VDSL profiel?

  • 27 December 2011
  • 35 reacties
  • 2128 Bekeken

Hallo,

Heb een modem die mij downstream line rate 15760 en upstream line rate 1408 geeft.

Training margin is 22.1dB.

Welk is het max haalbare profiel hier van?

En wie kan mij vertellen hoever ik van de ROP zit?


Groeten

35 reacties

Inderdaad en het is tenslotte ook bij een lijnmeting zo dat het automatisch lijn diagnose sysyteem DARE uw profiel zal toekennen.

Maar wel raar dat bgc dan niet kan zorgen dat die waarden van de dslam in de bbox komen te staan en dan zou het VDSL Tool ook de exacte waarden kunnen wergeven want het zijn deze tenslotte die waarden die in de bbox staan die uitgelezen worden en dan zijn al die discussies niet nodig en is het ook duidellijk voor de gebruiker.
Idd het is door al die onduidelijkheid dat dit soort situaties ontstaan...precies of het is allemaal staatsgeheim!!!

En te weten dat de buren die op de zelfde aansluiting zitten, en 10mtr verder een 16Mb profiel hebben...MAAR wel belgacom abbonee!!!!

Raar raar heeeel raar
Heb EVA al ne keer een vraag gesteld aangaande de afstand..en wat zie ik nu....heb er nooit geen antwoord op gekregen!!!!


Hopelijk nu wel...
beste

de vds2 tool is geen release van belgacom, dus kan men ze ook niet verantwoordelijk stellen voor evt foutieve uitlezingen

normaal gezien kan u profiel op voorhand weten door de belgacom tv test te doen, deze is namelijk gekoppeld aan de DARE

http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv" rel="nofollow

1HD = 12/1
2 tv's waarvan 2HD = 16,5/2
3 tvs waarvan 2HD = 20/2
3HD = 30/6 (of 50/6)

mvg
Ok, en laat ons iets weten hé als je een antwoord gekregen hebt

mvg
Xenne, dat vdsl tool leest toch de waarden uit 'vdslstat" van de bbox en als die waarden niet kloppen! wie heeft dan die verkeerde waarden in de bbox gezet !!
geachte

de vdsl2 tool leest enkel zaken uit de modem , sommige zaken worden "berekend", deze berekeningen kan men niet op afgaan.

mvg
Beste geachte xenne, (je bent zo beleefd vandaag Lachen)



Xenne die waarden van afstand bvb die in de bbox staan worden die dan berekend (ik bedoel niet via de webinterface van de modem hé ) dat denk ik toch niet hé!
Het heeft dus niets met het vdsl tool te maken. Trouwens ik heb ergens gelezen waar iemand de vraag stelt aan de maker van het tool waarom die waarden van zijn tool niet overeen komen met de waarden die in de bbox staan maar het antwoord is gewoon uitgebleven !!!!

Hoogachtend, (kwestie van beleefd te blijven hé Lachen)

ricy
2tvs waarvan 1HD!!

Maar nog steeds met de vraag...WAAROM gaat het een tiental mts verder WEL met een 16mb profiel dju dju is da zo moeilijk om een deftig antwoord te krijg van iemand....

Snif snif
Reputatie 2
Badge +1
Vermoedelijk omdat die persoon op die 10m verder wel voldoet aan de technische vereisten (afstand + verzwakking + ...)

Hier heeft mijn gebuur op amper 6m kabellengte afstand een 16.5Mbit en ik een 20Mbit... en de gebuur zit zelfs dichter bij de ROP (kabellengte)...
Hij zit echter wel op een andere bundel binnen dezelfde kabel... en dat zou wel eens de reden kunnen zijn.

Als jij dus op 12Mbit zit en je buur op 16.5Mbit dan is dat dus perfect mogelijk. De afstand alleen zegt namelijk op zich niets over het te verwachten profiel aangezien het een combinatie is van technische factoren.

En de test zegt blijkbaar ook 2TV's waarvan 1 HD.... DUS: 12Mbit.



Reageer