vaste TV verliest signaal na inloggen met Android apparaat

  • 10 November 2013
  • 3 reacties
  • 147 Bekeken


Sinds kort is hier iets heel bizars aan de hand.


Alles werkt normaal maar vanaf dat een Android toestel (tablet/GSM) een Wifi verbinding maakt met de BBOX2 dan verschijnt heel snel 'Geen Signaal' op alle 3 TV schermen terwijl internet geen hinder ondervindt.


Een Wifi verbinding met een laptop veroorzaakt deze fout niet!


Het wifikanaal wordt niet gebruikt door de buren.


Heeft nog iemand ervaring ?


Een lijntest ziet een fout tussen Belgacom en mijn BBOX2 en de afspraak met de technische dienst werd al gemaakt


Geert

3 reacties

Reputatie 7
Badge +1


Dit is inderdaad een raar probleem. Mij interesseert wel welk profiel je hebt gest01, en ook of tijdens die problemen er 3 TV's opstaan en zoja op een HD-zender, m.a.w. hoeveel streams en welke je gebruikt op dat moment. Reken 3Mbps per SD-stream en 6,5Mbps per HD-stream en ook eventueel opnemen van PVR (harde schijf) bijtellen. 3 TV's in HD is al ca. 20Mbps.



Maar het blijft bizar dat het enkel met androidtoestellen is...




Reputatie 7
Badge +1


Ik vraag me af of dit geen DLM02 type lijn is (door DLM verhoogd van 20/2 naar 30/2, maar voor TV op 20/2). Dit staat er op de technische blog van Ricy:



DLM 01 = DLM toegepast op profiel 30/6 Mbps, test uw lijn op 50/6 of 40/6
DLM 01 = DLM toegepast op profiel 30/6 Mbps, test uw lijn op 70/6 of 60/6 (sedert 09 mrt 13)
DLM 02 = DLM toegepast op profiel 20/2 Mbps, test uw lijn op 30/2 of 25/2
DLM 03 = DLM toegepast op profiel 16.5/2 Mbps, test uw lijn op 25/2 of 20/2



De 70/6, 60/6, 50/6, 40/6 en 30/6 profielen krijgen TV volgens de 30/6 regel.
De 30/2, 25/2 en 20/2 profielen krijgen dus TV volgeDe 25/2, 20/2 en 16,5/2 profielen krijgen dus TV volgens de 16,5/2 egel.ns de 20/2 regel.

De DLM snelheidsverhoging komt alleen ten goede aan de internet bandbreedte.



Het zal uiteindelijk wél aan een storing op de lijn liggen, maar hoe het kan dat het enkel of vooral bij android-toestellen voorkomt, blijft een raadsel.

Badge +1
Beste
Kunt u eens vertellen op welke versie van android je tablet en gsm werken?
Heeft u deze onlangs geupdate of zijn ze pas nieuw?

Deze vragen stel ik omdat ik vermoed dat u een gelijkaardig probleem kan hebben zoals de universiteiten hebben. Zie hier (http://tweakers.net/nieuws/92377/universiteit-groningen-android-telefoons-veroorzaken-wifi-problemen.html)

Mvg

Reageer