Verbindingssnelheid

  • 22 October 2011
  • 2 reacties
  • 720 Bekeken

  • Apprentice
  • 7 reacties
Ik heb Internet Favorite, waarbij een downloadsnelheid van 25Mbps en een uploadsnelheid van 3,5 Mpps beloofd wordt. Wanneer ik mijn internetsnelheid zelf controleer kom ik op een downloadsnelheid van10162 Kbps en uploadsnelheid van 291 Kbps.

Dit betekend: om te downloeden meer dan 2x teweinig en voor het uploaden meer dan 10x te weinig.

Ik betaal dus veel te veel voor wat ik maar krijg van Belgacom.

Wie heeft hier een verklaring voor en hoe geraak ik dan aan de beloofde snelheid ?

2 reacties

Beste ave,


De vermelde snelheden op de website zijn technisch enkel haalbaar indien je op de recentste lijntechnologie bent aangesloten (zijnde VDSL2) en dicht genoeg bij de lokale straatkast zit. Zoals ricy al zei, kan je controleren of VDSL2 beschikbaar is bij jou en je lijn in dat geval laten omschakelen via onze klantendienst.


Mvg,

Eva.

Geen redden om te klagen....

Sinds 2012 wordt er beloofd dat er "binnenkort" werken zullen gebeuren aan het net om gebruik te kunnen maken van breedbandinternet -- je leest het goed, sinds 2012.
Bijna 5 jaar later - niets, maar dan ook helemaal niets.

De MAX downloadsnelheid hier is 411 Kbps -- je leest het goed, 411 !!!!

Verschillende keren gebeld, naar de klantendienst, maar daar steeds hetzelfde antwoord -- " Er zijn inderdaad werken voorzien, maar geen kat die weet wanneer die zullen uitgevoerd worden". Vandaag nogmaals gebeld naar het nr. 0800 14 552 - ze gaan me terugbellen, maar wanneer - tja het zal ook wel "binnenkort" zijn zeker.

Erg -- en dan maar pochen dat ze het "snelste netwerk" hebben.

Tja, niets aan te doen dus.

Reageer