Skip to main content
Mijn uploadsnelheid is slechts 50 kb/s, dit is weinig. Kan dit verhoogt worden? Ik heb een favorite abonnement.

Dit zou 3.5 MB/s moeten zijn.

beste,

tijdje geleden ben ik ook even stilgestaan bij mijn belgacom factuur. Ik betaalde ook voor een favorite abonnement, en haalde downstream orde 3.5 mbps en upstream orde 0.5 mbps. Ik betaalde dus dubbel teveel of kreeg slechts 1/6de van de service die men voorspiegelt. Belgacom technische dienst gebeld en ik kreeg daar heel eerlijk antwoord : je zit op adsl. Ik antwoordde dat ik aannam dat belgacom het nodige doet om mij de service te geven waarvoor ik eigenlijk betaal. Dat kon door omschakelinbg naar vdsl2 (als dat kan in je regio, check op website), maar dan moest ik 50 € betalen. Finaal zei de technicus me dat het eigenlijk eenvoudigst was om gratis digitale tv aan te vragen omdat men dan wel moet omschakelen naar vdsl2. Ik heb dit zo aangepakt en heb nu downstream orde 20 mbps en upstream orde 1.8 mbps.

Denk echter niet dat belgacom digitale tv feilloos biedt wat het belooft.

Het probleem is dat Belgacom steeds publiceert wat het maximaal kan aanbieden, maar nooit wat het minimaal garandeert. Droevige marktpraktijk maar waarschijnlijk wel jurisdisch ingedekt. Een klusje voor de mannen van Basta !

@Pietismyname:

geen enkele provider biedt een minimaal gegarandeerde snelheid aan op particulieren abonnementen.

Eigen aan xDSL technologie is dat de haalbare snelheid afhangt van de afstand tot de centrale / ROP. Bij kabel technologie hangt het dan weer niet af van de afstand maar wel van het aantal gebruikers op de node. Iedere technologie heeft dus zijn voor- en nadelen.

da's correct.

maar mijn wervel gaat uit naar het feit dat je wel steeds betaald voor wat maximaal kan aangeboden worden, en niet voor wat je door omstandigheden buiten je wil maar krijgt.

en onze providers zijn al stukken duurder dan in het buitenland

Helaas kan je daar niks aan veranderen.... buiten naar het buitenland verhuizen.

En helaas is het daar echt niet beter!

Groeten van iemand die beroepshalve in Frankrijk heeft gewoond en VEEL vloekte op mijn internet toegang van EUR29.99 ALL IN....

Reageer