Beantwoord

V4 Decoder aankopen

  • 29 October 2016
  • 12 reacties
  • 440 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1
Sinds ik gelezen heb op de website en hier in het forum dat er vanaf heden geen decoders meer "te koop" zijn, maar dat alles moet gehuurd worden, vraag ik me het volgende af:
ik heb zelf een decoder V4, kan ik deze aankopen of ben ik verplicht om verder te huren? Indien ik deze kan aankopen, welke prijs moet ik dan betalen, aangezien degene die ik heb reeds enkele jaren oud is?
Ik stel deze vragen omdat ik eraan denk om eventueel een tweede decoder (V5) aan te schaffen.
icon

Beste antwoord door frank 29 October 2016, 14:17

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 6
Badge +3
De gehuurde decoders kunnen niet gekocht worden.
Reputatie 2
Badge +1
Wablief?
Dus als ik het goed begrijp moet ik wel blijven betalen, iedere maand 8 euro = 96 euro per jaar.
Als ik dan verder reken en hij gaat 10 jaar of langer mee, is dat nogal een dikke winst voor jullie, voor iets dat misschien nog geen 50 € heeft gekost.
Gewoon een dievenbende zo te zien.
Reputatie 6
Badge +2
Wablief?
Dus als ik het goed begrijp moet ik wel blijven betalen, iedere maand 8 euro = 96 euro per jaar.
Als ik dan verder reken en hij gaat 10 jaar of langer mee, is dat nogal een dikke winst voor jullie, voor iets dat misschien nog geen 50 € heeft gekost.
Gewoon een dievenbende zo te zien.


Er zit toch niks anders op van die decoder verder te huren maar als je daar niet kan mee leven dan moet je dan maar je conclusies uittrekkken en Proximus TV opzeggen.
Reputatie 6
Badge +3
Daarom ook dat ik blijf protesteren dat mijn gekochte decoder V3 door Proximus begin volgend jaar gesaboteerd zal worden en vervangen door betalende V5bis. Die zonder harde schijf en zonder display Max. 50€ kost. 2x per jaar betaald dus.
Reputatie 1
Badge
Mijn tweede decoder waar ik eigenaar van ben werkt nog altijd. Het voordeel van huren is wel dat als die stuk is of een nieuwe uitkomt die dan ook kostenloos vervangen word.
Reputatie 6
Badge +3
Gehuurde de decoder wordt alleen vervangen bij defect, niet als er een nieuwe uitkomt.
Reputatie 3
Badge +1
Gehuurde de decoder wordt alleen vervangen bij defect, niet als er een nieuwe uitkomt.

dat hangt er van af, als de oude niet goed functioneert met de nieuwe software zo heb ik nu 3 v5 minni 1st 8€ 2de en 3de aan 5€ per maand
Daarom ook dat ik blijf protesteren dat mijn gekochte decoder V3 door Proximus begin volgend jaar gesaboteerd zal worden en vervangen door betalende V5bis. Die zonder harde schijf en zonder display Max. 50€ kost. 2x per jaar betaald dus.

Sommigen hun concepten zijn op z'n minst curieus te noemen ... maakt ge ook zoveel van "uwen tetter" tegen de electriciteitsmaatschappij ? .. want daar hebt ge al minstens 1000x uw "decoder" betaald want in wezen is uw e-meter, en vergeleken met een TV decoder, enkel een metalen dozeke "met 2 wieltjes in", maar ge betaalt wel elk jaar een hoop "vast recht" .... ergo, ik snap dus uw inconsistente visie niet goed, zelfs al staat er "guru" bij uw PX identiteit ..

djeezes, en "V3 gesaboteerd volgend jaar" ? haha ? ik veronderstel dat u dus sito presto Microsoft voor de rechtbank hebt gesleept omdat ze met de ondersteuning van Windows-XP gestopt zijn ? .. en voor alle versies daarvoor ook dus ?
'k vraag mij af wat u gaat doen als binnen kort de boodschap op uw scherm verschijnt "dit hardware platform wordt niet meer ondersteund door deze versie van windows" haha !

... en ja, zoals iemand op FB schreeft "als ik geconfronteerd wordt met te veel domheid ineens dan heb ik de neiging om sarcastisch te worden" ! :@

BTW .. ik heb, weliswaar met enige moeite maar toch zoals voorzien, mijn nog spiksplinternieuwe V3b decoders (1 huur, 1 gekocht) ingeruild voor 2x V5-mini .. en nooit meer omgekeken ... de functionaliteit scheelt als dag en nacht !
Reputatie 6
Badge +3
Windows XP machines werken nog altijd en ben niet verplicht deze om te ruilen tegen een huur windows10 machine aan 1000€ per jaar zijnde het dubbele van de fabricagekost.
Reputatie 6
Badge +2
Kijk, de dingen zijn nu eenmaal zoals ze zijn, Proximus heeft nu eenmaal besloten om geen decoders meer te verkopen maar enkel te verhuren.
Wie daar niet mee kan leven die moet maar zijn/haar conclusies uittrekken en Proximus TV opzeggen en naar een andere provider over te stappen waar wel nog decoders worden verkocht voor zolang het nog duurt tenminste.
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb ook nog een gekochte maar V4-decoder die nog prima werkt. Alleen de upgrade naar de NTE-interface laat op zich wachten en wordt telkens weer uitgesteld. Die V4 werd in april 2014 in garantie vervangen want de vorige was net geen 2 jaar oud. In het geheel dus 54 maanden huur van 8€ uitgespaard = 432€ min. de aankoopprijs van 225€ = 207€ winst. Als ik er nog 4 jaar mee doe, nog eens 384€ profijt: totaal 591€. Als die stukgaat, zal ik een V5c moeten in huur nemen; een forse prijsstijging met 8€. Maar tegen die tijd is het Music & Culture boeket allicht toch al afgevoerd, en kan ik ook het TV replay+-supplement laten vallen: 5.95 + 5 = 10.95€...
Reputatie 6
Badge +3
Sinjoor zegt het duidelijk waarom decoders niet meer verkocht worden.

Reageer