verbinding aan 88bits en laaaaaaaaaaaaaaaaaange wachttijden

  • 11 December 2011
  • 23 reacties
  • 1708 Bekeken

/files/4a8b7f8d9c/88.jpg 1280x800

23 reacties

Heb je adsl of vdsl ?

Wat krijg je als resultaat bij de belgacom tv beschikbaarheidstest? klik ⇒ http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page" target="_blank

(Als HD beschikbaar is dan is VDSL2 mogelijk)



Wat krijg je als resultaat op http://www.speedtest.net/
Ja man...


Ik bel ANDERHALF uur naar de klantendienst... 2 keer afgelegd door hun,

uiteindelijk kom ik terecht bij een mevrouw van PROXIMUS!!!! die mij gelukkig eerlijk toegeeft dat er een probleem is met de routers en dat de nummers van de klantendienst Belgacom bij Proximus terechtkomen....


in de loop van de week bij de Franstalige klanten, nu blijkbaar bij de Nederlandstalige...



echt...



ik ben nu 4 dagen klant, waarvan 2 geen internet (geen lijn dus ja), dan 2 amper internet, dan anderhalf uur klantendienst...

en dan nog die tv die er niet is en dan nog eens al dat geld moeten geven om die tv te laten installeren...



echt, laat maar, ik ga dit laten nakijken en annuleren. Dit is belachelijk.

2 dagen verlof genomen voor een stoeme installatie die ze hadden kunnen voorzien, een avond verziekt en morgen de werkweek humeurig moeten inzetten en nog vroeger moeten beginnen om de verloren tijd in te halen.


Binnen 6 uurtjes opstaan, hopelijk is de koppijn dan al over.


bedankt Belgacom
de technische dienst sluit de deuren om 22uur, dus deze nacht blijven doorbellen heeft weinig zin.

in afwachting kan u de vraagjes van ricy alvast beantwoorden

mvg
Bedankt mensen,



de speedtest was even 1.1 Mbps, de keer er na 0.4 mbps (dl dan)


ik zou wel willen inloggen trouwens op die site http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page


maar ik weet mijn nummer niet, ik heb zelfs geen contract gekregen toen ze kwamen installeren!

ik heb voor zover ik weet dus ook niets getekend... ben ik eigenlijk wel klant?


misschien is dat het probleem en zit ik op iemand anders' lijn...




dat telefoneren begrijp ik nu dus wel, ik kreeg de ganse tijd "blijf wachten" en "sorry" te horen omdat alles doorgeschakeld sta naar Proximus ... :s

ik wist dat niet en ik belde de derde keer in om 21.59... dus ik hoopte op hulp



oja: het is Comfort pack (o ironie), voor een vaste PC,


de TV speelt perfect.




sorry dat het zo lang duurt, ik probeer dit bericht nu voor de 3e keer te posten (duurt te lang denkk)

groeten,


Bart


je kan op twee manieren

1) via telefoon (reeds klant) of

2) via adres (nieuwe klant)

de webcheck doen.

gebruik je de pc via wireless ? (mss wordt je wireless kanaal gestoord door buren )

Als je de mogelijkheid hebt verbindt dan eens je pc direct met netwerkkabel met je modem
we hebben geen telefoon



de pc is denk ik wel wireless, ik heb geen informatie gekregen.

de meeste tijd ging naar het opengooien van het voetpad en erop letten dat er niet teveel brokken van het huis zelf zouden afgebroken worden.


het IPadres ken ik, het telefoonnummer niet (heb je wel nodig om in te loggen)


grts


edit: draadloos dus (hoe weet ik nog niet)

de modem zit aan de andere kant van het huis
het telefoonnummer niet (heb je wel nodig om in te loggen)

om waar in te loggen ?

edit: je hebt geen telefoonnummer nodig je kan als nieuwe klant en dan je adres invoeren.



Je hebt waarschijnlijk dan slechte wifi ontvangst want hoe ver staat de modem van je pc en komen er veel muren tussen?
hier: http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page



ik belde een maand geleden naar Belgacom te vragen of ik kon overschakelen van Telenet naar Belgacom.


jajaja, allemaal geen probleem.


installateur komt... ah nee, dat gaat niet, een ganse uitleg, twee dagen wachten, nog een dag verlof nemen, grond openbreken, hoppa.

dan wordt het geïnstalleerd, ik kan op internet vrijdag maar heel traag.


gebeld: "tijdelijk probleem, morgen beter"


zaterdag: geen internet, noppes nul.

vandaag even internet, traag, ik bel, gans het verhaal van hoger in dit topic, geen oplossing.

doet me serieus denken aan de Alfa Romeo die ik ooit kocht om wat mee power en snelheid te hebben... als je begrijpt wat ik bedoel.


Je hebt waarschijnlijk dan slechte wifi ontvangst want hoe ver staat de modem van je pc en komen er veel muren tussen?

edit: ik ga er voor deze avond mee stoppen. mss kan xenne of iemand anders u nog verder helpen.

mvg,


er staan een hoop muren tussen, maar soms lukt het vrij goed (1Mbps) en dan echt niets



als de muren het probleem zijn, waarom werd dat dan niet gezegd?


nog een check:


bedankt alleszins


slaapwel
Ik weet het en begrijp je ook (ter info: ik ben wel niet van belgacom en probeer gewoon u te helpen)

Heb je de mogelijkheid om de pc eens direct met de modem te verbinden via netwerkkabel.



en nu ga ik inderdaad slapen,

nog een goeie avond verder en lig er ook maar niet wakker van hé

mvg,

ps: hier: http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page" rel="nofollow

kies nieuwe klant en je adres invoeren en post eens de reultaten als je wilt.
beste

nog wakker?

ga eens naar http://192.168.1.1/ en post eens je waarden dat je daar ziet (downstream/upstream, training margin etc)

en best snelheid meten als je met kabel verbonden bent met de modem.... zeker als je zo ver van de modem zit met verschillende muren tussen...

mvg
nu op het werk,

ik ga vanavond eens proberen aan te sluiten rechtstreeks op de modem.

ik ga natuurlijk wel geen kabel door gans mijn huis leggen, dat zou al te gek zijn.


bestaan er geen andere mogelijkheden? Ik zou alleen willen kunnen surfen aan hoge snelheid, maakt niet uit hoeveel dat kost


dit zie ik staan bij die beschikbaarheid


Resultaat van de beschikbaarheidstest































Product Belgacom TV
Mijn adres
Status Beschikbaar
Maximaal aantal tv's 3
Beschikbaar

Maximaal aantal tv's in


Reputatie 2
Badge +1
Zou je eerst de resultaten van downstream en upstream line rate willen posten? Deze kan je vinden door te surfen naar 192.168.1.1
aan je lijnwaardens zal het in ieder geval niet liggen

ofwel met kabel werken, ofwel een router met betere draadloze capaciteiten na bbox2 zetten, of via power adapters of ....

maar wil je misschien nog eens de snelheid meten als je met kabel verbonden bent met de bbox2?

mvg
wat is een power adapter bvb?



ik kan de pc niet aan die box hangen, die staat 20 meter verder en er zitten 3 kamers tussen :(
er zit op de pc trouwens zoiets http://www.dwpc.be/webwinkel/11-51-large/tplink-85mbps-powerline-ethernet-adapter-twin.jpg
nochtans...










Download Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar Gegevens opgeslagen ? 191.7 KByte/sec (=1534 kbps)

speedtest.nl



fijne helpdesk bij Belgacom,


ik moet mij telefoonnummer intikken om geholpen te kunnen worden; maar ja, ik heb geen telefoon nummer :((


dus ik kan niet geholpen worden???


hoppa, 5 dagen klant, 1 dag internet
Reputatie 2
Badge +1
Ipv telefoonnummer meteen het # intoetsen.
Verder staat je lijnnummer normaal op je bevestigingsbrief / factuur.
ja, maar verder moet je toch je nummer intkken... nuja, een fictief nummer gepakt en binnen geraakt, telefoonnummer gekregen ondertussen.



ik heb geen bevestigingsbrief gekregen, geen kopie van de installateur .. noppes.



ondertussen niets gevonden,

er komt zaterdag een technicus, geen mogelijkheid om 's avonds iemand te sturen.

m'n vriendin zit hier naast me draadloos te surfen aan 15 MBPS en ik op de vaste aan 0,1 MB! terwijl het bij telenet net omgekeerd was!

het was wel de bedoeling dat we elk aan die snelheid konden surfen 😞


ik hoop echt echt echt dat het in orde komt.
ik weet niet of het slim is om hier een technicus voor te laten komen, met de lijn zal wellicht niets verkeerd zijn. een aangezien jouw vriendin wel een behoorlijke snelheid haalt over wifi zal modem ook wel oke zijn

maar als ik het goed begrijp hangt er al een powerline aan de pc? powerline wil zeggen internetverbinding over het electriciteitsnet. dus de éne adapter met de modem verbinden, dan van andere adapter naar pc

mvg

Reageer