Beantwoord

van micro naar nano sim met behoud van nummer???

  • 11 July 2016
  • 5 reacties
  • 6674 Bekeken

Hallo,

Ik heb net een nieuwe smartphone gekocht en ik heb hiervoor een nano sim nodig.
Deze ben ik gaan halen bij een Proximus verdeler.
Mijn vorige smartphone werkte met een micro sim.
Ik wil mijn nummer behouden, hoe moet ik dit doen? Kan je dit zelf doen, of moet je hiermee naar een proximus verdeler?
Ben ik mijn belwaarde kwijt van mijn oude simkaart? Of wordt dit mee overgedragen?

Alvast bedankt voor jullie hulp.
icon

Beste antwoord door frank 11 July 2016, 17:06

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Dit snap ik niet zo goed. Waarom heeft men daar niet gewoon de nieuwe nano simkaart geactiveerd, met behoud van uw nummer?
Reputatie 6
Badge +3
Je zal moeten terugkeren naar de proximus verdeler en vragen om je nummer over te zetten naar je nieuwe nano-kaart.

De belwaarde hangt vast aan je nummer niet aan de simkaart dus geen probleem.
Reputatie 7
Badge +6
Voilà, zo gemakkelijk is het. 🆒
waar ik mijn smartphone gekocht heb, daar hadden ze geen nano sim meer van proximus.
ik ben naar een proximus shop het kaartje gaan halen. Ze wilden het overzetten, maar omdat de andere smartphone nog in de verpakking zat toen heb ik gezegd dat ik het zelf wel zou doen. Ze hebben mij niet verteld dat dit niet gaat. Ik moest bellen naar het telefoonnummer en dan zou het wel gaan. (0800 22 800, maar als ik hier naar bel krijg ik niet het juiste menu te horen waar dit zou lukken)
Morgen maar eens terug gaan naar de winkel waar ik de smartphone gekocht heb dus.
Ter info:
Op de keper beschouwd is de belwaarde niet aan je telefoonnummer gekoppeld maar aan het IMSI nummer dat opgeslagen staat in de een database van de providers, tijdens het bellen wordt dit nummer verstuurt, aan dit IMSI nr. wordt alles gekoppeld bv. telefoonnummer, klantgegevens , diensten zoals bellen, sms'en of internetten waarvan die specifieke klant gebruik mag maken, deze manier van werken maakt het mogelijk om bijvoorbeeld meerdere telefoonnummers aan Ă©Ă©n simkaart te koppelen bv voor mobiele faxdienst om maar iets op te noemen.

Reageer