van wpa naar wep

  • 11 August 2011
  • 2 reacties
  • 1090 Bekeken

ik heb deze week een smartphone aangekocht, maar om op internet te kunnen moet ik mijn instellingen veranderen naar wep. wanneer ik dan draadloos op mijn pc wil gaat dit niet.

als ik het op wpa laat staan kan ik wel draadloos op mijn pc, maar heb ik geen internet op mijn smartphone

hoe kan zorgen dat ik zowel internet op mijn smartphone heb als draadloos internet op mijn pc?

2 reacties

beste

kan uw smartphone alleen maar overweg met wep?

maar het zou eigenlijk geen probleem mogen zijn om jou pc draadloos te verbinden met de modem? heb je op jou pc de instellingen gewijzigd naar wep en paswoord aangepast

om in windows 7 wep te gebruiken ga je zo te werk:


Handmatig een netwerkprofiel instellen met WEP-verificatie op basis van gedeelde sleutels.

  1. Open Netwerkcentrum door te klikken op de knop StartAfbeelding van de knop Start en vervolgens op Configuratiescherm. Typ netwerk in het zoekvak en klik vervolgens op Netwerkcentrum.
  2. Klik op Een nieuwe verbinding of een nieuw netwerk instellen.
  3. Klik op Handmatig verbinding met een draadloos netwerk maken en klik op Volgende.
  4. Op de pagina Geef de gegevens op van het draadloos netwerk dat u wilt toevoegen selecteert u WEP onder Beveiligingstype.
  5. Vul de overige informatie op deze pagina aan en klik op Volgende.
  6. Klik op Verbindingsinstellingen wijzigen.
  7. Klik op het tabblad Beveiliging en klik vervolgens onder Beveiligingstype op Gedeeld.
  8. Klik op OK en vervolgens op Sluiten.

wep beveiliging is de minst veilige, dit volledig terzijde

mvg
Beste Emily,


in principe zou je smartphone ook wpa-beveiliging moeten aankunnen. Controleer misschien ook eens op de modempagina of de "Encryption" op TKIP staat en of je bij "Security" wel degelijk WPA hebt geselecteerd en niet WPA2.


Mvg

Eva van Belgacom

Reageer