uitbreiding duitse zenders

  • 6 April 2012
  • 12 reacties
  • 1027 Bekeken

Waarom ????????????

Hallo,

vorig jaar ben ik begonnen met de vraag te stellen,wanneer er een uitbreiding komt van duitse zenders ?


Hallo,

Ik ben een tevreden klant van belgacom.

Van telenet spreken ze thuis niet van.

We hadden vroeger de eerste telefoon bij ons in de straat.

Later hebben we internet genomen bij belgacom ( adsl )

Sinds belgacom tv bestaat hebben we en decoder en een bbox met vdsl verbinding.

alles werkt snel en perfeckt.

Nooit problemen gehad met belgacom in zijn geheel.

Maar 1 vraag zou ik willen stellen,waarom zijn er op belgacom tv zoveel franse zenders,en waarom staat het hele internet vol met de vraag ,wanneer krijgen we meer duitse zenders ( zijn dat trouwe belgacom klanten niet waard ).

Voor alle mensen die dit vragen op de blogs van internet, zou ik graag willen dat we allemaal eens een duidelijk antwoord zouden krijgen.

Dit zijn reacties van andere lezers

100% akkoord. Belgacom misloopt heel wat klanten en een verhoging van de klantentevredenheid. WDR, RTL Television, ProSieben en Sat.1 kunnen heel wat kijkers (natuurlijk niet iedereen, wat logisch is ook) plezieren niet alleen in Vlaanderen, maar overal in belgië (en zeker in de Oostkantons, waar mensen opteren voor VOO die 3 tot 4 keer meer Duitse zenders heeft dan Belgacom). ARD, ZDF en BRF (die amper een kwartier uitzendt per dag) zijn absoluut niet voldoende, zeker als je kijkt naar wat de concurrentie (Telenet, VOO, TV Vlaanderen,...) moeiteloos kan aanbieden én alles bovendien in het basisaanbod (!).

En het is niet dat het ligt aan de zenders zelf. WDR maar ook CNBC Europe (Europa's meest bekeken beurszender met focus op Europese beurzen in tegenstelling tot Bloomberg én een speciale weekendprogrammatie: golf, talkshows,...) willen zelf heel graag op Belgacom TV (hebben ze zelf bevestigd). Idem voor RTL Television, ProSieben en Sat.1.

WDR en CNBC Europe (gekend en geliefd van op de kabel) zijn dus het absolute minimum dus die erbij moeten komen. En wil je een iets ruimer aanbod, dan moeten RTL Television, ProSieben en Sat.1 er zeker bij.

Mvg


Dit zijn reacties van andere lezers

ah mensen, wat maakt het allemaal uit.
De laatste 2 jaar zijn er enkel kilos franse zenders bijgekomen, en dit zal zo blijven. Ze zullen wel altijd een of ander belachelijk excuus vinden.
Hoe lang wordt er al gevraagd voor andere zenders? Ook 2-3 jaar? en hoeveel zijn er bijgekomen? Idd..0.
Dus het is allemaal een maat voor niks.
Toont toch aan in hoeverre Belgacom naar zijn klanten luisterd eh?

Maar waarschijnlijk zal er wel eens 1 zenderke bijkomen, en dan zullen ze de volgende 5 jaar zeggen van 'ja, maar jullie hebben toch zender X gekregen?

Dit zijn reacties van andere lezers


@Francoi 12984: mails sturen naar EVA maakt niks uit. Als er nu bv 100 gestuurd worden, zal EVA er 1 overmaken aan de mensen van het 'TV team' (1 vertaalde versie uiteraard). Dus monsieur et madamme van het 'belgacom tv team' en onze PSer zullen er niet wakker van liggen. Die EVA mss wel, maar die kan er toch niks aan doen.
Hiermee zal je dus niet veel bereiken..aka de Vortex methode is dit.
Je kan enkel iets bereiken als je het aan de grote klok hangt, door facebook groepen en dergelijke op te richten. (william had al een faceboo groep hiervoor).


Dit zijn reacties van andere lezers



Helaas geen reaktie van EVA, zoals verwacht.

In het verleden heb ik heel veel vrienden en kennissen overtuigd om naar Belgacom over te stappen. Nu zeggen daar vele van, we waren beter bij Telenet gebleven, want buiten heel veel Franse zenders is er op Belgacom TV niet veel te beleven. Sommigen zijn reeds terug naar Telenet gegaan. Jammer, maar blijkbaar wil Belgacom niet naar zijn NL talige tv klanten luisteren.

En zo kunnen we nog uren doorgaan met vragen en bedelen bij belgacom.

Nu is de vraag wat hebben de trouwe belgacom klanten u ( belgacom ) toch misdaan dat er niks van terrecht komt na al die jaren bedelen




12 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Dank u Francois om dit ook aan te kaarten. Helaas komt er niks van in huis ik en anderen vragen dit reeds enkele jaren. Helaas blijft Belgacom doof voor deze vraag. Het enige antwoord, als er al één komt, we geven het door aan het TV team. Verder word er met deze vraag niets gedaan.

Andere mensen die dit lezen en ook deze vraag hebben, post het ook eens aub!
Badge
Als ik dit hier lees vind ik dat het voor julie een heel spijtige zaak aan het worden is.Maar misschien zou ik het dan al lang geweten hebben wat ik zou doen.Ik weet het dat dit niet voor iedereen vanzelfspekend is zoals bij william43 geloof ik.Die heeft niet de mogelijkheid om over testappen naar telenet.Maar als belgacom voet bij stuk houd zie ik hier spijtig genoeg de eerste jaren geen verandering in komen.Bij ons is dit helemaal anders.Op 10 april komt TNT erbij en er zou nog een zender op komst zijn die al in nederland en plaatselijk in belgie te zien is maar waarschijnlijk ook naar hier komt.
Reputatie 6
Badge +1
Inderdaad Axana, ik kan niet overstappen. Telenet niet beschikbaar in ons gebouw. Anders had ik het allang gedaan en enkel om de reden voor het zenderaanbod, verder ben ik erg tevreden met Belgacom.
Badge
Ja william43;ik ben ook altijd tevreden geweest.Ben enkel weg gegaan voor het voetbal.Nu heb ik wel niets meer lopen bij belgacom en ik voel het ook aan mijn portomonee maar ja ik heb het hierboven gezegt ik vind het erg voor julie en ik vindt het erg dat belgacom niets aan het zenderaanbod wil doen.Over geld kan het niet gaan want er is al maanden naar die duitse kanalen gevraagd en andere zenders en toen hadden ze de rechten nog niet op het spaans voetbal en de europa league.Dus het lijkt me meer en meer een blijk van moetwilligheid.Tien is ook zo iemand die voet bij stuk houd.Ik denk dat zij wel weg kan maar niet weg wil,en dat is haar volste recht;Ik weet niet wat ik zou gedaan hebben.Normaal als het voetbal zou gebleven hebben dan had ik bij belgacom gebleven.Ik had dat ook in Brussel destijds gezegd,maar als ze nu ook niets aan hun zender aanbod gaan doen gaan ze de komende jaren nog meerdere klanten verliezen denk ik.
Reputatie 5
Badge +2
Inderdaad, bedankt Francois 12984 om dit te melden. Vrees alleen dat dit helaas niet veel zal uithalen.

Ik heb ook een direct bericht gestuurd naar Eva met de opmerking dat er dringend iets gedaan moet worden aan het zenderaanbod en de vraag of er zenders (WDR, CNBC Europe, RTL Television, ProSieben,...) toegevoegd zullen worden weldra. Dit was haar eerste antwoord: "Ik heb uw vraag doorgegeven aan de bevoegde dienst. Van zodra ik een antwoord krijg, laat ik u dit onmiddllijk weten.". En dan twee uur later: "We bekijken constant hoe we ons aanbod kunnen verrijken of aanpassen. Indien er wijzigingen komen, zullen de klanten op de hoogte gebracht worden.". Vertaling: er is geen zenderuitbreiding gepland en mocht er toch een extra zender verdwijnen, wordt dit gemeld via één van de vele infokanalen. Heel jammer.

@Axana: eerst en vooral ben ik een man, maar dat kan je natuurlijk niet afleiden uit mijn nickname ;)
Ik zou kunnen overstappen naar Telenet Digital TV, maar de verbinding is niet optimaal bij ons. Ik had in het verleden ook vaak last met analoge tv. Net zoals William43, ben ik voor de rest best tevreden van Belgacom. Het is alleen het zenderaanbod van Belgacom TV dat niet meer is wat het vroeger was, namelijk het beste. Als ik toch overstappen, wil ik met alles verhuizen naar de concurrentie, niet enkel voor tv. Maar dat is een persoonlijke keuze eenmaal.

Mvg

Badge
@Tien ja, kan gebeuren hé dan zijn we met twee mannen,de smylies moet je er maar bij bedenken.Als je begrijpt wat ik bedoel.
oe Tien, jij bent een man? Had jij uw vorig jaar niet laten opereren? Dat was hier toch de roddel van het jaar?

Stoer


"We bekijken constant hoe we ons aanbod kunnen verrijken of aanpassen."

Ja, de franstaligen bij Belgacom bekijken dit constant, want daar komen er wel constant zenders bij.. En het is vooral logisch dat er in vlaanderen alleen franse zenders bijkomen. En het is vooral normaal dat in een 3talig land, het 3de (en eigenlijk ook het 1ste) taal gewoon "vergeten" wordt.
En het is vooral normaal dazt Telenet hun aanbod wel kan verrijken ..
Volgens mij heeft Belgacom een kleine vertalingsfout gemaakt, en moest het zijn:

"We bekijken constant hoe we onze portemonee kunnen verrijken"
Reputatie 5
Badge +2
@Bart: haha, het was best een zware operatie Stoer

Ik denk dat Eva even in haar standaardantwoordenlijst is gaan kijken en die zinnen heeft gekopieerd. Het is namelijk een antwoord dat je vaak bij vele zaken te zien krijgt. Ivm de derde taal: er was zelfs ooit een Duitstalige pagina gemaakt op het infokanaal met de aankondiging van BRF en BRF1 in het Duits (!). Alleen stond er niet bij: "Met dank aan Google Translate"...

Mvg
en dan steken ze het duitse radio kanaal bij de NL radio zenders...want voor belgacom is het motto: er is een FR aanbod, en een niet FR aanbod

Moesten google translate en dergelijke stoppen, dan zou belgacom een heel groot probleem hebben :)
Reputatie 6
Badge +1
Ik vraag me hoe langer hoe meer af waarom we eigenlijk nog de moeite doen om hier iets neer te schrijven. Geluisterd word er toch niet naar ons. Zeer teleurstellend allemaal.
Reputatie 5
Badge +2
Inderdaad, is juist hetzelfde geval bij de Ideeënbus waar tot hier niets is écht uitgevoerd. Belgacom zal waarschijnlijk denken "zolang die Belgacom Community bestaat geven we de indruk dat we luisteren".

Gelukkig is Ketnet wél toegevoegd. Je moet maar eens kijken op kanaal 12, te herkennen aan het "Belgacom Info Channel"-logo en tv-gids. Oproep aan Belgacom: Ketnet is geen infokanaal van Belgacom. Vraag me ook eens af of er een opvolger komt van Vitaliteit (hoe lang wil Belgacom doorgaan met die pancarte trouwens?). Allemaal tekens dat Belgacom zich niks meer aantrekt van Belgacom TV en het zenderaanbod.

Mvg
en zeggen dat Belgacom beloofd had dat ze elke 3 maanden ofzo de top ideeen ging verzameken en aan hun Belgacom TV team gingen voorleggen (na vertaling ervan)
Dan gingen ze verslag uitbrengen op de community van wat er mogelijk ging geimplementeerd worden.
dit stond zo zwart op wit op de beschrijving van de ideeenbus, en is ook zo verkondigt tijdens de community meeting.

Dit was ook eigenlijk de hele bedoeling van de community...niks bleek dus minder waar, en was dit WEERAL een loze belofte (read: leugen) van Belgacom, welke we bij de andere lijst van belgacom leugens kunnen leggen...(er is mss niet genoeg capaciteit, of mss is er een probleem met vraag - aanbod 😮 )

Reageer