uitschakelen decoder/modem

  • 8 December 2010
  • 12 reacties
  • 4385 Bekeken

Beste mensen,

Is het slecht als je je Hd-decoder en/of Bbox2 's nachts uitschakelt?

Groeten,

Kebyar.

12 reacties

Kan geen kwaad. Enkel moet je rekening houden met de startup tijd, wat tot 15 minuten kan oplopen.
Bedankt Bart.
Reputatie 2
Badge
@Bart;

ik ben ook van zinnens om modem en decoder uit te schakelen bij nacht. Vraag mij wel af
of je er nadien geen last van hebt wanneer (bij toeval);
- stroom onderbroken wordt tijdens een van de nachtelijke downloads voor update
Ik zet de decoder gewoon op stand by, dat is voldoende.
Reputatie 2
Badge
Klopt; decoder op standby, maar de modem die maar straling blijft uitzenden... Die ben ik van
zinnens 's nachts af te zetten. Benieuwd hoe de decoder daarop reageert als er op dat ogenblik
een update aan het downloaden is.
Reputatie 6
Badge +3
Die ben ik van zinnens 's nachts af te zetten. Benieuwd hoe de decoder daarop reageert als er op dat ogenblik
een update aan het downloaden is.

Dat is geen probleem, de download wordt dan gewoon afgehaald de volgende dag wanneer netwerk terug is.

Mijn ouders leggen altijd de decoder en de modem af. (met externe schakelaaar)/

Hun decoder is dan ook nog nooit vastgelopen... want dagelijkse reset, niets dat beter is dan dat. De decoder en de BBox zullen ook langer meegaan want minder lang aan staan, betekent ook minder slijtage voor de electronica en minder kans op toevallige schade door bliksem in de buurt.

Als je enkel bekommert bent om de draadloze straling van de modem kun je inderdaad ook enkel de modem afzetten. Dan hoef je geen kwartier te wachten totdat de decoder is opgestart. Het opstarten van de bbox duurt slechts een tweetal minuten.
Beste mensen

Als je zo bekommert bent voor straling, schakelt U uw GSM die veel schadelijker straling uitstraald ook uit als je hem niet gebruikt ?,vraagt u dan ook aan de buren om hun draadloze apparatuur (wifi, gsm,gps, etc..) uit te schakelen als ze die niet gebruiken.En dan nog maar te zwijgen van alle straling van de GSM masten in je buurt die vrolijk in het rond stralen. Dan moet je al heel afgelegen wonen om er geen last van te hebben.

Nog wat over elektronica, het is schadelijker voor de elektronica om toestellen konstant in en uit te schakelen, de meeste toestellen trouwens gaan stuk bij in/uitschakeling.

Bliksem, denkt u dat een uitgeschakelt toestel niet door bliksem getroffen word ?, de bliksem slaat door het schakelaartje van uw decoderals je pech hebt, Ik ken zelf gevallen waar de bliksem lost door een muur van 14 cm is geslagen naar een toestel naar de andere zijde ! (het was dan wel geen decoder)

Als je dit wilt tegenhouden moet je in je woning een biksem en overspanning beveiliging plaatsen tussen je netspanning en ook telefonie . zelf ook al meegemaakt dat de bliksem mijn modem stuk maakte. dus uitschakelen heeft geen zin als je ook niet alle bedrading losmaakt. Mijn antiblisem beveiliging heeft enkele jaren geleden reeds voorkomen dat mijn PC defect geraarkte.

Modem uitzetten , wat bespaart je dat ? 10 Euro per jaar ?

jack
Waar ik me zeer aan erger is dat zelfs in standby er een signaal naar de HDMI output gaat dat m'n TV op de Belgacom input zet, telkens ie een seconde in werking is. Zeer vervelend en niergens voor nodig. Geen enkel ander toestel doet zoiets. Is een functie voor doetjes.

Die uiterst vervelende functie zou moeten ongedaan gemaakt worden. Ik kijk meestal DVB-T met zolderantenne en Satelliet via schotel.

De Belgacom TVbox zet ik alleen op voor de speciaalkes o.a. History en NGC HD en soms voetbal.
DA van die hdmi zal dan toch alleen maar op u tv zijn want die van mij doet da niet wa voor merk is het ofzo. En voor de rest allemaal bijgeloof over stralingsgevaar van modem is allemaal dikke zever ne gsm is vele erger ne modem gebruikt nog altijd de zelfde frequenties als vroeger is puur radio signaal zoals bij ontvangst van radio in auto als ge daar moet over klagen moet ge niet meer buitenkomen is nog vele erger dan.

De updates van de decoder zijn wel cruciaal een reset kan nooit geen kwaad maar die bbox2 can wel een buffer overflow krijgen als je hem te vaak uitzet.
Badge
En wat kost dat aan elektriek per jaar ??

Allemaal de mond vol over het milieu maar anno 2010 ontwerpen ze wel een decoder die minstens een kwartier opstarttijd nodig heeft waardoor je wel genoodzaakt bent om deze constant onder spanning te laten staan.

heb geen last van die elektriek per jaar mijn huishoudapparaten zuipen meer dan mijn tv home cinema en decoder met modem erbij heb er speciaal eens met stroommeters mijn verbruik gecontroleerd per circuit voor te zien hoeveel ik verstook je zou er nog van verschieten hoe weinig die decoder verbruikt is zuiniger dan ne pc aanzetten

Reageer