VDSL/ADSL en traag internet

  • 2 January 2012
  • 13 reacties
  • 762 Bekeken

Hallo allemaal,

Als ik hier alle forums bekijk begrijp ik er niets van.

Misschien kan er iemand van jullie mij verder helpen om hier wijs uit te worden?

Is VDSL mogelijk bij mij? Blijkbaar wel want ik heb mogelijkheid voor 1 TV in HD.

Ik heb ook mijn statuut nagekeken via http://192.168.1.1/....

VDSL line status: showtime

Downstream line rate: 16544 kbps

Upstream line rate: 2056 kbps

Downstream Training Margin: 20.0 dB

VDSL Version: Firmware-VTU-R:5.5.1 2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47

Wil dit nu zeggen dat ik VDSL heb en ook een modem BBOX2, of is er iets dat ik moet gaan aanvragen?

Mijn internet is zeer traag, nu ben ik in december wel over mijn limiet geweest (comfort abo) maar ondertussen staat mijn dl/up terug op nul dus...zou dat nu toch wel terug vlugger moeten gaan.

Een foto in bijlage van mail bekijken duurt 5 minuten voor ik die openkrijg.


Alvast bedankt voor de hulp,


13 reacties

Je hebt inderdaad vdsl met een 16/2 profiel dus eigenlijk heb je de mogelijkheid van
• 2 tv's waarvan 2 in HD (16,5/2 profiel)

Met je comfort abo (15/2,5) kan je max 15 mbps halen (als je TV niet opstaat en geen PVR bezig is)

Ik vermoed dat je wireless via wifi verbonden bent en mss heb je slechte ontvangst of ben je gestoord door de buren die op het zelfde wifikanaal staan.
Als je kan zou je eens met een netwerkkabel de pc moeten verbinden met je modem en dan proberen.

of anders als je dit niet kan eens je wifi kanaal van de modem op kanaal 8 zetten als volgt:


Surf naar http://192.168.1.1
° Advanced Settings

° Wireless

Onder SSID Broadcast zie je
Channel: rechts hiervan zie je een vak met pijltje naar beneden, waarop je klikt en kanaal 8 kiest
° Dan onderaan op "apply" drukken


een bbox ziet er zo uit:


ik vermoed dat je nog op smallband staat omdat je vorige maand over limiet geweest bent, modem eens resetten zou moeten helpen. gewoon eens de stekker uit het contactstop trekken en terug insteken dus....

wat betreft jouw vdsl2 profiel, wel interessant dat je meer lijktte halen dan de belgacom tv beschikbaarheidstest voorspelt (16,5/2 vs 12/1)

mvg
Alvast bedankt ricy,

Ik heb het Channel naar 8 veranderd, maar veranderd niet veel, gisteren op 15 minuten 2.80 mb dl van 290 mb en status nog 31 minuten voor de rest te dl, wat dus echt heel traag is, ik ga straks eens proberen via kabel.

Ik ben idd wireless via wifi, omdat via kabel onmogelijk was in de living.


Is er iets dat men moet aanvragen om HD te kunnen zien?

Ik heb inderdaad de bbox van hierboven, is dat de bbox 2?


Alvast al het beste voor het nieuwe jaar.

Vriendelijke groeten,

Tamaraa

Juist maar even om te laten weten dat het toevoegen van bovenstaande berichtje mij 10 minuten heeft gekost, al die tijd blanco pagina, en had niets anders openstaan.


Vriendelijke groeten,

Tamara
@xenne,


des te beter voor mij dan?:P

(16,5/2 vs 12/1)

Hoe doe je de berekening?

Beste groeten,

Tamara
yep, je haalt meer dan wat de test voorspelde, normaal zijn de resultaten van die test zo te interpreteren

1HD = 12/1
2 tv's waarvan 2HD = 16,5/2
3 tvs waarvan 2HD = 20/2
3HD = 30/6 (of 50/6)

maar is jouw snelheid ondertussen terug normaal?

mvg
Hallo xenne,


Heb intussen de bbox (en het is de bbox 2) effe uitgetrokken en terug aan, en yep, mijn dl is van 1 dag naar 17 minuten gegaan.

Zal best maar van abo veranderen zeker?

Alvast bedankt voor de hulp,

Beste groeten,

Tamara
tsja, volumemeter wordt maar gereset bij eerste disconnect van de maand. vroeger was dit max 36uur, maar tegenwoordig kan het 96h duren. dus ze zouden de reset van de volumemeter eigenlijk anders moeten aanpakken...

als je niet toekomt met je volume zou ik je eerder de optie onbeperkt aanraden, € 7,5/maand - een hoger abo heeft met jouw profiel niet echt zin

mvg
Inderdaad bij problemen is het altijd best van eesrt te resetten of het nu om de modem gaat of de decoder maakt niet uit en als dit niet lukt nog een factory reset proberen
bedankt xenne,

Het probleem is dat die link voor 7.5 euro per maand niet werkt,

Ga eens naar de klantendienst bellen.

Beste groeten,

Tamara
Je hebt de bbox gereset maar is je profiel nu 16,5/2 gebleven ?
Hallo xenne, ricy;


Eerst en vooral even gebeld naar BGC, met een vriendelijke dame gesproken, zoals altijd, en zij confirmeerde mij de upgrade van 7.50 naar pack upload unlimited is het beste, dus is geactiveerd vanaf vandaag, en nieuw abo favorite geanulleerd.

En nog meer, een kleine bonus van 25 euro op mijn volgende factuur voor een jaar extra bij BGC, dus bellen heeft soms zo zijn voordelen Lachen.

ricy:

heb even mijn status terug nagekeken, denk dat dit goed is?






































VDSL line status SHOWTIME Wireless Enabled Serial Num
Downstream line rate 16536 kbps VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
Upstream line rate 2056 kbps
Downstream Training Margin 20.0 dB

Inderdaad eind goed alles goed.

mvg

Reageer