Het stond overal vermeld, Belgacom verhoogd de up en downstream line rate van iedereen naar 30/3.5 vanaf 16 april. We zijn nu 25 april en ik heb daar nog niets van gezien. Mijn up en downstream line rate staan nog altijd op 20/2 in de Bbox2. In hoeveel tijd deze aanpassing zou gebeuren is ook nergens te lezen. Mijn vraag is dus, wanneer mogen we deze upgrade verwachten?Mvg.
Bladzijde 1 / 1
beste
de snelheid blijft afhankelijk van het toegewezen profiel (in jouw geval 20/2), dit profiel wordt automatisch toegewezen door de DARE afhankelijk van afstand ROP, lijnverzwakking etc...
helaas is uw max snelheid momenteel dus 20Mbps, en deze bandbreedte moet ook gedeeld worden met uw tv(s)
dus het is helaas logisch dat je niets van de snelheidsverhoging merkt
mvg
de snelheid blijft afhankelijk van het toegewezen profiel (in jouw geval 20/2), dit profiel wordt automatisch toegewezen door de DARE afhankelijk van afstand ROP, lijnverzwakking etc...
helaas is uw max snelheid momenteel dus 20Mbps, en deze bandbreedte moet ook gedeeld worden met uw tv(s)
dus het is helaas logisch dat je niets van de snelheidsverhoging merkt
mvg
In dit verband zijn er nogal veel misverstanden tussen Lijnsnelheid en abonnementssnelheid.
Zie in dit verband de uitleg van ricy's post op dit forum voor meer uitleg:
http://community.belgacom.be/posts/c55eb352d4
groetjes,
Elsa
Zie in dit verband de uitleg van ricy's post op dit forum voor meer uitleg:
http://community.belgacom.be/posts/c55eb352d4
groetjes,
Elsa
ik heb de zelfde vraag als gielenje
mijn snelheid toegewezen profiel is 20Mbps 20/2 8d profiel
ik zie dat mijn buur wel 30/3.5 profiel heeft
dus vraagje aan Eva
als je even tijd hebt
wil je eens kijken wat mijn lijn aankan
dank u
MVG
BK330127
mijn snelheid toegewezen profiel is 20Mbps 20/2 8d profiel
ik zie dat mijn buur wel 30/3.5 profiel heeft
dus vraagje aan Eva
als je even tijd hebt
wil je eens kijken wat mijn lijn aankan
dank u
MVG
BK330127
Heb je de test al zelf eens gedaan ook klik ⇒ http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page" target="_blank (doe de test als nieuwe klant wwant het kan verschil geven met de test als klant)
op ricy' s blog kan je afleiden wat de resultaten beteken : http://bgctv.skynetblogs.be/#haalbaresnelheid
hieronder een stuk uit zijn blog gekopieerd:
• 2 tv's waarvan 1 in HD (12 / 1 profiel)
• 2 tv's waarvan 2 in HD (16,5/2 profiel)
• 3 tv's waarvan 2 in HD (20 / 2 profiel)
• 3 tv's waarvan 3 in HD (30 / 6 profiel)
groetjes,
Elsa
op ricy' s blog kan je afleiden wat de resultaten beteken : http://bgctv.skynetblogs.be/#haalbaresnelheid
hieronder een stuk uit zijn blog gekopieerd:
• 2 tv's waarvan 1 in HD (12 / 1 profiel)
• 2 tv's waarvan 2 in HD (16,5/2 profiel)
• 3 tv's waarvan 2 in HD (20 / 2 profiel)
• 3 tv's waarvan 3 in HD (30 / 6 profiel)
groetjes,
Elsa
hier de test
Status | Beschikbaar |
Maximaal aantal tv's | 3 |
Beschikbaar | |
Maximaal aantal tv's in hd | 3 |
hier een vdsl2tool test
**************************************
* VDSL2Tool 2.3 -
**************************************
download upload
Line: 20056 kbps 2040 kbps
Modem max: 57456 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 47174 kbps 9883 kbps Estimated!
Profile: 8d
Line length: 320 m Estimated!
Training margin: 24.4 dB
Attenuation: 8.0 dB
**************************************
* VDSL2Tool 2.3 -
**************************************
download upload
Line: 20056 kbps 2040 kbps
Modem max: 57456 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 47174 kbps 9883 kbps Estimated!
Profile: 8d
Line length: 320 m Estimated!
Training margin: 24.4 dB
Attenuation: 8.0 dB
stuur eens privé bericht naar Eva , msschien kan ze iets doen
Eva van Belgacom
mvg
Eva van Belgacom
Een vraag? Een probleem? Eva is er om u te helpen!
|
mvg
Op het eerste zicht zou aan de resultaten te zien inderdaad je lijn een 30/6 aankunnen.
Je zou enetueel hetgeen op ricy's blog staat eens kunnen proberen (al sta je niet op een repair profiel) :http://bgctv.skynetblogs.be/#automatischelijntest
en waarvan ik hieronder een stuk uit gekopieerd heb:
Automatische lijntest via het nummer 0800 22 424:
Indien uw lijn op een repair profiel staat.
Dan kan je het via dit nummer terug op je normaal profiel laten zetten,
mits je lijn het aan kan.
Indien dit niet lukt dan toch best de helpdesk opbellen: 0800 22 700
PS: Je lijn kan op repair profiel terugvallen wegens een probleem die zich voordoet in je binnenhuis installatie.
en anders gewoon de reactie van Eva afwachten zoals xenne hierboven aangegeven heeft.
Elsa
Je zou enetueel hetgeen op ricy's blog staat eens kunnen proberen (al sta je niet op een repair profiel) :http://bgctv.skynetblogs.be/#automatischelijntest
en waarvan ik hieronder een stuk uit gekopieerd heb:
Automatische lijntest via het nummer 0800 22 424:
Indien uw lijn op een repair profiel staat.
Dan kan je het via dit nummer terug op je normaal profiel laten zetten,
mits je lijn het aan kan.
Indien dit niet lukt dan toch best de helpdesk opbellen: 0800 22 700
PS: Je lijn kan op repair profiel terugvallen wegens een probleem die zich voordoet in je binnenhuis installatie.
en anders gewoon de reactie van Eva afwachten zoals xenne hierboven aangegeven heeft.
Elsa
Ik krijg met moeite 17 Mbps max op mijn lijn met een Maxi Pack en maar 1 HD TV
Verklaring van Belgacom , je woont te ver van de cabine.
Is ook een manier om te antwoorden waarom je maar 50% van de aangeboden snelheid krijgt in plaats van een oplossing te zoeken (en aan te bieden)
Verklaring van Belgacom , je woont te ver van de cabine.
Is ook een manier om te antwoorden waarom je maar 50% van de aangeboden snelheid krijgt in plaats van een oplossing te zoeken (en aan te bieden)
Dit heb ik hierboven al uitgelegd:
Als bovenstaande link volgt kom je op ricy's blog waar hij uitlegt dat lijnsnelheid (vdsl2 Profiel ) niet het zelfdde is als de internet snelheid opgegeven in een internet abonnement of een pack met internet waar opgegeven wordt bijvoorbeel dat je een uploadsnelheid van 30 Mbps kan halen maar dit kan alleen maar als je lijn profiel minimum 30/6 is en dan mag je nog geen tv aan het zien zijn of opnamens in PVR doen want die snoepen natuurlijk ook lijnsnelheid af.
Dus haal je eigelijk de laagste van de twee (profielsnelheid of internet abonnement snelheid)
In dit verband zijn er nogal veel misverstanden tussen Lijnsnelheid en abonnementssnelheid.
Zie in dit verband de uitleg van ricy's post op dit forum voor meer uitleg:
http://community.belgacom.be/posts/c55eb352d4
Als bovenstaande link volgt kom je op ricy's blog waar hij uitlegt dat lijnsnelheid (vdsl2 Profiel ) niet het zelfdde is als de internet snelheid opgegeven in een internet abonnement of een pack met internet waar opgegeven wordt bijvoorbeel dat je een uploadsnelheid van 30 Mbps kan halen maar dit kan alleen maar als je lijn profiel minimum 30/6 is en dan mag je nog geen tv aan het zien zijn of opnamens in PVR doen want die snoepen natuurlijk ook lijnsnelheid af.
Dus haal je eigelijk de laagste van de twee (profielsnelheid of internet abonnement snelheid)
Oppassen met TV: één HD-stream neemt 6,5Mbps, 2 dus 13Mbps. Dus best testen als je decoder afstaat (in standby). Met decoder uit haal ik 28,5/2.5Mbps met Comfort, 25.2Mbps met een SD-kanaal op de decoder, 21.8Mbps met één HD-kanaal enz. Dus decoder(s) afzetten als je snel wilt downloaden, en dus afspraken maken binnenhuis....
Edpnet introduceert lijntest voor het grote publiek (voor zover die juist is )
http://www.lijntest.be/
http://www.lijntest.be/
is al tijdje uit.... de afstanden tot de ROP/centrale kloppen langs geen kanten, maar verder wel interessant....veronderstel dat de belgacom tv beschikbaarheidstest uitgaat van dezelfde database
mvg
mvg
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.