Als trouwe klant van Scarlet One sinds vorig millennium,
vroeg ik begin 2010 de bijkomende optie Belgacom TV aan. Na een jaar van valse
beloftes, tegenstrijdige leugens, klantenbedrog en misleidende reclame in
persoonlijk gerichte mails, alle media en zelfs met misleidende bedrieglijke TV
spots, inschakeling van de ombudsdienst, ontelbare mails en telefoons, werd
begin dit jaar deze optie eindelijk geïnstalleerd. Het feit dat de zenders er
dagelijks meerdere malen uitvallen, neem ik als gemakkelijke trouwe klant er
dan maar bij.
Van bij de aanvang van deze optie, heb ik echter nog geen
enkel correct factuur gekregen. Ondanks dat ik slechts één decoder heb, worden
er mij telkens twee aangerekend. Van bij het begin heb ik Scarlet hiervan
meermaals telefonisch rechtstreeks op de hoogte gebracht en ook schriftelijk
via de ombudsdienst. De Scarlet facturatiediensten, hebben deze fout telkens
toegegeven, en leugenachtig beloofd dit onmiddellijk recht te zetten. Hoewel
zij er dus zeer goed op de hoogte van waren, bleven zij deze praktijken van valse
facturen, doelbewust verder zetten. Dit is dus geen vergissing, maar
frauduleuze financiële praktijken. Na meerdere telefoons met ellenlang
beluisteren van eentonige muziek en eveneens mails aan de ombudsdienst, werd
achteraf enkele keren het vorige teveel gerekende bedrag terugbetaald, maar
tegelijkertijd weer dubbel aangerekend. Bij de laatste factuur gebeurde zelfs
geen terugbetaling meer en werd de decoder weeral onverstoord dubbel
aangerekend.
Vorige maand werd ik het beu om met deze frauduleuze computercriminaliteit,
mijn bankrekening via een doorlopende opdracht laten te bestelen en heb ik deze
opgezegd. Echter heb ik het niet betwiste deel betaald en ben zinnens dit
voorlopig zo verder te zetten. Op mijn overzicht van mijn facturatie vind ik
deze echter terug als onbetaald. Moet ik hieruit besluiten dat Scarlet niet
alleen diefstal wil plegen door dubbele aanrekeningen, maar ook nog eens de
betaalde bedragen wil verduisteren ?
Indien Scarlet daarenboven naast deze diefstallen en
klantenbedrog hun financiële criminaliteit zou willen uitbreiden door het
aanrekenen van boetes voor herinneringsmails aan hun doelbewust bedrogen
klanten, weiger ik mij ook nog eens met deze criminele praktijk te laten
bestelen. Een eventueel aangesteld incasso bureau of deurwaarde, zou door
hieraan mee te werken zich alleen maar medeplichtig hieraan maken. Een
onterecht afsluiten van een door Scarlet zelf moedwillig bedrogen trouwe klant
die alleen maar correcte facturatie vraagt, zou deze chantage deze laakbare
praktijken alleen maar verergeren.
Ik ben genoodzaakt om deze aangetekende brief te schrijven
omdat Scarlet zich duidelijk niet stoort aan andere communicatie, waarbij
alleen met steeds elkaar tegenstrijdige leugens valse beloftes gemaakt worden
en de klant verder ongestoord bedrogen wordt. In het verleden ondervond ik meermaals
dat Scarlet ook aan klantenbedrog doet, door mails niet te beantwoorden,
ondanks dat er op de website staat dat dit binnen de 7 dagen geantwoord wordt. Meermaals
verklaarde het personeel aan de telefoon in het verleden zelfs onverstoord
arrogant dat zij mails hoegenaamd nooit beantwoorden en dat zij hiertoe de
opdracht kregen van hun baas. Zijn tijd verliezen door ontelbare malen deze
leugens aan de telefoon te aanhoren, helpt dus ook niet. De ombudsdienst geeft
meestal aan Scarlet telkens 6 weken tijd om het volgende leugenachtig antwoord
te formuleren. Andere diensten, zoals deze van Minister Van Quickenborne
verklaren zich onbekwaam of onbevoegd en verwijzen naar de ombudsdienst.
Met deze stel ik Scarlet dus in gebreke voor:
Bedrieglijke reclame.
Moedwillig beliegen en bedriegen van klanten.
Moedwillige valse frauduleuze facturatie.
Dit zijn geen alleenstaande feiten. De Ombudsdienst voor
Telecommunicatie heeft vorig jaar 25.836 schriftelijke klachten ontvangen. Dat
is een stijging met 7,8 procent in vergelijking met 2009 (23.964 klachten) en
meteen ook een nieuw record. Dat blijkt uit het laatste jaarverslag van de
ombudsdienst. Maar niet alle operatoren kregen evenveel klachten te verwerken. Er
was vooral een zeer sterke toename van het aantal klachten tegen Scarlet (+113
procent). In het geval van Scarlet is het overduidelijk dat het niet om
ongewilde sporadische vergissingen gaat, maar om een systematisch welbewuste
strategie van frauduleuze praktijken, die eveneens als computercriminaliteit
kan benoemd worden. Eigenlijk zou van dergelijke firma het handelsregister
ingetrokken moeten worden. Daar ombudsdienst, Minister en andere diensten, cel
computercriminaliteit, kwaliteitsnorm controle organismen, enz., buiten het
opmaken van statistieken (eigenlijk reeds de taak van het instituut voor
statistiek), doorverwijzen, 6 weken uitstel verlenen om een nieuw
tegenstrijdig, leugenachtig antwoord te laten formuleren, enz. , zichzelf als
onbekwaam of onbevoegd verklaren of naar elkaar doorverwijzen om deze
wantoestanden op te lossen, draagt natuurlijk niet bij tot de geloofwaardigheid
van deze diensten en deze Kafkaiaanse toestanden verhogen alleen maar de kloof
met de burger en de consument.
Bladzijde 1 / 1
uw epistel doet hier niets ter zake, gelieve u te wenden tot Scarlet
mvg
mvg
En uw epistel staat ook al op userbase :)
zelfs de eerste keer kreeg ik het niet gelezen 😉
mvg
mvg
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.