Skip to main content
Hoi, zoals ik al on de titel vermeld heb, hebben wij thuis ultratraag internet.

Ik heb geen idee waaraan dit zou kunnen liggen.

Als ik een speed test doe, geeft die weer dat ik een ping van 53 ms heb, een downloadspeed van 1,8Mbps en n uploadspeed van 0,4 Mbps.

Persoonlijk lijkt dit snel te zijn (download van 14,4 Megabytes per secondes) want telkens als ik iets download, krijg ik een gemiddelde snelheid van 130 kilobytes per seconde! 1 foto uploaden op Facebook duurt gemakkelijk 1 min in hoge kwalitiet.

Nu vroeg ik mij af ofdat daar mss niets aan te doen valt.

Ik heb geen idee welk internet wij thuis hebben (SP IFE Fortis-XL). Ik vermoed dat dat overeenkomt met Comfort.

Als ik het check via Comfort kan ik thuis VDSL2 krijgen. Ik heb echter geen idee wat dit betekend.

Kan er iemand mij helpen?

Alvast bedankt.

ps: mijn internet valt heel geregeld uit. Wat ik dan doe is de router en de modem uittrekken en opnieuw insteken (de voeding). Maar als het onweert helpt dit niet, dan hebben wij thuis nooit internet.

Beste Ulf,

Kan u mij in een privébericht je login of abonnementsnummer doorsturen?

Via deze gegevens kan ik nagaan of uw lijn van goede kwaliteit is.

Mvg,

Eva van Belgacom

Ik heb zo'n heel groot vermoeden dat mijn lijn van slechte kwamliteit is.

Het onweerde gisteren weer en ik hebvanaf 19u tot 01u geen internet gehad.

Kan hier iets aan gedan worden?

Ik heb dit namelijk elke keer voor waneer het onweert.

Vaak valt mijn internet ook gewoon weg zonder reden. Dan is het er terug na n 15M wachten ofzo. (soms langer, soms korter)

al contact genomen met de klantendienst ivm overschakeling naar vdsl2?

(zie ook https:///posts/82ab769a27 )

mvg

Nog niet, ben aan het wachten op Eva, over wat ze gaat zeggen over de kwaliteit van mijn lijn.

Het zou bij mij beschikbaar moeten zijn. Ik wacht op wat Eva zegt, en dan bel ik om eventueel over te schakelen.

ik denk dat als je overschakeld op vdsl2 die lijnproblemen tot het verleden zullen behoren, maar we zullen eens zien wat Eva zegt straks

succes

mvg

Weet jij hoelang het duurt voor de kwaliteit van een lijn te controleren?

Ik vertrek nu eenmaal op vakantie den 1e July.

En ik zou graag overgeschakelt zijn daarvoor.

als het dringend is bel eens naar de technische dienst 0800/22 700, kunnen uw lijn meteen testen en alle info geven over overschakeling naar vdsl2.

maar de overschakeling zelf zal wel een 10 tal dagen in beslag nemen hoor, u heeft ook een andere modem nodig (bbox2)

mvg

die andere modem, moeten wij di betalen, of krijgen wij die gratis?

Wachten op de modem zal geen probleem zijn er is wel iemand thuis bij ons..

T'moet geregeld zijn voor den 1e, als dat kan uiteraard :)

Ik zal deze avond eens bellen.

u moet éénmalig €50 betalen voor de activatie/modem

mvg

Reageer