Beantwoord

Updaten van aangekochte decoder

  • 25 July 2016
  • 8 reacties
  • 275 Bekeken

wanneer ik op sommige zenders ondertiteling wil aanzetten meld proximus dat aangekochte decoders niet een update krijgen, er word wel gezegt dat dit later wel kan gebeuren maar wanneer daar hebben we het raden naar. Graag had ik daar wat meer uitleg over.zeg nu niet dat ik een nieuwe decoder moet aanschaffen dat zou nogal straf zijn.
icon

Beste antwoord door Elsa 25 July 2016, 16:55

Bekijk origineel

8 reacties

Als je een v4 decoder hebt was dit wel een verkeerde melding die niet voor de V4 decoders bestemd was een nieuwe software voor de v4 komt later dit jaar
bij andere decoders kan je proberen de laatste software binnen te halen door de decoder even zonder stroom te zetten.
In verband met het eventueel omruilen van je V3 en/of V3b decoder :
▬►voor gehuurde V3/v3b decoder
▬►voor gekochte V3/v3b decoder
Ook voor de aangekochte decoders gaan brieven verstuurd worden.
Via de website http://www.proximus.be/huurdecoder kan de aanvraag gebeuren van zodra de brief ontvangen is

▬ impact op je factuur: Je hebt ingetekend om je decoder te vervangen via bpost en geniet zo van 1 jaar gratis huur.
Na deze termijn zal € 8/maand aangerekend worden indien het je eerste decoder is.
Als je een Pack Comfort of Maxi hebt kost de 2de of 3de decoder € 5/maand.
▬ Voor aangekochte v3 v3b decoder wordt via de procedure uitgelegd in de brief zal de decoder omgewisseld worden naar ons nieuwste model.
Aangezien we de oude modellen niet meer verkopen stellen we je een jaar gratis huur van het nieuwste model voor, aangezien die ook niet meer kunnen aangekocht worden.
Je oude decoder blijft werken tot 31/1/2017, zie ook ->
De V3 zal geen cloudpvr software versie krijgen aangezien die in phaseout zit.
▬ Opgelet:
Wanneer je je decoder vervangt, gaan je opnames helaas verloren.
De programma's die zijn opgenomen met de optie 'Beschikbaar gedurende 60 dagen' blijven echter toegankelijk op je nieuwe decoder.
Reputatie 6
Badge +3
Je hebt waarschijnlijk een v4 en je probeerd ondertitels op TF1 of een andere Franse zender?

Dan is het inderdaad wachten op NTE, die er aan komt (geen datum wanneer). Een gehuurde decoder kan wel omgewisseld worden naar een v5( c), maar bij een gekochte zul je moeten wachten tot de nieuwe software ter beschikking is.
Kan je dan zomaar een gehuurde decoder omwisselen voor v5( c),
tot hiertoe lees ik overal op twitter, Facebook en hier van de Prox medewerkers dat dit alleen bij defect kan!?
Voorspelde datum was vierde kwartaal 2016 voor de NTE op de V4, maar onlangs gemeld dat het zelf vroeger zou kunnen uitgerold worden.
Reputatie 6
Badge +3
Als je op een v4 naar TF1 in SD gaat kun je geen ondertitels meer zien, als je probeert naar teletekst te gaan komt er een boodschap dat de ondertitels niet werken op dat kanaal en dat je kan wachten tot NTE is uitgerold. Er is ook een optie om te wisselen via Kiala. In deze tekst staat ook letterlijk dat gekochte decoders niet worden gewisseld. Daarom dat ik vermoed dat deze topic over deze boodschap gaat.

Dus dit wordt als een defect gezien en kan daardoor gewisseld worden (uiteraard enkel als die in huur is).
Ok, dat is de eerste keer dat ik er iets van hoor, 'k vraag mij af wat de achtergrond is dat Prox om die reden nu ineens zo vlug bereid zijn om de v4 (gehuurd) door een v5c te vervangen !?

Maar hiermee wil ik absoluut niet zeggen dat ik het niet positief vind dat prox dit wilt doen!
Reputatie 6
Badge +3
De achtergrond is dat op een aantal zenders de ondertiteling niet meer werkt op de oude software en enkel op NTE. Dus ze moeten wel de optie aanbieden tot dat NTE ook op de v4 uitkomt.
Dat is dan ook de eerste keer dat zoiets gebeurt er zijn al andere problemen geweest in het verleden, het zal mss wel nog boven water komen wat de echte reden is, maar in ieder geval zo veel te beter voor de klanten.

Reageer