Verbinding/modem - problemen

  • 30 November 2011
  • 6 reacties
  • 874 Bekeken

  • Practitioner
  • 49 reacties
Beste,

Sinds enkele dagen moeten wij regelmatig onze modem herstarten omdat de internetverbinding volledig wegvalt. Ook is de verbinding tergend traag. Als dit het gevolg is van het splitsen van onze modem, dan hoeft het voor mij niet.

Gelieve mijn verbinding te controleren en te herstellen.

Dank bij voorbaat,

fb789345

6 reacties

PS: Ik vergat te vermelden dat er zelfs sinds korte tijd geen verbinding meer is op onze eerste verdieping. Dit werkte steeds probleemloos.
Werk je met wifi ? Anders eens de snelheid controleren met een vaste netwerkkabel tussen pc/laptop en modem.
Bedankt ricy, ik heb een draadloze verbinding waarom zou ik dan een kabel gaan kopen. Het werkte voordien, en zo te lezen ben ik niet de enige met dit probleem.


Het was mijn bedoeling om zo aan de weet te komen of het alleen het wifi gedeelte is van je modem dat niet meer goed werkt.

Anders eens een factory reset proberen van de modem, als het niet baat kan het ook geen kwaad.

voor info factory reset kijk hier op mijn blog
Bedankt ricy, dat heb ik ook al gedaan een paar dagen geleden. Ik kan het natuurlijk nog eens doen.
Ja als de wifikaart in de modem defect is zal het natuurlijk niet lukken, daarom is het interessant om te weten of het met een utp kabel wel zou goed werken.

Natuurlijk moet je dan wel zo'n kabel liggen hebben of er ene van iemand effekens kunnen lenen.

Waren er dan geen witte utp kabels bij de installatie bijgeleverd? of anders eens je kabel die naar de decoder loopt gebruiken voor een test te doen.

Ik wil maar een paar ideetjes meegeven hoor aan u om te beslissen wat je wilt doen hé.

mvg,

Reageer