Upgrade B-Box

  • 23 July 2013
  • 9 reacties
  • 1454 Bekeken


Gisteren kreeg ik een telefoontje van een helpdeskmedewerkster met de vraag om een upgrade te doen van mijn B-box.


Ik zou dit eigenlijk liever niet doen om de volgende redenen:


* Alles werkt momenteel naar behoren.


* Ik heb zelf wat herconfiguratie uitgevoerd om mijn Synology NAS vlot te kunnen bereiken. Router gedeelte van de B-Box heb ik uitgeschakeld en vervangen door mijn Linksys WRT54. Dit omdat portforwarding op de BBox toch niet goed scheen te werken.


Mijn vraag: Is dit een noodzakelijk upgrade? M.a.w. zou het kunnen dat ik na verloop van tijd problemen krijg met mijn internet verbinding omdat de BBox niet de laatste firmware draait.


Volgens de medewerkster aan de telefoon was het geen probleem. Maar eerlijk gezegd was mijn vertrouwen in haar technische kennis niet erg groot, toen ze zei nog nooit van een NAS te hebben gehoord...

9 reacties

Beste Erik,

dit is een update die noodzakelijk is om uw modem vanop afstand up-to-date te kunnen houden.
Hier vind je de procedure om je modem bij te werken : http://www.belgacom.be/nl/prive/uw-modem-bijwerken?page=p_cop

Met vriendelijke groeten,
Eva
Reputatie 7
Badge +1


Ik heb zojuist de upgrade uitgevoerd met het bestand vlan20.exe, en na ingeven van het admin. paswoord (serienummer van de b-box2) liep alles normaal (duurde een minuutje of 2). de bbox2 startte terug op en het programma gaf daarna aan dat de upgrade gelukt was. Voor zover ik kan vaststellen, loopt alles normaal. Mijn b-box2 is mijn eerste van de overschakeling naar VDSL2 (nog van april 2009).

Reputatie 7
Badge +1


Dat ziet er hetzelfde uit Elsa



Runtime Code Version 60R10A-60A06W


Dus een nieuwe firmware werd niet gepusht. Wél allicht door Belgacom gepushte instellingen? En ik zit ook nog altijd op 50/6 met een DTM van 17,1dB. De wireless heeft nu wel 3 stations connected...voorheen volgs. mij 2 (smartphone en tablet). Wat moet ik me daarbij voorstellen ?



En neen, die b-box2 is zo nen ouwen taaie, zoals ik....niet kapot te krijgen....wink

Reputatie 7
Badge +1


Ja dat vraag ik me nu ook af hoor? Wat doen ze dan met mensen die nooit op het forum zitten, niet op de website gaan lezen, en gewoon hun modem laten voor wat hij is? Als ze dat 's nachts doen merkt niemand daar wat van (behalve nachtelijke surfers of TV-kijkers). Het kan toch zijn dat die software die wij erop loslaten, dan gewoon maar vastelt dat de upgrade al gebeurd is?



Dat staat er bij 'network interfaces'
























Network Interfaces



























Interface Name

Status

Action

LAN Bridge

Connected





Wan eth1.20 VoIP

Connected





WAN PPPoE

Connected


















Reputatie 7
Badge +1


Ik lees nu op Ricy's blog:



▬ BBox2 Runtime Code Version 60R10A-60A06W (okt 2012)

▬ BBox2 Runtime Code Version 60R10E-60A072 ( vector friendly mei 2013)

(deze met 60R10A-60A06W komen bij de vectoring uitrol op een 9Mbit profiel terecht)



PS: Om firmware te downloaden klik op de ♥ symbolen.

• Om deze firmware te flashen in de Bbox ==> klik hier

• Bellen naar 0800 95 055 om automatisch Firmware te pushen op je Bbox2


De VLAN20.exe heeft dus niks opgelost??? Dan maar flashen??


Ik heb nu naar dat nummer gebeld en moet binnen 10 minuten de modem herstarten....ik hou mijn hart vast...bonke bonke bonke...

Reputatie 7
Badge +1


Pffff, ik sta nog ALTIJD op versie 60R10A-60A06W en alles werkt nog op 50/6...maar heb nu nog maar 2 'stations connected' op mijn wireless, wat correct is.



Z al dus mijn beurt moeten afwachten ! Pushen is 'larie en apekool' !

Reputatie 7
Badge +1


Bedankt voor de verduidelijking Elsa. Ik zal er dan maar van uitgaan dat mijn b-box2 nu klaar is voor vectoring zeker? Zolang alles correct werkt (wat de laatste tijd zo is) blijf ik tevreden.

Reputatie 7
Badge +1


Tja, nachtelijk pushen....'t heeft wel wat niet? maar VLAN20 pushen? 't zegt me niet veel. wink

Reputatie 7
Badge +1


Afwachten dus maar...gaat die vectoring ook iets verbeteren voor mensen die nu al een 50/6 profiel hebben ?

Reageer