VDSL profiel?

  • 27 December 2011
  • 35 reacties
  • 2128 Bekeken

Hallo,

Heb een modem die mij downstream line rate 15760 en upstream line rate 1408 geeft.

Training margin is 22.1dB.

Welk is het max haalbare profiel hier van?

En wie kan mij vertellen hoever ik van de ROP zit?


Groeten

35 reacties

kijk eens hier op mijn blog en gebruikt eens het vdsl tool 2.2 daar kan je bij benadering zien wat je afstand is tot de rop is (als je op other "java " klikt moet je zelfs niets downloaden en gewoon op openen klikken)

Daar wordt ook aangegeven op welk profiel je zit.
het maximale profiel wordt automatisch toegewezen door de DARE dus daar moet je niet van wakker liggen

maar jij haalt wel rare waarden... 15760 / 1408 ??? uitgelezen uit de modem? komt niet echt overeen met een bestaand vdsl2 profiel, zeker dat alles te goei aangesloten is? of komen die waarden uit de vdsl2 tool mag je de opmerking negeren -

mvg
xenne, die waarden up- en downstream line rate zijn voor vdsl tool identiek aan die van bbox, vdsltool leest gewoon die waarden uit.

mvg
van de "current' wel ja, maar je hebt daar ook nog 'berekende' waarden zoals de 'modem max' & 'calculated', dus misschien is hij daar z'n mosterd gaan halen want 't zijn vreemde waardes


mvg
Hallo,

De waarden die ik gegeven heb stammen uit "status" scherm modem..

En de waarden van je tool zijn de volgende:

DSL:

down:12032 up:1040

afstan 619m ----> zouden volgens provider langs geen kanten kloppen en MINSTENS?? dubbel zo lang zijn (raar!)

8d

22.1dB

down:21751 up:4557

Dat waren de gegevens tool2.2!!


Is hier een ander profiel mogelijk eventueel,en waar of wie kan me de juiste afstand geven?

Groeten
ik snap het nog altijd niet zenne....

status scherm modem krijg je 15760 / 1408? en via tool krijg je 12/1

nu, 12/1 is een bestaand vdsl2 profiel voor lange afstanden, maar begrijp nog altijd die 15760 / 1408 niet

volgens provider? zit je niet bij belgacom dan?

mvg
Reputatie 2
Badge +1
Oude firmware van de bbox?
Daar werden andere waarden aangegeven.... Zou dus kunnen dat het wel degelijk op een 12/1 gaat.
ik vermoed dat we hier te maken hebben met scarlet klant, ben al paar keer tegen gekomen dat die rare waarden staan hebben in hun status pagina

mvg
Idd EDPNET....

Waar zou ik aan de "nieuwe" software kunnen komen om de bbox up to daten???

is versie van dec 2007!!! (nee nee die komt niet van EDPNET)..

Daarom juist mijn verwarring...15760/1408 in de modem

in MAAR 12/1 profiel...snif snif...

Aja de buren hebben een 16,5/2 profiel en die zitten iets verder!!!
ivm firmware update bij edpnet; ga misschien hier eens kijken:

http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/Sagem_Fast_3464_-_firmware_update

maar je zal vermoedelijk wel op een 12/1 staan, blijkbaar zit je heel ver van de R.O.P.

mvg
Bedankt,

Is dat ook van toepassing op de b-box2?

Gelof het wel intern is het dezelfde box niet..graag bevestiging

Zal morgen dan eens in gang schieten..


MVG
De bovenstaande link beschrijft de procedure om een upgrade af te dwingen en dit is dezelde manier als voor de bbox2

als je nu surft naar de webinterface http://192.168.1.1 wat staa er nu voor:












Runtime Code Version bij mij is dit->60R10A-60A046
VDSL Version bij mij is dit->Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47


runtime: 6001GR-6000GR

firmware-vtu-r:1.0.7.r57bIK105012 dec 27 2007
jij hebt wellicht een Sagem Webr@cer 3464, maar deze = Sagem Fast 3464 = Bbox 2 in broodroosterverpakking

heb je de procedure nu al toegepast voor de firmware up te graden? want 6001GR-6000GR is zeker niet de laatste versie

mvg
Hallo,

Zo heb nu als runtime 60i11u-60i01u staan

Is dat dan de goeden?

En....status pagina geeft nu 12032up en 1040 down aan!!!

Maar de firmwareversie is de zelfde als hierboven vtu-r:1.0.7r enz enz
Dat zan de goeie zijn want je aanduiding van je profiel 12/1 klopt nu.

Welke afstand duid je vdsl tool nu aan. zou moeten > dan 1000m

Gewoon om te zien of vdsl tool werkt met deze firmware.

Meer info op miijn blog hier daar zie o.a










>1000m & <=1400m < 1,4 dB 12/1
nog steeds het zelfde 618mtr!!!!

maar wie o wie kan de juiste afstand bevestigen???

Reputatie 2
Badge +1
Technische dienst op 0800 22 700 of een berichtje naar Eva.

Verder kan het perfect dat je op 618m (of daarrond zit) en toch een 12/1 profiel hebt doordat de verzwakking te groot is.
Is zo een modem die je hebt ?


Hallo,

in verband met vdsl heb ik eens die test gedaan of er hd tv beschikbaar was maar dit zou niet gaan. Is er ook zo iets dat je kan zien wanneer het wel besschikbaar is?


mvg
Ja natuurlijk is het zo 1nen nen b-box2!

Hoe kan ik "eva" berijkenKnipogen
Hallo,

In verband met vdsl heb ik de test gedaan voor te zien of hd beschikbaar is maar dit is niet besschikbaar. Is er een manier om te zien wanneer dit besschikbaar wordt gemaakt?


mvg
Bericht verzenden aan Eva van Belgacom:
klik op mij
Je moet wel eerst aangemeld zijn op de http://nl.community.belgacom.be
vooraleer je de melding "Een bericht verzenden aan Eva van Belgacom" ziet staan .
In verband met vdsl heb ik de test gedaan voor te zien of hd beschikbaar is maar dit is niet besschikbaar. Is er een manier om te zien wanneer dit besschikbaar wordt gemaakt?

via eva

of

via klantendienst 0800 22 800

of

via technische helpdesk 0800 22 700
de waarden van de VDSL2 tool moet je met een korrel zout nemen. de enig echte en betrouwbare data kan alleen BGC uitlezen op de poort van de DSLAM.

dus mensen, is nutteloos van naar uw provider te stappen met de melding van ik sta volgens de vdsl2 tool op xxx meter en ik zou op dat profiel moeten staan, want zo werkt het helaas niet.

mvg

Reageer