Beantwoord

Valse E-mail van n@prox-imus-online.be

  • 4 July 2016
  • 4 reacties
  • 870 Bekeken

Reputatie 7
Badge +1
Ik kreeg volgende "fake" mail:vann@prox-imus-online.be




Uw factuur is nog
niet betaald

Uw domiciliëring van de maand maart is mislukt





Uw referentienummer: ECA84512545

Aangemaakt op: woensdag, 16 maart 2016 18:00:51

Belangrijke informatie


Geachte heer/mevrouw,


Wanneer u uw datavolume voor het internet overschrijdt, wordt dit extra aangerekend. Wij hebben u meerdere malen, wanneer u op het punt stond om dit maandelijkse limiet te bereiken, een e-mail en/of sms verstuurd

Tot op heden hebben wij geen enkele reactie van u ontvangen. Wij attenderen u daarom per mail dat het betalingstermijn inmiddels is verstreken.


Proximus heeft geprobeerd om het openstaande saldo van uw Proximus-internetdiensten te domiciliëren. Deze domiciliëring is helaas geweigerd door de bank met foutmelding:


[ISO MD05 – Machtiging (nog) niet geregistreerd bij de bank van de debiteur]

Dit kan om meerdere redenen zijn gebeurd, bijvoorbeeld als uw saldo niet toereikend is of door een mogelijke storing bij uw bank op het moment van de domiciliëring. Doordat het openstaande saldo niet van uw rekening kon worden afgeschreven, verzoeken wij u te betalen via Bancontact/Mistercash door middel van onderstaande stappen.


Doordat u het maandelijkse datavolume hebt overschreden en u de eerdere factuur niet hebt voldaan, is de factuur verhoogd met herinneringskosten. Het openstaande saldo bedraagt nu €100,02 en dient binnen een termijn van 7 (werk)dagen (na dagtekening van deze e-mail) te zijn voldaan. Indien de factuur niet binnen de door ons gestelde termijn is voldaan, zal deze nogmaals worden verhoogd met herinneringskosten.


- Klik hier op: factuur betalen om het openstaande bedrag te voldoen via Bancontact/Mistercash
- Voer bij "E-mail" het volgende e-mailadres in: proximus.betaling@mail.be
- Volg de stappen op de site om de herlaadcode te machtigen (de herlaadcode dient als betalingsmiddel voor het nieuwe aanrekeningsysteem)
- Kies daarna de bank die u wilt gebruiken voor de betaling

Zodra u het openstaande saldo succesvol hebt voldaan, ontvangt u een automatisch e-mail/SMS-bericht van Proximus met de desbetreffende specificaties van de verhoogde factuur.


Wij hopen echter dat u voor een tijdige betaling zorgt zodat de herinneringskosten achterwege kunnen blijven.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,


Het Proximus-team

Ik weet zeker dat dit niet van Proximus komt.want het mailadres is vals, en ik heb zeker geen factuur openstaan.
Desnoods een zaak voor de politie?
icon

Beste antwoord door HeidiE 4 July 2016, 11:13

Bekijk origineel

4 reacties

Dat is al een gans tijd bezig dit spelleke met versturen van dergelijke valse mails , ik heb er drie ontvangen in verschillen stijlen opgemaakt.
best ook melden aan abuse@proximus.com

NB: Zie trouwens ook een andere post waar dit ook al gemeld werd:
https://nl.forum.proximus.be/mijn-factuur-18/phisingmail-doet-terug-de-ronde-opgepast-34083
Reputatie 7
Badge +3
Dag Sinjoor76,

We zijn op de hoogte van deze phising mails en proberen iedereen hiervoor te waarschuwen:

www.proximus.be/nl/id_b_cr_phishing/particulieren/discover/news/gouden-tips-van/phishing.html

(via facebook: https://www.facebook.com/pxscsirt)

Je mag deze mail forwarden naar abuse@proximus.com, met de oorspronkelijke afzender in het bericht, zodat wij de nodige stappen kunnen ondernemen.

Groetjes,

Heidi
Reputatie 7
Badge +1
Dag Sinjoor76,

We zijn op de hoogte van deze phising mails en proberen iedereen hiervoor te waarschuwen:

www.proximus.be/nl/id_b_cr_phishing/particulieren/discover/news/gouden-tips-van/phishing.html

(via facebook: https://www.facebook.com/pxscsirt)

Je mag deze mail forwarden naar abuse@proximus.com, met de oorspronkelijke afzender in het bericht, zodat wij de nodige stappen kunnen ondernemen.

Groetjes,

Heidi

Bedankt vooor de snelle reactie. Heb het zojuist gedaan.
Reputatie 7
Badge +3
Graag gedaan én bedankt!! 🙂

Reageer