Update decoder tijdens piekuitzendingen

  • 22 April 2012
  • 6 reacties
  • 394 Bekeken

Ik heb nu al twee maal deze week een automatische update moeten ondergaan telkens tijdens een film laat op de avond op canvas. En de laatste keer tijdens Thuis. Een ramp voor trouwe kijkers en mijn oudere moeder. Dat toestel zet zichzelf af en begint zo maar een kwartier te updaten leuk hoor. Ik denk terug over te stappen naar antenne geeft altijd beeld.


6 reacties

beste










er worden geen updates gedaan terwijl men tv kijkt

wat ik vermoed is dat uw decoder geblokkeerd is en dan terug is opgestart (en bij élke opstart gaat hij z'n firmware checken)

met andere woorden dit probleem:

http://fr.community.belgacom.be/posts/8cb6d95ded" rel="nofollow

heeft u dit voor als u op hetzelfde moment iets aan het opnemen bent?

V3 decoder, veronderstel ik?

mvg









Op dat moment was er niets aan het opnemen enkel het programma enkele minuten gepauzeerd. De schijf is 50% vol dus daar ook geen probleem.
oké, maar het zal dus gewoon je decoder zijn die blokkeerde en terug is gaan opstarten... als het vaak voorkomt zou ik contact nemen met de techinische dienst voor omruiling

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Gewoon eens een Factory Reset doen van de decoder kan ook helpen. Best doe je dat minstens een keer per maand.










Reset van BGC-decoder:

Het spannigsloos zetten van het toestel en na ongeveer 20 seconden spanning terug opzetten.

Bijkomende Opmerkingen:
♦ Bij reset wordt de firware-versie gecheckt,
als er nieuwe is zal hij zichzelf updaten.

De software wordt dan geupdate,
de TV-gids en eventueel geplande series bijgewerkt.
Duurt ca 4 minuten om beeld te hebben waarbij de TV-gids
en de andere functies nog niet toegankelijk zijn.
Zappen kan enkel met de channel toetsen of nummertoetsen.
Alle functies nà 13-15 minuten.
De TV-gids wordt 2 x geupdate, eenmaal 's nachts en eenmaal 's namiddags.

Decoder zet zich terug naar originele fabrieksinstelling.
De decoder wist de geïnstalleerde software en haalt deze opnieuw binnen van 't Bgc netwerk,
de laatste firmware wordt effectief opgehaald.




Als de decoder op 0:IP blijft hangen heb je geen verbinding met het TV-netwerk,
en dan is een factory reset van de modem (bbox) altijd aangewezen.

Ook als je error 300 krijgt is een modem-reset of modem-factory-reset aangewezen error 300 kan je o.a. krijgen bij torrent downloads, want de BBOX2 ondersteunt maar 50 connecties !



Bedankt voor de reacties ik probeer deze allemaal uit. Ik zal mijn moeder (81) ook de gegevens van sinjoor72 geven kan ze gelijk gaan resetten?? Maarga toch een digitale binnenantenne halen voor noodgevallen die mij iets te veel voorkomen. 30jaar geleden was tv kijken geen probleem aanzetten en kijken met een goede VCR kon men alles doen. Nu helaas met al die dure technologie moet men al een techneut zijn om die dingen te laten werken. We zijn er duidelijk nog niet! Of is Belgacom er nog niet?
Ja de digicoder van TN moet soms ook eens gereset wordt maar naar het schijnt valt dit bij TN veel minder voor (van horen zeggen 'k heb er zelf geen ervaring mee )

Het forumlid "axana" kan dit beter weten of hun systeem bij TN stabieler is .


Groetjes,

Eksa

Reageer