V4 decoder start op met zwart beeld, 5 keer resetten op 1 avond ?

  • 16 June 2013
  • 1 reactie
  • 355 Bekeken


Hallo


De laatste dagen ondervind ik bij het inschakelen van de V4 decoder via de afstandbediening van mijn dat de decoder geen krimp geeft ,blauwe led licht op, geen zenderaanduiding, maar heb zwart beeld, bediening blokkeerd. Na resetten, dwz spanningsloos maken en terug inschakelen waarna het euvel weer even opgelost is.Of als je lang genoeg wacht.


Gisteren moest ik dit 5 keer doen, vandaag weer 1 keer, vandaag heb ik ook mijn modem maar eens gereset, wat het ook uithaald.


Ook ondervind ik soms dat de decoder plots totaal niet meer reageert , 2 minuten wachten en hij gaat weer verder of ressetten. de laaste weken word dit weer steeds erger.


Is er onlangs weer een software update gedaan ?, het werkte nu weer bijna perfect.


Nota: de bekabeling en de batterijen van de afstandsbedieining zijn in orde !


m.v.g. Jack







1 reactie

Reputatie 7
Badge +1


Mijn problemen met Charles2_2.7.6.58 zijn momenteel compleet opgelost. Alles gaat nu terug héél vlot, zelfs beter dan ooit tevoren (ook de communicatie tussen decoder en on lineprogrammatie voor nPVR-opnames, in beide richtingen). Wél had ik gisteren een blokkering van het beeld bij het automatisch zappen van VTM HD naar CanvasHD (met een herinnering). Ik hoorde klank maar had zwart scherm. Een herstart loste het probleem echter op. Sedertdien geen enkel probleem meer. Het was wél al bijna een week geleden dat ik nog eens een herstart had gedaan (van toen ik mijn lijst van geprogr. opnames had leeggemaakt waardoor de problemen verdwenen waren als sneeuw door de zon).



Toch denk ik dat ze bij Belgacom nog niet écht hebben uitgevonden waarom sommige mensen wél problemen hebben met de combonatie V4 en Charles2_2.7.6.58 en anderen niet. Bij mij was het duidelijk een 'overkil' van oude series die in mijn lijst van geprogr. opnames waren blijven hangen (526 om juist te zijn), wat in wezen een systeem fout is natuurlijk.Nadat ik die manueel had gewist (1 1/2 uur werk), was alles opgelost.

Reageer