Skip to main content
was aan kijken naar coldplay op 11 wordt er een update uitgevoerd weg coldplayAfgesloten

eerst reclame maken voor een concert en dan abrupt onderbreken voor een update

kan men deze updates niet beter plannen bv als decoder in stand-by staat?

iemand anders ook last van is bij reeds 3 maal gebeurt maar was vorige keren telkens rond 06 uur deze keer om 0025?

beste

er worden geen updates gedaan terwijl men tv kijkt

wat ik vermoed is dat uw decoder geblokkeerd is en dan terug is opgestart (en bij elke opstart gaat hij z'n firmware checken)

met andere woorden dit probleem:

decoder (V3) blokkeert en reset dan vanzelf

heeft u dit voor als u op hetzelfde moment iets aan het opnemen bent?

V3 decoder, veronderstel ik?

mvg

xenne

ik was aan het opnemen

decoder is een v3 denk ik is reeds drie jaar oud

bedankt voor de link

groeten

Ik heb ook een V3 van nu bijna 2 jaar geleden, maar zoiets heb ik gelukkig nog nooit voorgehad. Wél heb ik de laatste tijd een paar keer voorgehad dat ik errorcode 300 kreeg tijdens het gebruik van 2 HD-streams (één kijken en een opnemen op schijf). Kon de decoder niet uitzetten met de afstandsbediening, maar wél met de knop op de decoder. Terug opzetten kon dan weer terug met de afstandsbediening, en ik had terug live beeld, en de HD-opname vertoonde geen hapering of onderbreking tijdens het kijken. Alles duurde maar een 10-tal seconden. Ik denk dat het meer een storing op de lijn was, want de decoder werkt voor de rest bijna perfect. Ik heb dus de decoder toen niet uit de stroom moeten trekken en heropstarten. Even in standby zetten en terug opzetten volstond.

Zoals reeds aangegeven worden er GEEN updates gedaan tijdens het kijken / opnemen.

PS: zoveel updates gebeuren er niet! Slechts enkele per jaar...

Wat ik mij nu afvraag is hoe weten ze eigenlijk of je aan het kijken bent, is dit aan het aantal Mbps die je donload of zo ?

Neen, dat zijin alleen updates van de TV-gids. 'namiddags komt er bv. een dag bij.

de firmware updates worden uitgevoerd als de decoder in stand by staat ricy

wat dit specifiek probleem betreft van decoders die blokkeren en zichzelf resetten, dit is maar begonnen sinds de nieuwe menu's

mvg

Ok xenne, maar hoe weten ze dan dat hij in standby staat, omdat het dataverkeer weg valt of op een andere manier?

('k weet het dat ik moeilijk kan doen ;))

Nog iets waar ik aan denk, je zegt "...decoders die blokkeren en zichzelf resetten, dit is maar begonnen sinds de nieuwe menu's.

Inderdaad ik heb het wel al meerdere keren voor gehad op mijn v3 en nog maar ene keer op mijn v4.

tsja ricy, dat zul je eens aan Eva moeten vragen zenne :p

je hebt het dus al gehad op een V4 ook? :eek: en ik die dacht dat dit een specifiek V3 probleem was?

mvg

Inderdaad ook met de v4 maar wel de eerste keer sinds de nieuwe menu's en dit eergisteren en gisteren

( en ik was niets aan het opnemen, alleen aan het kijken naar SD programma).

Daarom heb ik gisteren (omdat het tweemaal na één voorgevallen is) een factory reset gedaan en nu maar afwachten....

Beste Pjetter,

Zoals vermeld door mijn mede-posters, gebeuren er geen updates die leiden tot verlies van beeld, tijdens het kijken van Belgacom TV.

De mogelijke oorzaken van uw storing, kunnen een plotse onderbreking van de stroom of de meer waarschijnijke bug met de nieuwe software zijn. Indien deze storing zich herhaalt, kan je mij je gegevens doorsturen in een privébericht.

Via uw abonnementsnummer of login kan ik dan nagaan waar de storing zich bevindt, en desnoods u uw decoder laten omruilen.

Mvg,

Eva van Belgacom

Eva, kan je mij in 't kort uitleggen hoe het systeem detecteert dat je in standby staat om te updaten ?

@Xenne: vermoedelijk wordt er een databit verzonden die aangeeft dat het systeem in standby is.

De belangrijkste update van de TV-gids gebeurt rond 15.00 uur. Dan komt er een dag bij (tot 10 dagen) en ook de serieopnames worden dan bijgewerkt. Ik heb daar nooit iets van gemerkt tijdens het live kijken.

Ik heb net hetzelfde probleem: dinsdagavond nog maar eens, tijdens The Pacific op Canvas, dus midden in primetime!

Beeld valt weg, dan komt er een scherm met "Software update"...

Duurt ongeveer 10 minuten voor een volledige heropstart, zeer vervelend!

Eva suggereerde om het gebruikersnr door te mailen, zodat ze kan nagaan of er een storing is. Wat is het email adres?

Hier op klikken=>> https:///people/2e8f1412c6 en kies een bericht verzenden aan Eva van Belgacom.

Reageer