Beantwoord

Universeel maken afstandsbediening

  • 21 October 2017
  • 11 reacties
  • 1825 Bekeken

Ik heb een thomson tv. Afstandsbediening universeel maken werkt perfect. Enkel als ik de volume wil bedienen van Tv veranderd hij het beeldformaat in plaats van de volume te regelen. Heb alles al geprobeerd. Handmatig of automatisch. Het maakt geen verschil.
HELP
icon

Beste antwoord door LinosD 26 October 2017, 22:30

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Heb je daarvoor deze stappen gevolgd:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_rc_univ/particulieren/support/televisie/proximus-tv-installeren/afstandsbediening/hoe-kunt-u-uw-afstandsbediening-universeel-maken.html ?

Kan je eventueel eens proberen om de afstandsbediening eerst te resetten, en dan terug de procedure voor hem universeel te maken, te volgen?
ik weet niet op welke manier je dit gedaan hebt, deze door invoeren van IR code uit de lijst van TV merken/modellen of via de methode knop lossen op remote van zodra de tv uitgaat, bij deze laatste moet je wel snel genoeg de knop lossen op de remote wanneer de tv uitgaat want anders kan de remote al de volgende code aan het scannen zijn voor een ander tv toestel en reageren de toetsen van je remote dan uiteraard verkeerd.
Heb je daarvoor deze stappen gevolgd:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_rc_univ/particulieren/support/televisie/proximus-tv-installeren/afstandsbediening/hoe-kunt-u-uw-afstandsbediening-universeel-maken.html ?

Kan je eventueel eens proberen om de afstandsbediening eerst te resetten, en dan terug de procedure voor hem universeel te maken, te volgen?
Ik heb alles gedaan zoals het hoort. Heb eerst Reset gedaan. Vervolgens heb ik de twee methode gebruikt. Met code. En de automatische. En het werkt. Kan de tv aan en uit zetten. Maar als ik de volume wil aanpassen steld hij het beeldformaat van mijn tv in. Heb alles al geprobeerd. Weet niet wat het zou kunnen zijn.
Reputatie 7
Badge +4
Welk type/model Thomson is het juist?
thomson 48fz3233
​Als men dit niet automatisch en manueel kan doen dan betekent dat dit door Thompson verkeerd universeel is gecommuniceerd. Proximus kan hier spijtig genoeg weinig aan veranderen. Alvast onze excuses. groetjes Jean-Paul

P.S: Thomson heeft twee manuele codes. 5972 en 2972. Kan je beide eens proberen?
Heb ze alletwee geprobeerd. Telkens eerst reset gedaan. Afstandsbediening werkt telkens het zelfde. Aan uit werkt. Van input werken werkt. Maar dan de volume niet. Begint hij het beeldformaat weer te wijzigen.
Reputatie 7
Badge +4
Net nog volgende info verkregen van een collega.

Hierbij de procedure om codes van een tv afstandsbediening over te brengen naar een V5 afstandsbediening van Proximus. Dit kan handig zijn wanneer, zoals in dit geval, een bepaald merk via de automatische methode niet werkt of je een ander toestel wil bedienen via de afstandsbediening (home cinema, DVD-speler, ...).

Werkwijze :

1. Hou de toetsen 4 en 6 ingedrukt tot de TV-toets (links boven) oplicht en rood blijft branden.

2. Kies de toets die je wenst te programmeren (bv. de Power TV-toets zelf links boven). Druk de toets in en het rode lampje rond de TV knop zal tweemaal kort knipperen en doven.

3. Richt nu de afstandsbediening van het TV-toestel naar de afstandsbediening van de decoder (dus de voorzijden van beide afstandsbedieningen tegenover elkaar leggen). Druk op de knop die je wenst over te brengen naar de afstandsbediening van Proximus TV (bv. de powerknop van de tv afstandsbediening).

4. De TV-knop zal tweemaal kort knipperen ter bevestiging. Nu kan je het TV-toestel met deze knop aan- en uitzetten.

(5. Herhaal de procedure voor andere toetsen (bijvoorbeeld volume, mute,...). Als je bv. de gekleurde toetsen wenst te programmeren (rode toets voor aan/uitzetten van home cinema) dan moet je de knop TV mode ingedrukt houden alsook de rode knop om je toestel aan en uit te zetten. Bij de powerknop TV, volumetoetsen en mute uiteraard niet omdat deze toetsen geen functie hebben op de decoder.)

!!Opgelet : Als het lampje na de keuze van een toets snel na elkaar (dus meer dan tweemaal en sneller) dan kan je deze toets niet gebruiken*.

* Uitgesloten toetsen : Proximus power (rechts boven), Help, PVR, TV (de toets boven "VOL+"), terug en doorspoelen, play, pauze, stop, rec, on demand, TV guide en radio.

!!Dit werkt enkel voor de RC3134505/01BR en RC3134509/01BR modellen (modelnummer vind je terug onder de batterijen).
Bedankt. Dit heeft gewerkt. Merci daarvoor.
Reputatie 7
Badge +4
Blij dat te lezen, en zeer graag gedaan!

Reageer