hallo,
Vorige week had ik op de site gezien dat digitale tv beschikbaar zou zijn vanaf 1 november. Ik Ben 31 oktober
naar een Belgacom center geweest en zei hebben me al het materiaal mee gegeven voor digitale tv. Nu kijk ik vandaag eens terug op de site van Belgacom en ik zie dat digitale tv NIET beschikbaar is.
Hetgene wat ik mij ook af vraag is hoe het zit me getrouwheidspremies. Wij zijn al 25 jaar klant bij Belgacom hebben nog geen enkele korting gekregen, buiten enkele schadevergoedingen om dat mijn internet zeer onstabiel. Het probleem heeft maanden geduurd en is pas opgelost geraakt nadat de 6de technieker is langs geweest.
Bladzijde 1 / 1
Heb je al geinformeerd op de klantendienst 0800 22 800 , daar kunnen ze toch nazien of VDSL beschikbaar is.
Of anders eens proberen op de tech helpdesk of ze u daar meer kunnen vertellen 0800 22 700 (tot 22uur)
Of anders eens proberen op de tech helpdesk of ze u daar meer kunnen vertellen 0800 22 700 (tot 22uur)
Ik kreeg nochtans vandaag telefoontje dat ik 2x15 euro korting kreeg als ik opnieuw voor 12 maanden intekende.
Er wordt dus wel degelijk wat gedaan voor 'bestaande' klanten.
Er wordt dus wel degelijk wat gedaan voor 'bestaande' klanten.
Ik heb gebeld naar de klantendienst en zij hebben mij door gestuurd naar technische dienst die weer met standaard antwoorden afkwam zoals elke keer. Ze weten het niet zeker. Ondertussen heb ik wel alle decoders en modem geinstalleerd. Nu zeggen ze me dat ik alles moet afbreken en naar de winkel terug moet brengen. Hier zie je weeral eens de profesionaliteit van Belgacom. Hoe is dit mogelijk vraag ik me af. De ene keer zeggen ze dat het mogelijk is de volgende dag niet meer. De techniekers die zijn langs geweest eind vorig jaar en begin dit jaar vertelde me allemaal oktober 2011 krijg jij VDSL. De laatse keer dat ik problemen had met het internet een maand of 2 geleden zei de mevrouw van Belgacom dat ze ook een meting van de glasvezel kabel doorkreeg en dat deze er dus wel degelijk lag. Ze vertelde me ook dat deze nog wel moest aangesloten worden aan een centrale ofzo en dat dit eind oktober ging gebeuren. Maar nu kan de technische dienst nog niet eens zien of er glasvezel ligt. Telkens je iemand anders aan de lijn krijgt dan krijg je een ander antwoord. Wat me ook verbaasd is dat ze niet kunnen zien dat Belgacom aan de lijn aan het werken is of niet.
Eind vorig jaar had ik ook serieuze problemen met het internet. Het viel om de 5 minuten uit. Het heeft 4 maanden geduurd en 6 techniekers om een draadje in de centrale juist aan te sluiten. 6 techniekers wees nu eens serieus is dit nog professioneel? Hiervoor heb ik wel 2 x 15 euro korting gekregen en ook terecht na zoveel miserie.
Eind vorig jaar had ik ook serieuze problemen met het internet. Het viel om de 5 minuten uit. Het heeft 4 maanden geduurd en 6 techniekers om een draadje in de centrale juist aan te sluiten. 6 techniekers wees nu eens serieus is dit nog professioneel? Hiervoor heb ik wel 2 x 15 euro korting gekregen en ook terecht na zoveel miserie.
Probleem bij Belgacom is dat technieker 6 niet weet wat technieker 5 gedaan heeft en 5 niet weet wat 4 gedaan heeft enz. Dit heeft als gevolg dat je bij elk contact van nul moet beginnen met altijd de standaard procedure.
Belgacom is ook een groot bedrijf, en de kans is dan ook groot dat de technieker niet echt weet wat de planning is van de werken.
Belgacom is ook een groot bedrijf, en de kans is dan ook groot dat de technieker niet echt weet wat de planning is van de werken.
@ Lauwie,
Wat heb je voor het ogenblik ADSL2 ? mss kan je toch tv kijken en moet je de boel niet afbreken.
bij voorbeeld als je adsl2 hebt met profiel van 9/0,5 Mbps kan je naar twee SD TV programma's kijken.
kijk eens op webinterface en post eens de gegevens. => http://192.168.1.1
Wat is het resultaat juist als je de webcheck doet => http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page
Wat heb je voor het ogenblik ADSL2 ? mss kan je toch tv kijken en moet je de boel niet afbreken.
bij voorbeeld als je adsl2 hebt met profiel van 9/0,5 Mbps kan je naar twee SD TV programma's kijken.
kijk eens op webinterface en post eens de gegevens. => http://192.168.1.1
Wat is het resultaat juist als je de webcheck doet => http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page
Ik heb een rampzalige 2 Mbps verbinding. ik heb die webcheck vorige week gedaan en er stond beschikbaar vanaf 1 november 2011, ik heb de test 2 keer gedaan zelfs, omdat ik mijn ogen niet kon geloven dat ik eindelijk eens degelijk internet ging krijgen en de test had 2 keer hetzelfde resultaat namelijk 1 november 2011. Nu doe ik deze test terug en dit is het resultaat:
de adsl gegevens:
fa994348
Status | Niet beschikbaar. Neem gerust contact met ons op om de beschikbaarheid van andere producten na te gaan. |
de adsl gegevens:
ADSL line status | SHOWTIME |
ADSL standard | G992_1_A |
Upstream rate | 384 Kb/s (Intlv[LP0]) |
Downstream rate | 2240 Kb/s (Intlv[LP0]) |
Attenuation | Near End: 54.3 (dB) |
Far End: 29.0 (dB) | |
SNR margin | Near End: 14 (dB) |
Far End: 26 (dB) | |
HEC count | 1299 |
CRC errors | 234 |
fa994348
Ja inderdaad daar zit geen TV kijken bij !!!
Is hier eigenlijk iemand die mij wel kan helpen, want zo kom ik niet vooruit en raak ik steeds meer gefrustreerd. Is er iemand die tenminste kan kijken of glasvezel bij mij thuis ligt of niet? Dit kan toch niet onmogelijk zijn, als de werken zijn uitgevoerd dat die kabel er ligt moet dat toch ergens in hun systeem zitten. In juni had de de technische dienst gezegd dat die er lag, nu kunnen het niet zien. Wat een onzin! Waarom is het telkens een tegenstrijdig antwoord. Waarom staat er de ene keer wel beschikbaar en de volgende dag niet meer? Waarom geeft de mevrouw in het Belgacom center al het materiaal mee als het dan blijkbaar toch niet beschikbaar is, zij moet dit toch wel gecontroleerd hebben vooraleer ze een nieuw contract aanbood.
IK WIL NU CONCRETE ANTWOORDEN EN NIET MEER VAN DIE ANTWOORDEN DIE ME GEEN STAP DICHTER BRENGEN!
IK WIL NU CONCRETE ANTWOORDEN EN NIET MEER VAN DIE ANTWOORDEN DIE ME GEEN STAP DICHTER BRENGEN!
ja via Eva van Belgacom zij alleen kan het best aan alle "inside information" komen, ik ben maar een gewone burger zoals u (Belgacom <TV+Internet+Tel> klant) en ik probeer alleen maar te helpen met de weinig middelen die ik heb !
beste
waarom materiaal meegegeven? Wel omdat op dat ogenblik de beschikbaargeidsdatum enkele dagen verder lag en de verkoopster vanaf 02 november het nodige ivm activatie kon aanvragen. Inmiddels is deze activatiedatum verplaatst, wellicht omdat de laatste schakel niet tijdig klaar kwam. En zal er binnenkort een nieuwe beschikbaarheidsdatum komen.Best ga je terug naar de shop en informeer je ernaar. Het kan id best zijn dat deze datum vandaag nog niet gekend is en dat het enkele dagen/weken duurt alvorens er meer informatie is.
muisje
waarom materiaal meegegeven? Wel omdat op dat ogenblik de beschikbaargeidsdatum enkele dagen verder lag en de verkoopster vanaf 02 november het nodige ivm activatie kon aanvragen. Inmiddels is deze activatiedatum verplaatst, wellicht omdat de laatste schakel niet tijdig klaar kwam. En zal er binnenkort een nieuwe beschikbaarheidsdatum komen.Best ga je terug naar de shop en informeer je ernaar. Het kan id best zijn dat deze datum vandaag nog niet gekend is en dat het enkele dagen/weken duurt alvorens er meer informatie is.
muisje
Ik had ook gebeld naar belgacom en ze zeiden bij mij ook dat vdsl niet beshikbaar was en dat ze geen richt datum wisten
Maar met de test van digitale tv(http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page) staat er bij mij wel op dat dit beschikbaar is
Dus waarom kan ik dan geen vdsl connectie maken?
Maar met de test van digitale tv(http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page) staat er bij mij wel op dat dit beschikbaar is
Dus waarom kan ik dan geen vdsl connectie maken?
Beschikbaar moet je interpreteren dat ze het beschikbaar kunnen maken dus connecties leggen in de ROP (bgc kast in je straat) en je moet een BBOX2 modem hebben.
Eva kan mss nog eens navraag doen bij de technische dienst of het al dan niet mogelijk is bij u, door uw adres gegevens of login gegevens door te spelen.
Eva kan mss nog eens navraag doen bij de technische dienst of het al dan niet mogelijk is bij u, door uw adres gegevens of login gegevens door te spelen.
Beste lauwie,
Graag ontvang ik klantgegevens zodat ik dit kan laten nakijken.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Graag ontvang ik klantgegevens zodat ik dit kan laten nakijken.
Met vriendelijke groeten,
Eva
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.