Elke dag moeten we onze decoder spanningsloos maken om hem weer aan de praat te krijgen en hij blijft ook s'nachts aan(blijft draaien) hadden dit vroeger ook niet.
Dit is volgens mij begonnen na een update.
Reeds 2x naar servicedesk gebeld 1ste keer zelf moeten resetten en 2de maal hebben ze hem laten herconfigureren.
Op het moment zelf is het probleem dan opgelost (soms lukt opnemen dan niet en blijft het beeld staan)
Volgend dag nog steeds hetzelfde probleem!!!!
We hebben deze decoder gekocht dus omruilen gaat niet,maar hoe langer ik op het net en forum zoek hoe meer onderwerpen ik tegenkom zoals dat van ons.
heeft iemand dit ook meegemaakt en hebben ze dit kunnen oplossen?
Bladzijde 1 / 1
Laten configureren, bedoel je een factory reset van de decoder ? Als dat niet helpt kan je ook een factory reset van de modem eens overwegen. Veel info vind je op deze site, samengesteld door forumlid Ricy.
http://bgctv.skynetblogs.be/
http://bgctv.skynetblogs.be/
Je springt direct naar het topic "factory reset decoder" op mijn blog via dere link => Factory Reset bgc Dec
Daar staat het uitgelegd zowel voor de decoder versie 3 en ook voor de versie 4
Mvg.
Daar staat het uitgelegd zowel voor de decoder versie 3 en ook voor de versie 4
Mvg.
factory reset van de decoder reeds gedaan zonder resultaat,modem nog niet;
hoe doe je dat?
Maar het is toch niet normaal dat we dit allemaal moeten doen!
hoe doe je dat?
Maar het is toch niet normaal dat we dit allemaal moeten doen!
Ik ga je de linken hieronder plaatsen die ook te vinden zijn op mijn blog:
mss eerst een reset van de modem doen als dit niet lukt een factory reset van de modem doen, is wel zelden nodig maar je weet nooit !
Is je decoder en modem met een vaste kabel verbonden ?
mss eerst een reset van de modem doen als dit niet lukt een factory reset van de modem doen, is wel zelden nodig maar je weet nooit !
Reset van B-BOX: Het spannigsloos zetten van het toestel en na ongeveer 20 seconden spanning terug opzetten. ° Reset Bbox ☞ http://bgctv.skynetblogs.be/#resetbbox2" rel="nofollow |
♦ FactReset BBOX en eventuele gevolgen voor FON: Vind je op mijn blog door onderstaande linken te volgen: ° Factory Reset Bbox ☞ http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetBbox2" rel="nofollow Opgepast!vergeet daarna niet van je bbox wifi beveiliging terug in te stellen, passphrase (security Key) invoeren. ° Bbox wifi beveiliging instellen: ☞ http://bgctv.skynetblogs.be/#bbox2wifibeveiligen" rel="nofollow ° Opgepast bij Factoryreset Bbox en FON ☞ http://bgctv.skynetblogs.be/#factoryresetbbox2fon" rel="nofollow ° http://bgctv.skynetblogs.be/#bboxfactoryresetfonkwijtxenne" rel="nofollow ° Fon Belgacom ☞ http://bgctv.skynetblogs.be/#fonbelgacom" rel="nofollow |
Reset van DECODER: Het spannigsloos zetten van het toestel en na ongeveer 20 seconden spanning terug opzetten. ° Reset decoder ☞ http://bgctv.skynetblogs.be/#resetbgcdec" rel="nofollow |
♦ FactReset DECODER: ° Factory Reset DECODER ☞ http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec" rel="nofollow |
Is je decoder en modem met een vaste kabel verbonden ?
Deze morgen starte decoder op maar nu waren er programma's niet opgenomen.
Toch een reset van b-box2 gedaan --> start terug normaal op maar voor hoelang?
decoder is draadloos en modem vast verbonden.
Toch een reset van b-box2 gedaan --> start terug normaal op maar voor hoelang?
decoder is draadloos en modem vast verbonden.
Decoder draadloos is dit met homeplug via het stopcontact met PLC's (devolo) of draadloos via Ruckus?
Ik heb zo een stil vermoeden dat het via Devolo's is want die durven wel voor problemen zorgen.
Als je wilt zeker zijn dat het de devolo's zijn die roet in het eten strooien dan zou je de modem eens voor een tijd moeten verbindden met een losliggende netwerkkabel voor over de vloer en dan zien of het probleem zich nog voordoet.
Mvg.
Ik heb zo een stil vermoeden dat het via Devolo's is want die durven wel voor problemen zorgen.
Als je wilt zeker zijn dat het de devolo's zijn die roet in het eten strooien dan zou je de modem eens voor een tijd moeten verbindden met een losliggende netwerkkabel voor over de vloer en dan zien of het probleem zich nog voordoet.
Mvg.
Met devolo's.
Bij belgacom zeggen ze dat deze goed werken.
Welke netwerkkabel moeten wij ons aanschaffen?
B-box staat boven en decoder beneden
Bij belgacom zeggen ze dat deze goed werken.
Welke netwerkkabel moeten wij ons aanschaffen?
B-box staat boven en decoder beneden
Pas op, je moet die natuurlijk niet aanschaffen het ia alleen maar dat je dan kan uitvissen of het aan de devolo's liegt.
De netwerkkabel waarover ik het heb is "utp cat5e"
• In BGC boetiek vind je ook volgende utp kabel:
MULTI-LAN VERIFIED (UL) CAT 5E TIA/EIA-568B.2
PATCH CABLE E248564 (UL) CM 75°C 4UTP 24AWG STRANDED
CSA 214938 AWM II A/B 75°C 300V FT4
maar ik weet niet welke lengtes ze bij bgc verkopen.
je kan ook in veel groot warenhuizen die kabels vinden.
Maar mss eerst eens je devolo's herinitialiseren: als volgt:
De netwerkkabel waarover ik het heb is "utp cat5e"
• In BGC boetiek vind je ook volgende utp kabel:
MULTI-LAN VERIFIED (UL) CAT 5E TIA/EIA-568B.2
PATCH CABLE E248564 (UL) CM 75°C 4UTP 24AWG STRANDED
CSA 214938 AWM II A/B 75°C 300V FT4
maar ik weet niet welke lengtes ze bij bgc verkopen.
je kan ook in veel groot warenhuizen die kabels vinden.
Maar mss eerst eens je devolo's herinitialiseren: als volgt:
PLC-adapters herinitialiseren : 1.Initializeren: Laat de adapters aangesloten op het elektriciteitsnet en druk gedurende 20 seconden op de knop naast de netwerkkabelingang d.w.z. tot het voedingslampje uitdooft. Doe dit voor beide adapters in gelijk welke volgorde. 2.Cofigureren: Sluit beide adapters aan op twee elektrische contactdozen die zich bij voorkeur in eenzelfde willekeurig lokaal bevinden. ° Druk 1 seconde op de knop die zich naast de netwerkkabelingang van een van de adapter bevindt. ° Druk vervolgens 1 secondde op de knop van de tweede adapter . Zodra het lampje met het huisje permanent groen brandt, is de configuratie voltooid en kunt u de toestellen opnieuw op hun oorspronkelijke plaats aankoppelen en vergeet niet de netwerkkabels weer aan te sluiten. ° herinitialiseren PLC (devolo) ☞ http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/13914/" rel="nofollow ° PLC (devolo) ☞ http://bgctv.skynetblogs.be/#plc" rel="nofollow |
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.