Beantwoord

Update decoder menu

  • 25 July 2016
  • 9 reacties
  • 431 Bekeken

Ik heb twee decoders niet de allernieuwste maar het model juist ervoor. IK heb een brief ontvangen dat er een update ging plaatsvinden met nieuwe menu's op proximus tv. Eén van de decoders (in de woonkamer) is de update gebeurd zonder probleem, maar de andere (in de slaapkamer) is de update mislukt (het toestel is met een plc verbonden met de modem al jaren zonder problemen) . Ik zou graag de update manueel willen doorvoeren. Maar ik weet niet hoe, ik heb in de menu's gezocht maar heb niets gevonden.

Kunt u mij helpen aub.

Alvast bedankt,

EP
icon

Beste antwoord door RobrechtB 26 July 2016, 10:54

Bekijk origineel

9 reacties

zet eens je decoder zonder stroom en trek de plc uit het stopcontact en wacht enkele minuten om deze plc's terug te steken.
zet dan je decoder terug onder stroom.
Had en heb gedaan de decoder werkt, maar steeds op de oude menu versie. Hoe kan ik de nieuwe versie van menu''s updaten?
Dit kan je niet doen via de menu's op je decoder, normaal als de die software geactiveerd wordt om te pushen door proximus op je decoder dan za die vanzelf geïnstalleerd worden op je decoder maar je kan die zelf ook dan proberen binnen te trekken door de decoder eens zonder stroom te zetten en terug te laten opstarten door een factory reset te doen kan dit ook wel enkel als Prox die actief gezet heeft voor je decoder. Anders kan je dit ook vragen aan de proximus medewerkers door bv een privé bericht te sturen, of te bellen naar de helpdesk 0800 22 800 (7d/7 tot 22u) dat ze deze software op je decoder pushen en dan zullen ze u ook vragen van je decoder even zonder stroom te zetten en te later heropstarten.

NB: door op deze link te klikken kan je een privé bericht zenden naar Het Proximus Team
Reputatie 6
Badge +3
De tweede decoder, welke versie is dat? v3, v4, v5 of v5c
Reputatie 7
Badge +4
Dag Eplas, Ik zie dat je een V4 en V5 decoder hebt. Je v5 is al op de nieuwste software. Voor de V4 is dit nog niet beschikbaar.

Mvg,Robrecht

Het Proximus Team
Reputatie 7
Badge +1
Dan is alles duidelijk.
@Robrecht,
Mogen de klanten die een gehuurde v4 hebben ook hun decoder sowieso laten omruilen als ze dit wensen ,voor een v5 of v5-c want als van een aantal zenders de ondertiteling niet meer werkt op de oude software en enkel op NTE, mogen ze dit blijkbaar toch omruilen ?
Reputatie 7
Badge +4
Indien de decoder een defect heeft wordt deze omgeruild voor een V5 decoder. Mvg,Robrecht
dan wordt het volgende blijkbaar als defect gezien: als je op een v4 naar TF1 in SD gaat kun je geen ondertitels meer zien, als je probeert naar teletekst te gaan komt er een boodschap dat de ondertitels niet werken op dat kanaal en dat je kan wachten tot NTE is uitgerold is ofwel de decoder omruilen via de gebruikelijke wegen zoals proximus center .of via Kiala punt.

Reageer