usb-modem voor mobiel internet. Hoe werkt dat?


Badge
Ik zou dus willen weten hoe die usb-modem voor gratis mobiel internet in het weekend werkt.

Is dat alleen maar insteken en ik kan surfen?

En is dat aan 1 laptop gekoppeld of kan dat met elke laptop gebruikt worden.

vb: Ik ga naar mijn zus aan zee waar geen internet is. Kan ik dan in haar laptop mijn Usb-modem gebruiken? Of heb ik mijn eigen laptop daarvoor nodig?

12 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Hier vind je misschien meer uitleg:

http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=internet_laptops
>Is dat alleen maar insteken en ik kan surfen?

Na installatie van de software, welke ook op de USB key zit kan je onmiddellijk surfen.

>vb: Ik ga naar mijn zus aan zee waar geen internet is. Kan ik dan in haar laptop mijn Usb-modem gebruiken?

Correct.
free weekend heeft een limiet van 500MB/maand, daarna betaal je €0,03/MB. per ongeluk tijdens de week surfen kost €2,49/uur

in die usb stick zit een simkaart zodanig dat het verbruik aan jou gekoppeld wordt, waar je ook surft maakt niet uit

veel plezier aan zee

mvg
ps: met de USB stick mag je niet zwemmen :)
Badge
Haha, goed dat je 't zegt Bart ;)


Dank jullie wel allemaal, misschien schaf ik mij dan wel zo eentje aan.
echt handig op verplaatsing in de week-ends, trager maar werkt, je kan hem op meerdere laps gebruiken denk ik, zal het in WK-end eens testen, mvg Patrick
eentje met ne snorkel Bart, :)
kan inderdaad op meerdere systemen gebruikt worden, maar je moet dan wel altijd de software installeren voor je de stick kan gebruiken

mvg
Je moet waarschijnlijk ook altijd in de buurt van een "hot spot" zijn en zijn die hot spots vrij toegankelijk of hoe werkt dat juist ?
Reputatie 2
Badge +1
Werkt niet via hotspots, maar via het GSM netwerk. Overal waar je dus GSM bereik hebt, heb je in principe ook toegang tot het datanetwerk via GPRS/EDGE/3G
Inderdaad, dit hangt af van het netwerk zoals axs zei & niet van hotspots. Hotspots is nog een ander verhaal, met hotspots kan je op bepaalde locaties via je normale WLAN connecteren mits gebruikersnaam & paswoord in te geven OF kan je zelfs gewoon gratis surfen (zoals bv. in veel McDonalds restaurants). Hotspots zijn dus locatie-gebonden & het mobiele internet via USB modem niet :)
niet getest, te lang geleden, pincode vergeten, zal voor volgend WE zijn

Reageer