Skip to main content
/files/363a219533/snelheid_bg.jpg 194x72
Hoe kom je aan die afstand tot de rop?

Er staat maar één kast in de straat naast ons. De technicus die de kabel is komen aansluiten is ook die kant opgegaan, waarschijnlijk om te iets te controleren denk ik, dus veronderstel wel dat we daarop aangesloten zijn.

100% zeker ben ik natuurlijk niet

lijkt op een 12/1 profiel, maar met een problematische training margin. zou wijzen op een afstand tot de rop van meer dan 1km

wat krijg je van resultaat bij de belgacom tv beschikbaarheidstest?

http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page

1HD = 12/1

2 tv's waarvan 2HD = 16,5/2

3 tvs waarvan 2HD = 20/2

3HD = 30/6

mvg

Maximum aantal TV's: 3

Maximum aantal TV's in HD: 2

Ik veronderstel dat dit toch wijst op een 20/2 profiel, of niet?

Hieronder screenshot:

Is al meermaals gebleken dat die test niet 100% waterdicht is...

Maar het wil idd niet zeggen dat de kabellengte effectief ook de afstand in 'vogelvlucht' is. Deze kan namelijk rare bochten maken en kan zelfs zijn dat hij eerst de straat oversteekt en langs de andere kant terugkomt...

Je lijkt nu op 12/1Mbps profiel te staan, wat een profiel is voor afstanden tussen 1000 en 1400m.

Misschien eens bellen met 0800 22 700 en de vraag stellen.

ik denk dat er toch iets mis is, blijkbaar lukt het hem zelf niet op 12Mbps te syncen en de training margin is ook heel slecht

ik denk inderdaad dat hij best eens contact opneemt met de 0800 22 700

mvg

Hi synct toch op 12/1 wat een normaal profiel is sinds enkele dagen...

De training marging zal uiteraard laag zijn omwille van de haalbare snelheid op die afstand.

Maar uitsluitsel ga je pas krijgen als EVA dit zal beantwoorden of als je belt naar 0800 22 700 (snelste manier)

hij blijft steken op 11300Mbps, en met zo'n lage trainings margin gaat hij sync problemen hebben denk ik

volgens mij is er iets anders in het spel, misschien op retourpaar aangesloten

mvg

Beste LouisDM,

U zou inderdaad op een hoger profiel moeten zitten. Het systeem heeft u automatisch op een verlaagd profiel gezet omwille van instabiliteit.

Ik zou hiervoor een technieker willen langs sturen om dit probleem na te kijken. Hiervoor moet er iemand ter plaatse zijn. Kan u mij een paar gepaste datums geven en een contactnummer(liefst GSM). U kan ook telefonisch een afspraak maken via het nummer 0800 22 700, deze zijn 7/7 bereikbaar tot 22uur .

Mvg,

Eva van Belgacom.

Persoonlijk berichtje verstuurd. Xenne, axs, ook bedankt voor jullie hulp! ;)

Reageer