Beantwoord

Van Abo overschakelen naar Pay&Go


Beste

Aangezien wij voor 1 jaar naar Canada verhuisd zijn 2 weken geleden, hebben mijn echtgenoot en ik in een Proximus centrum te Brasschaat onze GSM-abo's laten omzetten naar de Pay&Go formule. Mijn echtgenoot heeft 2 weken geleden succes de omschakeling gemaakt. Op de dag van ons vertrek heb ik (nog op Belgisch grondgebied) via de herlaadcode voor 50 EUR proberen herladen. Dit lukte echter niet. Nu op Canadees grondgebied kan ik niet herladen met de code en ook niet via de online toepassing. Mijn gsm geeft geen netwerk aan en op het scherm staat 'Geen service'. Ik kan dus niet meer bellen of gebeld worden. Ik vrees nu zelfs dat mijn gsm nr. werd stopgezet.
Hoe kan ik dit oplossen? Opdat ik nu toch mijn nummer behoudt en Pay&Go klant wordt, en bij terugkeer volgende zomer mijn abo opnieuw kan hervatten?
Alvast bedankt voor het advies.
icon

Beste antwoord door Elma 6 August 2016, 21:32

Bekijk origineel

11 reacties

In Canada zijn er twee verschillende systemen voor mobiele telefoons; CDMA en GSM. Beiden werken op de frequenties van 800, 850 en 1900 MHz. Het kan zijn dat jouw niet-Canadese mobiele telefoon geen netwerk kan vinden en hierdoor niet werkt in Canada.


https://www.justlanded.com/nederlands/Canada/Canada-Gids/Telefoon-Internet/Mobiele-telefoons
En is machtig land Canada al daar geweest mocht ik de lotto winnen verhuis onmiddellijk naar daar in natuur in blokhut wel met de moderne comfort.
Reputatie 7
Badge +6
Vcomp kon al niet herladen op Belgisch grondgebied ... Ligt het dan aan het toestel?
Zojuist 20 minuten aan de lijn gehangen met de hulplijn zonder resultaat!!!!!!
Wel ja het enige resultaat is dat mijn echtgenoot Pay&Go krediet nu ook op is door naar de nutteloze helpdesk van proximus te bellen vanuit Canada!
Wie kan ons helpen?????
Mijn echtgenoot heeft dezelfde gsm en bij hem werkt het weliswaar wel.
Het probleem zit hem in het herladen. Ik heb in Belgie niet kunnen herladen en mijn man wel.
Nu kan ik op geen enkele manier mijn Pay&Go krediet herladen. Niet met de 13-cijferige code die wel ik Belgie kochten en niet online.....



In Canada zijn er twee verschillende systemen voor mobiele telefoons; CDMA en GSM. Beiden werken op de frequenties van 800, 850 en 1900 MHz. Het kan zijn dat jouw niet-Canadese mobiele telefoon geen netwerk kan vinden en hierdoor niet werkt in Canada.


https://www.justlanded.com/nederlands/Canada/Canada-Gids/Telefoon-Internet/Mobiele-telefoons
Reputatie 6
Badge +3
Ik zou een Canadeze provider gebruiken. Lijkt me handiger aldaar.
Reputatie 7
Badge +3
Hallo VComp, je zal waarschijnlijk die Belgische nummers willen behouden voor als je terug komt, vandaar dat je die Pay & Go genomen hebt. Je zal "geen service" hebben, omdat je voor Canada geen roaming hebt op je GSM-nummer. Dat moeten de medewerkers van Proximus dus in orde kunnen brengen. Hopelijk leest iemand dit bericht maandag.

Ik las net dit op de site:
Normaal gezien kunt u uw gsm gewoon gebruiken in het buitenland.. Uw toestel heeft geen aparte configuratie nodig, maar u controleert best even of roaming is ingeschakeld op uw gsm. Enkel als u een Pay&Go-kaart hebt, moet u minstens 1 keer hebben gebeld in België om uw gsm in het buitenland te kunnen gebruiken. Bovendien moet u over tenminste € 1,50 belkrediet beschikken.
Beste

Bedankt voor je input. Inderdaad wij wonen 1 jaar in Canada en daarna wens ik mijn Belgisch nr opnieuw te gebruiken onder de vorm van een abo.
Nu verschijnt er inderdaad ' geen service' en kan ik niks, zelfs niet online herladen want dan krijg ik de feedback dat ik geen Pay&GoPlus nr. heb.
Hopelijk doet Proximus dus de geste om dit asap te activeren.
Na vandaag 2 maal geen gehoor te hebben gekregen via de telefonische helpdesk (medewerkers Rita en Melissa, niet goed bezig ;-()

Hallo VComp, je zal waarschijnlijk die Belgische nummers willen behouden voor als je terug komt, vandaar dat je die Pay & Go genomen hebt. Je zal "geen service" hebben, omdat je voor Canada geen roaming hebt op je GSM-nummer. Dat moeten de medewerkers van Proximus dus in orde kunnen brengen. Hopelijk leest iemand dit bericht maandag.

Ik las net dit op de site:
Normaal gezien kunt u uw gsm gewoon gebruiken in het buitenland.. Uw toestel heeft geen aparte configuratie nodig, maar u controleert best even of roaming is ingeschakeld op uw gsm. Enkel als u een Pay&Go-kaart hebt, moet u minstens 1 keer hebben gebeld in België om uw gsm in het buitenland te kunnen gebruiken. Bovendien moet u over tenminste € 1,50 belkrediet beschikken.
Ik las net dit op de site:
Normaal gezien kunt u uw gsm gewoon gebruiken in het buitenland.. Uw toestel heeft geen aparte configuratie nodig, maar u controleert best even of roaming is ingeschakeld op uw gsm. Enkel als u een Pay&Go-kaart hebt, moet u minstens 1 keer hebben gebeld in België om uw gsm in het buitenland te kunnen gebruiken. Bovendien moet u over tenminste € 1,50 belkrediet beschikken.

bijkomende info: deze pagina op de site kan je hier terugvinden:
http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_abroad_trouble/particulieren/support/mobiele-telefonie/gsm-en-sim-kaart/gsm/problemen-met-uw-gsm-in-het-buitenland.html
Reputatie 7
Badge +3
Elsa, TS heeft iemand van Proximus nodig, die zijn nummer op Pay & Go kan zetten, met roaming op Canada ofwel, maar ik weet niet of dat nog kan, dat haar nummer geblokkeerd wordt tot ze terug is, maar ik dacht dat dat vroeger ook al betalend was. In ieder geval, Proximus medewerkers moeten haar helpen, wij kunnen niets doen en zij ook niet.
Inderdaad zoals veel problemen die hier gepost worden kunnen enkel door mensen van Prox zelf opgelost worden.

Reageer