Beantwoord

VDSL


Vandaag kreeg ik via PX support de melding dat op mijn adres te Winksele pas tegen december 2016 VDSL2 zal beschikbaar zijn. Naast het feit dat ik dit vrij laat vind en precies zou willen weten waarom op mijn adres dit niet mogelijk ik, zou ik ook willen begrijpen of er in het PX aanbod onderscheid gemaakt wordt in ADSL, ADSL2, VDSL en VDSL2 en ook hoe je kan weten of je aansluiting met één van deze verschillende opties is uitgerust. even erbij melden: fc181083

Groeten, Johan
icon

Beste antwoord door ThomasP 22 June 2016, 08:37

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Johan,

Je kan nakijken welke snelheid je kan halen op je adres in Winksele via deze link:

www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/speedtest-internet-connectie.html

Wat de exacte reden is dat VDSL 2 niet beschibaar is op je adres weet ik ook niet.

Met vriendelijke groeten,

Samuel
Als ik deze test doe dan krijg ik volgende waarden, wat wijst op ADSL.
Max.: 7,5 Mbps download - 495 Kbps upload
Min.: 7,5 Mbps download - 495 Kbps upload

Zelfs als ik geen VDSL kan krijgen op deze lijn, hoe zit het dan met ADSL2, want daar zou ik toch rond de 12-16MBps moeten zitten ?
Als ik nakijk of ik digitale tv kan nemen zegt men 2 TV zonder HD en volgens mij wil dit zeggen dat ik ADSL2 kan hebben, correct ?
Wat is de procedure om ADSL2 te krijgen en kan de B BOX3 dit aan ?

Groeten
Johan
De bbox3 kan dit inderdaad aan
twee tv's zonder HD kan je inderdaad ook hebben met wat de test aangeeft en dan houd je nog ongeveer 2,5 Mbps over om te surfen als je naar twee niet HD (SD) kanalen kijkt
OK, maar hiermee is nog steeds mijn vraag niet beantwoord, of ADSL2 wel beschikbaar is want lijkt me toch niet echt ideaal om met 7MBps met PX TV te werken. Met ADSL2 kan dit al beter denk ik ? Kan je nakijken of ik dit ADSL2 kan hebben of hoe dit moet gebeuren ?
Dat zal iemand van proximus zelf moeten doen, dus afwachten tot hier iemand regeert of gewoon bellen naar technische helpdesk 0800 22 800 (7d/7 tot 22u)
Reputatie 5
Badge +4
Dag Johan,

Kan je mij jouw adres via privé bericht een doorsturen?

Dan bekijk ik even de situatie daar.

Met vriendelijke groeten,

Andy

Het Proximus-team
Andy,

Bedankt voor je reactie. Ik vraag me af op welke manier ik een privé bericht naar je kan sturen ?

Gr, Johan
Het Proximus Team een privé bericht sturen
En laat eens het resultaat weten als je wilt.
Reputatie 7
Badge +6

We kunnen je inderdaad omschakelen naar ADSL2+. Voor alle duidelijkheid enkele zaken die ik wil ophelderen:
- Dit vereist een technische interventie, desondanks deze niet percé bij jou binnen moet zijn, zijn we wel verplicht een afspraak te maken wanneer je thuis bent. De technicus moet namenlijk ten alle tijden binnen kunnen moest deze enkele zaken willen controleren of moest er een probleem zijn.
- De maximale snelheid voor adsl2+ is 12Mbps, waarbij het niet zeker is dat je deze zal halen, hoewel alles er wel goed uit ziet en de kans dus vrij groot is
- De router die je gebruikt kan ik niet en ben dus niet zeker of deze compatibel is, een bbox3 of 2 zijn ok.
Reputatie 5
Badge +1
Vandaag kreeg ik via PX support de melding dat op mijn adres te Winksele pas tegen december 2016 VDSL2 zal beschikbaar zijn. Naast het feit dat ik dit vrij laat vind en precies zou willen weten waarom op mijn adres dit niet mogelijk ik, zou ik ook willen begrijpen of er in het PX aanbod onderscheid gemaakt wordt in ADSL, ADSL2, VDSL en VDSL2 en ook hoe je kan weten of je aansluiting met één van deze verschillende opties is uitgerust. even erbij melden: fc181083

Groeten, Johan


Beste Johan,

bij ons is er tot nader order enkel ADSL beschikbaar en men wil ons zelfs niet in de planning opnemen om ooit naar VDSL om te schakelen.
Wij wonen in regio Ronse en hebben geen enkel valabel alternatief, er bestaat geen andere provider, enkel 1 provider met ADSL, zijnde Proximus.
Dat geeft volgende erbarmelijke snelheid:



Het kan dus gerust wel nóg wat erger. Wij krijgen van Proximus doodleuk aangeraden te wachten tot 2020 omdat er dan misschien een 4G alternatief beschikbaar zal zijn... Leuk om te weten dat je als vijfderangsklant behandeld wordt, niet?
Reputatie 6
Badge +2
Allee dat beloofd, je mag dus eventjes nog 4 jaar blijven voortsukkelen. 😠
Reputatie 5
Badge +1
Zoals ik al dikwijls gezegd hebt: wij zijn echt de klanten die het teveel betalen voor de snelheid van anderen, en dat willen ze bij Proximus natuurlijk niet gezegd!
Hoe dan ook, leg het maar uit aan opgroeiende kinderen vandaag de dag. 3G is al veel sneller..
Ook daarvoor staat Proximus!
Reputatie 5
Badge +1
De kaart is duidelijk:



Leg mij nu nog maar eens uit waarom men in godsnaam bij anderen in 1Gbps internet zou investeren als men in onze streek er nog niet in slaagt om 20% van de aansluitingen een snelheid van 30Mbps te geven??? Hallo??
Reputatie 4
Badge +1
Zéér povere dekking en vooral frustrerend omdat Proximus voor bewuste regio's nooit concrtete vooruitzichten geeft.
Ik heb thans mijn twijfels over hun ambitieus Mantra-project waarvoor er extra ROP's en vooral veel extra kilometers glasvezel vereist zijn. Zowel op het forum als in het straatbeeld ken ik geen lokaties waar er naast de bestaande KVD's nieuwe ROP's in opbouw zijn.
Ik hoop stilte voor de "boost" maar ben sceptisch.

Reageer