuten heb ik niets ..


Mvg,


Steven

Reageer