Beantwoord

Upgrade naar Windows 10


  • Practitioner
  • 26 reacties
Mijn PC werkt met Windows 7 64 bit. Kan men kiezen voor een upgrade naar de 32 bit versie van Windows 10 of moet het de 64 bit versie zijn.
icon

Beste antwoord door Elsa 4 June 2016, 21:33

Bekijk origineel

25 reacties

Ik heb op mijn oude laptop 64 bit versie met windows 7 erop een upgrade gedaan en windows 10 32bit gekozen en dat is zonder probleem gelukt bij mij.
Reputatie 1
nvm
niet van mij of niet voor morgen, wat bedoel je 😉
Reputatie 1
Nevermind bedoel ik. 🙂 Ik had eerst geschreven dat je alleen van 64 naar 64 bit en van 32 naar 32 bit kan upgraden maar als jij Elsa van 64 naar 32 bit gegaan bent zal dit ook wel lukken.
Het werkt toch nog altijd zo bij mij 🙂
Reputatie 2
Volgens mij zal dit nu afhangen
op welk systheem je pc ook draait 32 of 64 bit. Want vroeger was dit nog allemaal gratis te downloaden naar W10 nu moet je die versie gaan kopen ,en moet je volgens mij rekening houden of je pc een 32 of 64 bit is.
ik heb de upgrade toen gedaan via het media creation tool en op een 64 bit pc kan je kiezen voor een 32 of 64 bit versie op een 32 bit pc heb je natuurlijk geen keuze.
Badge +4
Als je 64 bit heb kan je best kiezen voor 64 bit Win 10 omdat je met deze meer geheugen aankan vb 8 GB of 16 GB
Bij een 32 bit wordt het geheugen meestal gelimiteerd tot 4 GB Ram door windows.
Ik zit al een jaar op Windows 10 (eigenlijk sinds dag 1 toen het beschikbaar werd)
inderdaad maar ik heb twee laptops en oude software die enkel draait onder 32bit en daarom heb ik de oude laptop op 32 bit laten werken en de nieuwste laptop op 64 bit zo kan ik altijd mijn plan trekken 🙂
inderdaad maar ik heb twee laptops en oude software die enkel draait onder 32bit en daarom heb ik de oude laptop op 32 bit laten werken en de nieuwste laptop op 64 bit zo kan ik altijd mijn plan trekken :)

Da's kompleet nuttelloos omdat 32 bit software evengoed draait op een 64 bit systeem en ge u daardoor het leven nodeloos ingewikkeld maakt ... ga maar na hoeveel programmas er in de map "Program Files (x86)" staan .. allemaal 32bit applicaties 😃
Reputatie 2
Ik heb nu net een nieuwe pc gekocht met W10 op geïnstalleerd, maar nu krijg ik dagelijks script binnen of wat dat is. Ligt het nu aan W10 of aan dat merk van PC dat weet ik ook niet. Het is een Dell, en ik weet niet hoe ik het er af moet krijgen. Ik heb al HealthAdvisor gekocht dit zou er voor zijn, maar dat helpt dus niet zoals al die andere rommel die ze via het net verkopen om te downloaden.
inderdaad maar ik heb twee laptops en oude software die enkel draait onder 32bit en daarom heb ik de oude laptop op 32 bit laten werken en de nieuwste laptop op 64 bit zo kan ik altijd mijn plan trekken :)

Da's kompleet nuttelloos omdat 32 bit software evengoed draait op een 64 bit systeem en ge u daardoor het leven nodeloos ingewikkeld maakt ... ga maar na hoeveel programmas er in de map "Program Files (x86)" staan .. allemaal 32bit applicaties :D

Dan heb ik een speciale laptop die niet wilt doen wat jij vertelt ;)
NB: sommige software fabrikanten hebben patches uitgebracht om hun 32b software te kunnen installeren op 64b win OS en daarom dat ik deze software nog kan draaien waarvoor geen patches uitgebracht weren er zullen er wel niet veel zijn maar ik heb er nog :8
Reputatie 1
Het klopt nochtans wat Regulus zegt Elsa, 32 bit software zou perfect moeten draaien op 64 bit Windows, die komen in de map Program Files(x86) terecht. 64 bit software komt in de Program Files map terecht. De meeste software is trouwens 32 bit. Alle drivers moeten wel 64 bit zijn in een 64 bit Windows, anti-virus software ook. 64 bit software kan meer dan 4 GB ram geheugen adresseren. Misschien bedoel jij Elsa dat je oude software niet meer compatibel is met een nieuwe versie van Windows, Windows 10?
▬ "Het klopt nochtans wat Regulus zegt Elsa, 32 bit software zou perfect moeten draaien op 64 bit Windows" ▬
Natuurlijk klopt dat ik heb niet beweerd dat het niet klopt, (staat overal op 't internet te lezen trouwens dat dit zo is), als de software producent zijn werk van de eerste keer goed gedaan heeft en anders zou hij het niet in orde krijgen met patches uit te brengen, moest het niet geval zijn bv in de tijd van de overgang naar 64 bit bij het MS office pakket
▬"Misschien bedoel jij Elsa dat je oude software niet meer compatibel is met een nieuwe versie van Windows, Windows 10"▬
Dat is nog iets anders, en dit valt ook voor en daarom ook ken ik er enkele van mijn collega's die er om die reden hun W10 er terug afgezwierd hebben omdat ze hun software dagdagelijks gebruiken en dit belangrijker vinden, maar soit daar gaat het nu niet om, bij gaat het letterlijk om oude 32b software zoals bv als ik er ene opnoem van samsung en daarvoor had ik vroeger al de helpdesk aangesproken waar ze letterlijk gezegd hebben op mijn vraag of ze ook gingen patches uit brengen om de 32b software op 64b MS windos te kunnen installeren, zoals ze voor recentere software ook gedaan hadden , maar het antwoord was duidelijk nee voor uw software worden er geen patches meer uitgebracht.
Nog een voorbeeld voor mijn oude Mathcad program daar zijn ook geen patches voor uitgebracht geweest en heb ik als antwoord gekregen je zal een recentere versie moeten aanschaffen enz......
Maar het is ook totaal geen probleem het werkt nu en als ik die programma's niet meer nodig heb dan zet ik er gewon weer de w10 64b versie op en klaar is kees 😉
Reputatie 2
Ik heb dat eens opgezocht en bij antivirus software is dit niet zo.
Reputatie 1
Dit is wel zo, lees dit maar eens:
http://windows.microsoft.com/en-us/windows7/understanding-hardware-and-software-for-64-bit-windows#section_6
http://windows.microsoft.com/en-gb/windows/32-bit-and-64-bit-windows#1TC=windows-7
Uit het artikel :
Unlike drivers, most programs designed for 32-bit versions of Windows work just fine on computers running a 64-bit version of Windows. (Notable exceptions are antivirus programs and so-called utility programs, where you might need a 64-bit version.)

Most programs designed for the 32-bit version of Windows will work on the 64-bit version of Windows. Notable exceptions are many antivirus programs.
Zoals ik al zei en wat ik ook voor heb is dat normaal gezien de meeste 32b op 64b draaien, met hier en daar uitzonderingen en dat heb ik wel degelijk moeten zelf vaststellen, wat de er ook iemand van denkt maar het is zo. Theorie en praktijk zoals ik al honderdduizend keren gezegd heb, kan af en toe eens niet voor 100% overeen komen of je het nu gelooft of al dan niet wilt aannemen toch is het zo en ik heb het zelfs niet moeten uit mijn duim zuigen ;-)))
Reputatie 1
Daar gaat het niet over. De vraag is: Moet anti-virus software 64 bit zijn op een 64 bit Windows os of mag het ook 32 bit zijn? Ik heb altijd geweten dat het het eerste is en het tegendeel heb ik nog niet gevonden(ik ben voor het moment aan het Googlen).
Als het 32 bit zou moeten zijn dan zal de virusboer ook geen 64bit uitbrengen en anders zal het programma bij installatie wel uitmaken of je een 32b of 64b os hebt, maar googel maar rustig verder, zo leren we altijd bij 🙂
Reputatie 1
Hier ook nog interessant artikel. Zegt nog altijd dat anti-virus 64 bit moet zijn op een 64 bit Windows os. En nu stop ik met zoeken. :)
https://books.google.be/books?id=dDcEAAAAMBAJ&pg=PA15&lpg=PA15&dq=anti-virus+software+has+to+be+64+bit+on+64+bit+windows&source=bl&ots=PF7A2RqeEz&sig=tSqIqsuqDzLy640pmwj2hVfbhdA&hl=nl&sa=X&ved=0ahUKEwi1hM7_sZTNAhUBvRoKHcU8AUc4ChDoAQhQMAY#v=onepage&q=anti-virus software has to be 64 bit on 64 bit windows&f=false

Edit: link werkt blijkbaar niet, geen idee waarom. Je kan hem plakken in je browser, dan werkt hij wel.
Reputatie 2
Daarom dat ik ook zei dat je niet zo maar alle software kan overzetten naar een 64 bit windows.
tegen wie dat je 't zegt 😉
Als het 32 bit zou moeten zijn dan zal de virusboer ook geen 64bit uitbrengen en anders zal het programma bij installatie wel uitmaken of je een 32b of 64b os hebt, maar googel maar rustig verder, zo leren we altijd bij :)

sjonge sjonge .. wat wordt er hier weer koffiedik gekeken ! LOL !

Ga maar eens na ... alle freeware anti-virus programmas zijn (vrijwel) allemaal 32bit .. Ooit iets moeten patchen ? neen, natuurlijk niet ...

Ooit gehoord van "compatibility mode" in W7 W8-8.1 W10 ??
Je kan zelfs simuleren dat een programma moet werken alsof het onder "Windows 95" moet lopen (de goden mogen weten waarom je dat zou willen doen maar goed ...) .. heck, je kan mits een simpele emulator zelfs de oude DOS programmas (spelletjes!) in een virtuele box lopen.
't Is niet omdat een OS 64bits is dat al de rest dat noodzakelijker wijze ook moet zijn. Voor grootste efficientie liefst wel natuurlijk, maar nogal wat fabrikanten schrijven liever 32 bits code 🙂

.. en ik heb nog nooit een programma tegen gekomen dat niet onder W10 werkte, zelfs al maakt het OS van zijn oren, er is altijd wel een mouw aan te passen.

.. en dat een fabrikant die brakke software aflevert (sommige video drivers oa van AMD) kan men moeilijk in de schoenen schuiven van het OS ... 64 bits or otherwise .. er zijn genoeg gevallen bekend, men moet er maar de Microsft gebruikersforums eens op nalezen !
BTW om op de TS zijn vraag nog te antwoorden ...

Als uw hardware 64bit ondersteunt, installeer dan de 64bit versie ... gewoon omdat terugkeren naar de 32bit versie een volledige clean install vergt. Bij mijn weten kan men niet switchen tussen de 2 zonder brokken te maken.
clean install is in principe altijd een mooie oplossing maar dat heb ik wel niet gedaan op deze oude laptop, alhoewel de oude programs als mathcad op mijn andere clean instal pc toch ook niet werkt dus dat heeft geen oplossing geboden.
Voila nu weten we hoe de vork in de steel steekt en zijn al de problemen van de baan en gaan al mijn oude programma's die niet willen draaien op 64b direct terug werken ik ga direct er de W10 64b terug opzetten, en zo leren we altijd iets bij, of is het meer van zien we het bos door de bomen niet meer :-))))
Bedankt voor de gouden raad maar deze keer niet van tante kaat ;)
't Is en blijft een plezant forum, houden zo zou ik zeggen.

Reageer