Beantwoord

V5 decoder in slaapstand zetten na installatie nieuwe Proximus TV.

  • 22 April 2016
  • 10 reacties
  • 1028 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Woensdag 20 april was de nieuwe Proximus TV software geïnstalleerd op de V5 decoder.
Onze televisie is een Samsung.
Vóór 20 april kon met de

-toets (links bovenaan op de afstandsbediening van de V5 decoder) de volgende acties mee uitgevoerd worden:
1. tegelijk de televisie aanzetten + de decoder uit slaapstand halen;
2. tegelijk de televisie uitzetten + de decoder in slaapstand zetten (en dan nog een dikke 10 minuten wachten tot de motor volledig stilvalt).

Echter met de nieuwe Proximus TV versie vanaf 20 april werkt punt 1 (tegelijk de televisie aanzetten + de decoder uit slaapstand halen) nog steeds.
Maar punt 2 (tegelijk de televisie uitzetten + de decoder in slaapstand zetten) met deze TV-toets lukt niet meer; enkel de televisie wordt uitgezet.
Om de decoder in slaapstand te plaatsen moet de

-toets (rechts bovenaan op de afstandsbediening van de V5 decoder) extra worden gebruikt (en dan ook nog een dikke 10 minuten wachten tot de motor volledig stilvalt).

Is dit een bug in de software of is er een andere oplossing?
icon

Beste antwoord door SamuelD 22 April 2016, 21:25

Bekijk origineel

10 reacties

Dat zal dan wel een software bug zijn aangezien het met de vorige software wel werkte.
Waarschijnlijk als je diepe slaap instelt zal dit het zelfde probleem geven, of anders moet je eens proberen of bij diepe slaap het wel goed werkt.

@Proximus medewerkers,
het zou interessant zijn om ons verder op de hoogte te brengen of dit een gekende bug is en ook in dit verband een bijkomende vraag of de bug bij diepe slaap dat opnames niet doorgaan ook nog bestaat of reeds opgelost is ?
Reputatie 2
Badge
Beste Elsa,

Ik heb de tekst van deze topic ook via mail naar de technische dienst van Proximus gestuurd en heb via telefoon al van 2 personen een gelijklopend antwoord gekregen.
Beide waren eigenlijk verwonderd dat het (bij mij toch) met de oude versie wel mogelijk was om met enkel de TV-toets beide toestellen uit te schakelen.

Met de nieuwe versie moeten nu dus de 2 toetsen worden gebruikt om TV en decoder uit te schakelen. Ik vroeg indien dit geen bug is en kreeg als antwoord: "eigenlijk niet maar wie weet met een volgende update....". Afwachten dus.

Volgens hen gaat de decoder nu altijd in diepe slaap, maar beide waren er zeker van dat serveropnames ook in diepe slaap doorgaan; voor opnames op harde schijf is er nog enige twijfel. Pas op, ik heb dit niet op papier; enkel telefonisch.
Afwachten dan maar op, een antwoord hier van de Px medewerkers 😉
Reputatie 7
Badge +4
Het is in elk geval geen bug dat je met de afstandsbediening van Proximus zowel op de knop TV dient te drukken (om de tv aan of uit te schakelen) en vervolgens ook de knop Proximus Tv dient te duwen (om de decoder uit of aan te schakelen)

Het is wel zou dat er een optie is in de decoder (die je kan aan of uit zetten) namelijk 'automatisch HDMI selectie' in het menu instellingen, systeem, beeld.

Deze optie zorgt ervoor dat als je de decoder inschakelt (met de knop rechts bovenaan) de tv automatisch gedetecteerd word en dus de tv automatisch zal opstarten.

Nu dit verklaart natuurlijk je situatie niet, om eerlijk te zijn heb ik persoonlijk nog nooit gehoord dat je tv en decoder kunt in en uitschakelen met die knop links bovenaan , dus ik ben even verbaast als de medewerkers die je aan de lijn hebt gekregen.

Er is dus niet direct een oplossing hiervoor, je gaat dus je vingers iets meer moeten bewegen en vanaf nu 1 toets meer op je afstandbediening gebruiken 🙂.

In verband met de vraag over opnames, voor zover ik weet zullen de opnames (zowel npvr als cpvr) doorgaan als de decoder in diepe slaapstand staat en is die bug dus opgelost.

Met vriendelijke groeten,

Samuel
Bedankt Samueld voor deze verhelderende uitleg,
Dit heeft bij mij met de Sony TV ook nog nooit gewerkt zoals TS dit beschrijft ,
nog een vraag hieromtrent->
quote:/
'automatisch HDMI selectie' Deze optie zorgt ervoor dat als je de decoder inschakelt (met de knop rechts bovenaan) de tv automatisch gedetecteerd word en dus de tv automatisch zal opstarten. /quote
Is het probleem met onverwacht opspringen van de TV , ook als decoder in Standby staat, ook al opgelost?
Reputatie 7
Badge +4
Elsa,

Dit is nooit echt een bug geweest, het is inderdaad zo dat als je de optie hebt aanstaan en je de decoder niet uitschakelt (in standby/ slaapmodus) zet wanneer je de tv uitzet het kan gebeuren dat wanneer er bijvoorbeeld een upgrade of een reboot gebeurt van de decoder hierna de tv automatisch opspringt. Dit valt dus niet voor als je de decoder goed hebt uitgezet met de afstandbediening.

Met vriendelijke groeten,

Samuel
Ok nogmaals bedankt SamuelD,

Ik zelf heb het inderdaad nog nooit voorgehad alleen ga ik af op wat ik van sommigen hoor en lees op sociale netwerken, maar mss hebben ze het verkeerd op en zetten ze hun TV uit en denken ze dat de decoder ook in standby gegaan is !?
zeker met de voorlaatste software van de v5-C waar de leds geen aanduiding gaven (met NTE ...116 nu wel) en zeker voor heb die deze decoder verdoken opstellen.
Reputatie 2
Badge
Deze voormiddag nog eens een telefoon gekregen van de technische dienst als gevolg van dezelfde vraag via mail.
Deze persoon heeft bevestigd dat sommige Samsung tv's wel met 1 knop de beide acties konden uitvoeren, maar met de nieuwe versie is dit niet meer mogelijk.

Daar ik toen de "gelukkige winnaar" bleek te zijn van de 1-knop acties, zou ik die vraag natuurlijk nooit gesteld hebben.
De HDMI norm laat dit toe maar dat werkt inderdaad niet altijd volgens de norm want dat werkt bij mij ook niet zoals het zou moeten dat is zoals ze altijd zeggen je hebt eerst de theorie maar dan komt de praktijk om de hoek kijken 😉
Relevante info!

Reageer