Uitvallen (?) internet

  • 14 July 2011
  • 10 reacties
  • 2237 Bekeken

Badge +1
Ik weet , het is al zo vaak genoemd geweest. Maar toch... De laatste dagen hebben we er enorm veel last van. Ofwel zitten we aan een veeeeeel te lage snelheid, ofwel valt het internet volledig stil. Alhoewel... Ik ben zogezegd wel nog vebonden; er is zogezegd geen probleem; maar ik kan bijna geen websites openen. En het ligt niet aan de instellingen van de PC, want na een tijdje gaat het plots wel weer om daarna terug uit te vallen. Het moet dus duidelijk aan de lijn liggen.

Iemand een oplossing wat eraan gedaan kan worden?

10 reacties

je bent niet alleen ik heb dat probleem ook en er is niets te vinden alles is goed aangesloten en geen fout meldingen te krijgen maar plots geen internet meer ook begint met traag laden van website's en dan plots niets meer en daarna weer inorde zonder boe of ba is het weer goed en je weet niet waar het probleem licht.

ben is benieuwd naar de oplossing
In ieder geval heb ik dit probleem niet maar ik heb wel een VDSL2 aansluiting en een 30/6 profiel.
Ik weet nu niet of jullie op ADSL of op VDSL2 werken.
Je kan dit zien als volgt : surf naar http://192.168.1.1 en bij mij zie ik onderandere links boven staan:


















Downstream line rate 29992 kbps VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
Upstream line rate 6048 kbps

▲ dus je ziet o.a. VDSL staan en ook
29.992 kbps is ongeveer 30 Mbps
en 6.048 kbps is ongeveer 6 Mbps of dus een 30/6 profiel.

Ja dat is zeker in orde ook een VDSL2 aansluiting met 30/6 profiel.
Heb je wel altijd goede ontvangst met je wifi verbinding laptop/pc <-> BBOX2
vandaag rond 14H45 was er een algemeen issue met connectiviteit naar sommige internationale websites


ik heb er ook last van gehad, oa veel moeite om op google te geraken, en op bepaalde momenten ook geen connectie meer, tv kijken was echter geen enkel probleem

mvg
Bij het bekijken van de resultaten van de modem van danny zit ik nu met een vraag!
bij danny:








IPoE Address 10.217.79.205 bij mij: 0.0.0.0








IPoE Netmask 255.255.0.0 bij mij:0.0.0.0

bij VLAN 20 staat er bij mij alleen Vlan id :20 en
Protocol Wan eth1.20 Voip
en eronder niets ingevuld!

kan mij iemand dat verschil uitleggen.
@ ricy => pc is aangesloten met powerlines van lynksys en die werken al lang zonder problemen geen connectie verlies bij die powerlines heb die gecontroleerd momment dat ik nergens nog op geraakte alles was ok

zelfs modem was alles ok nu => soms valt @ tekentje op modem uit

die vlan20 is volgens mij de voice over ip => als je geen digitale tel lijn hebt dan zal dit volgens mij niet ingevult zijn als je nog met de analoge lijn werkt dan komt het tel lijn niet van de modem af maar rechtstreeks van de verdeler af op je paar kabel.

als je een digitale lijn zou hebben dan zou je tel in de modem worden aangesloten als dit nog gebeurt volgens de 5 pinstekker dan is het nog de oude methode van vroeger een analoge lijn.
Dat het @ signalisatie lamje soms uitvalt wijst op wegvallen van je Internet verbinding.
zou er dan toch iets verkeerd lopen met je PLC's !
Kan je als test een utp verbinding maken tussen laptop/pc <-> BBOX2 dan zou 100% zeker zijn of je PLC's geen roet in het eten gooien.

Inderdaad ik heb geen voip dat zal de reden zijn.
kabel nee dat is niet mogelijk mijn pc licht volledig langs andere kant van het huis van waar de modem staat.

heb het getest met een laptop via wifi en kabel ook daar gaf die niets van verbinding wel perfect verbonden maar geen mogelijkheid om op een website te geraken.
Heb je helpdesk 0800 22 700 al gevraagd dat ze eens kijken of ze eventueel veel fouten geregistreerd hebben op je lijn?
Badge +1
Ik heb VDSL2 maar een 16/2 profiel. Aan de Wifi kan het niet liggen, want ik werk met een kabel :)

Als het nog enkele dagen duurt, kan ik inderdaad ook eens de 0800 22 700 telefoneren om de lijn te testen. Zal eerst even afwachten.

Reageer