Verander ik van post krijg ik een melding. Geen signaal


Badge
  • Practitioner
  • 155 reacties
Hallo,


De tv verander ik van post. Krijg ik de melding geen signaal.


En zie alle kleuren van de regenboog pixels. Stekkertje eruit en even wachten met opstarten. Probleem het zelfde.


En een gedeelte van de opnames. Waren weg en na een dag was alles weer terug.




En waarom kan ik bij TLC en nog een andere zender geen serie opnamen maken ?




Fijne avond groet, Frwi



14 reacties

Heb je al eens de bbox 15 seconden zonder spanning gezet en als de dsl led terug continu brandt dan de decoder even zijn netstekker uitgetrokken.


Als dit niet helpt dan http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec" target="_blank.
Reputatie 7
Badge +6
Hier hetzelfde: bij zappen een seconde lang melding: geen signaal, bij het aanzetten van de TV is het scherm eerst een blokjespuzzle met een snerpend geluid. Ik dacht dat het lag aan de veranderingen aan modem/decoder voor Netflix. Na rebooten van de hele mikmak alles hetzelfde, met een reeks gewiste opnames die terugkwamen (en dat was toch een tijdje geleden).


Gisteren kregen we dan plots de software update die de meesten (?) al hadden gekregen rond 15/03 en die wij nooit hadden kunnen binnenbrengen. We gaan nu zien of dat verbetering brengt en nee, ik stap daarvoor niet over naar de concurrentie, dat komt wel in orde .... toch ???besluiteloos


Daarbij, de klein gasten zijn het huis uit en de zon schijnt.
hopelijk helpt de nieuwe software, al heb ik wel mijn twijfels dat dit weer eerder server gebonden kan zijn.


Je bent toch rechtstreeks verbonden met een utp netwerkkabel tussen bbox en v5 decoder, dacht ik toch, want anders kunnen soms draadloze oplossingen ook voor deze fenomenen zorgen
Reputatie 7
Badge +6
PLC-adapters. Hoe 'ingewikkelder' enfin complexer je het maakt, hoe meer kans op problemen, hé.


Mijn buurvrouw heeft gewoon een TV met kabel en nog een oude decoder, geen wifi, geen internet en die heeft geen enkel probleem, hoewel ze zeer veel opneemt. Gelukkig voor haar.
Inderdaad die PLC's kunnen dit fenomeen ook veroorzaken, zitten die plc's voorzien van aarding in stopcontacten met een aarding, want dit is aangeraden, wat nog niet wegneemt dat dit alleen 100% de zaak gaat oplossen !
Ik heb nu net ook maar de nieuwe software ontvangen.
Maar met nieuwe of oude denk ik niet dat dit veel verschil gaat uitmaken,trouwens, mensen die de nieuwe sofwate voor v5 al hadden wat was daar op verandert want ik zie niets bijzonders?
Reputatie 7
Badge +6
PLC's met aarding en gereset en alles.


Wat er veranderd is met die update, weet ik ook niet juist hoor, Elsa misschien wel.
Badge
Dank je wel. Gisterenavond tijdens het kijken. Weer naar geen signaal en daarna sprong hij weer aan. Gaf een update.Straks weer eens kijken wat ie doet.Maar lees dat Marleen er ook last van heeft. En ga alles weer eens uit zetten.


Dank.


Groet Frwi


Reputatie 7
Badge +6
'Nieuwe' software heeft niks opgelost, vrees ik. Heb jij soms ook Netflix geactiveerd, frwi, want bij ons valt dat zeer toevallig net samen met dat 'geen signaal' gedoe bij het zappen.
Reputatie 6
Badge +2
Ik stel vast dat mijn decoder met iets meer vertraging dan vroeger opstart en dat is best mogelijk dat het met die installatie van Netflix te maken heeft, mijn decoder is een V4.
Op mijn V5m merk ik eigenlijk geen verschil met die nieuwe software, hij reboot volledig in een anderhalve minuut.
Badge
@Marleen,ik heb Netfilx geactiveerd. Maar beneden op de tv helemaal geen last. Het is boven met de andere tv.


Ga nog een kijken het weekend. En anders eens gaan bellen.


Goed weekend Frwi
frwi,


boven wordt die waarschijnlijk ook gevoed met PLC's zoals devolo.


Het is mss niet gemakkelijk om uit te voeren, maar zet de decoder van boven eens beneden en deze van beneden boven dan weet je direct of het aan de PLC's ligt.

Reageer