Beantwoord

Vectoring

  • 9 November 2016
  • 17 reacties
  • 566 Bekeken

Weet er toevallig iemand wanneer PXM zijn vectoring zal geimplementeerd hebben op zijn netwerk, ik dacht dat dit voorzien was voor eind 2016?
icon

Beste antwoord door Martin 9 November 2016, 17:28

Bekijk origineel

17 reacties

Hoe ? die vectoring dat loopt toch al een hele tijd ? of staat PXM voor Mobile ?

Sagem tool
Downstream noise margin: 11,1 dB
Upstream noise margin: 13,6 dB

Vectoring down: yes
Vectoring up: yes
Modem vectoring compatible: yes
ROP vectoring compatible: yes

DSL standard: VDSL2
DSL profile: 17a
Estimated distance: 550 m

Proximus profile name: 85/15
Proximus DLM profile: yes
Proximus repair profile: no
Weet er toevallig iemand wanneer PXM zijn vectoring zal geimplementeerd hebben op zijn netwerk, ik dacht dat dit voorzien was voor eind 2016?
loopt nog door in 2017
blijkbaar hebben de meeste hier een Bbox 3 van Sagem waarop nogal het een en ander kan afgelezen worden ik heb zo'n andere , jullie kunnen nu al zien of vectoring aktief is of niet;
Daar ik ook geen sagem heb kon ik het afleiden uit deze twee:
- Internetsnelheid die Proximus opgeeft
- speedtest met utp verbonden aan de bbox3
heb een test gedaan voor internetsnelheid maar word daaar niet veel wijzer uit
Piekuren tussen 19 u en 23 u :

Max.: 27,7 Mbps download - 3,89 Mbps upload

Min.: 15,4 Mbps download - 1,91 Mbps upload
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :

Max.: 27,7 Mbps download - 3,89 Mbps upload

Min.: 15,4 Mbps download - 1,91 Mbps upload
heb nog twee verschillende speedtests gedaan
1 Speed of me
2 speedtest
uit de snelheid die Proximus geeft zou je nog niet op vectoring zitten. (die database die Proximus bijhoudt is niet altijd correct)
Maar de speedtest geeft dan nog net aan dat je wel op vectoring zit. (bij mij kon ik het veel duidelijker afleiden)
begrijp dit niet volgens PRXMS geen vectoring volgens andere speedtest wel??????????????????
Ik snap niet hoe men hier de facto uit de speedtest kan afleiden of vectoring actief is of niet ... als de metadata niet meegestuurd en uitgelezen worden zoals in de bboxtool dan komt men dat IMHO totaal niet aan de weet. Uit de gemeten snelheid afleiden dat men op een "vectored" profiel zit dat vind ik bijzonder kort door de bocht ..
Dat weet mijne kleine teen ook :8 dat je dit niet altijd alleen kan uit de speedtest afleiden maar wel heel veel uit beide speedtest en Proximus database van internetsnelheid.
En soms is het wel heel duidelijk, een voorbeeld als de speedtest bijvoorbeeld 86 Mbps aangeeft dan weet ik zeker dat ik op vectoring sta.
Dat zal dan iets zijn dat uwe kleine teen ook zal weten ;)
Maar ik heb dit aan cogwil al uitgelegd waarom ik dit denk samen met wat ook in zijn andere topic staat.
ja .. "koffiedik kijken" en daaruit conclusies trekken schijnt hier de hoofdbezigheid te zijn 😠
Tegen wie dat je het zegt..., inderdaad..... 'k heb juist al enkele koffies uit 🙂
Reputatie 7
Badge +1
Wat is vectoring eigenlijk. Ben maar een leek. Heb nu wel een Speedtest gedaan op mijn iPad mini. Waren 2 tv's en 2 iPads aan.
Download: 45 Mbps en upload: 5 Mbps.
Heb Internet comfort pack.
Badge +4
Vectoring is een techiek die ruis onderdrukt op de koperparen waardoor de internet snelheden daarmee kunnen verdubbelen... maar daarvoor moeten ze eerst nieuwe kaarten en hardware in de ROP (Lijnkast) steken.
Als de ruis minder is op een koperpaar kunnen er veel hogere download snelheden door de kabels.

Je kan het beetje vergelijken met een Dolby systeem bij muziek waar de ruis verminderd enzo.

PS: om het beste resultaat te zien voor een speedtest is computer met vaste kabel verbinden op de Bbox 3 , via wifi zal een flink pak minder zijn Antoon1
Bij mijn weten wordt vectoring niet gebruikt voor ruisonderdrukking maar wel voor overspraakdemping ttz de storing veroorzaakt door aanliggende koperparen in de parenbundel ... zie http://www.edpnet.be/nl/support/installeren-en-gebruiken/internet/wat-is-vectoring-technologie.html
Badge +4
Met die cross talk heb ik mij verkeerd uitgedrukt, moet idd overspraak zijn 🆒
kunnen ze dan geen ruis onderdrukken?

Reageer