verbindingstijden

  • 29 March 2011
  • 6 reacties
  • 1206 Bekeken

Omdat ik een melding kreeg dat mijn volume opgebruikt was, heb ik de verbindingstijden nagezien.

De laatste sessie die vermeld wordt, is gestart op 29/03 en had een verbindingsduur van 28 uur!

Ik heb dit nagezien vandaag, dus 29/03, om 13.07u. Hoe kan dat dan?

In die sessie zou er een download zijn van 474.000 kB.

Moet ik hieruit besluiten dat de aangerekende volumes en verbindingsduur niet kloppen?

6 reacties

Een beetje meer informatie zou wel handig zijn.

Welk abbonement heeft U? Hoe ga je op het internet is dit via BBOX (indien ja, met draad of wireless), via USB modem..?

Aangerekende verbindingstijd & volume kloppen voor 98.9% exact omdat dit dan ook het effectief verbruikte volume is, als je bv online gaat met een USB modem via bv proximus en de laptop blijft aanstaan en je antivirus doet automatische updates, je windows doet automatische updates... of je hebt Internet Start met dus een laag volume en de wireless van je modem/router staat aan & is slecht (of zoals vaak het geval niet) beveiligd bestaat er altijd kans dat iemand anders handig van jou internet gebruik maakt...

Gelieve deze zaken even na te kijken & wat meer info meegeven. Hou ons alleszins op de hoogte.

Edit: Excuseer, mijn fout had de post verkeerd gelezen... Inderdaad als het klopt wat je modem vermeld dan is er toch zeker iets niet juist. Zoals Rik hieronder vermeld zou een normale verbinding 36u in stand moeten blijven alvorens het IP adress gerefreshed word, en dus ook een nieuwe verbinding tot stand word gebracht. Dus er klopt iets niet met deze gegevens als je verbinding gestart is op 29/03 om 11.42u en er een verbinding geregistreerd staat op 29/03 om 13.07u.

Best even contact opnemen met de technische dienst om na te vragen wat dit probleem zou kunnen veroorzaken.

Te bereiken op 0800/22.700 (gratis) 7/7 van 8.00 ot 22.00

Mvg
De reactie van T3D is een beetje naast de kwestie vrees ik.

De vraag is: hoe kan er op 29/03 om 13.07u al een verbindingsduur van 28 uur geregistreerd zijn, als die verbinding pas gestart is op 29/03 (om 11.42u om precies te zijn).

En de volgende vraag is dan: als de verbindingsduur niet klopt, is het vermelde downloadvolume dan wel correct?

De BBOX2 is samen met BelgacomTV recent geïnstalleerd en beveiligd. Vanaf volgende maand ga ik het verbruikt volume wel permanent opvolgen. Maar het verbruikt volume in maart is op zich het probleem niet.

Ik vind die verbindingstijden inderdaad ook verwarrend.
Mijn ervaring is dat het tijdstip alleen de starttijd is bij een verbroken verbinding. (normaal 36 uur)
Bij een lopende verbinding is het het tijdstip dat die duur bereikt is (die 28 uur dus) . Met alle 4h een update.
Deze laatste regel heeft bij e-Services ook een andere kleur.
Tot de verbinding verbroken wordt (normaal 36uur) dan wordt het de starttijd.

Rik
Reputatie 2
Badge +1
Is idd de laatst gestarte sessie die momenteel loopt en wordt maar om de x tijd bijgewerkt.
Kijk vandaag nog eens en je zal zien dat die sessie vermoedelijk 36h actief was.
Beste Mic.

Rik en axs hebben het bij het rechte eind. Op 29/03 om 11u42 was je huidige sessie 28u actief. Het tijdstip wordt pas elke 4 uur aangepast. Dus om 13u07 zal je nog steeds een sessie zien van 28u maar als je om 15u43 zou kijken dan moet je een sessie van 32u zien.

En inderdaad, nog eens 4 uur later als de 36u bereikt is zal een nieuwe sessie starten.

Het uur dat je ziet staan is dus niet het startuur van de sessie maar de laatste 'update' van de sessie.

Je mag er dus gerust in zijn dat het weergegeven volume correct is. Twijfel je echter, dan kan je simpelweg via een programmaatje (vb: DUmeter) controleren hoeveel je pc precies downloadt (en uploadt) en dit vergelijken met de gegevens op de e-services.

Hopelijk is dit nu wat duidelijker,

Vriendelijke groeten,

Eva van Belgacom

Okee. Het was een beetje verwarrend, maar ik heb het nu gezien: het startuur wordt pas weergegeven als de sessie beëindigd is.

Bedankt voor de reacties.

Mic

Reageer