verbrekingsvergoeding

  • 29 April 2012
  • 2 reacties
  • 940 Bekeken

Reputatie 2
Badge
In afwachting van Vandelanotte, ik probeer de vergoedingen te begrijpen:

>>>>

indien u een contract van bepaalde duur verbreekt voor de opgegeven vervaldag dient u een verbrekingsvergoeding te betalen die gelijk is aan de som van de nog tot de normale afloop
van het contract verschuldigde vergoedingen. Indien u uw contract niet voor de vervaldag
opzegt, zal uw contract van bepaalde duur automatisch voor een onbepaalde duur worden verlengd.
U kunt het dan eender wanneer en zonder vergoeding opzeggen mits het naleven van een opzegtermijn van minstens één maand. De opzegging dient te gebeuren met een aangetekende brief.
<<<<<

Als ik goed begrijp moet je goed opletten als ze bellen om je een verlenging aan te smeren, omdat je dan weer in een contract van BEPAALDE duur instapt,

daarentegen als je weigert en gewoon stilzwijgend verlengt, mag je per maand gewoon opzeggen.
Bij die verlenging van BEPAALDE duur heb je echter wel meestal voordeel dat je een paar maand gratis krijgt.


2 reacties

correct

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Inderdaad, ik had het niet beter kunnen formuleren. Als je een stilzwijgend verlengd contract in een "bepaalde duur" omzet, krijg je meestal voordelen in de vorm van 1 maand gratis, of aan sterk verminderde prijs. Het is dus duidelijk waarom, want je kan dan niet meer voor einddatum opzeggen zonder zware opzegvergoeding. Die einddatum staat nu wél duidelijk vermeld op de factuur, zodat je die in het oog kunt houden.

Reageer