UHD uitzendingen?



Toon eerste bericht

182 reacties

Badge
welke zenders doen dat dan al?
Geen !! en als we moeten wachten op sommigen zal het nog VEEL te lang duren , de tv fabrikanten zijn al bezig met veel nieuwere modellen , natuurlijk is hier voor de consument een voordeel dat ze tegen de UHD uitzendingen veel beter en goedkoper zullen zijn , maar ik had toch graag nu UHD uitzendingen gezien zowel van Proximus en Telenet ! hopelijk zal dit niet meer dan één jaar meer duren ?!
Badge
Ik wil de vooruitgang zeker niet in de weg staan, maar zou het toch geen grotere prioriteit van Proximus moeten zijn om voor alle klanten al vdsl en HD televisie mogelijk te maken , want dat is nu zeker nog niet het geval.
Heel juist ALLE zenders zeker nu al , in HD dit kunnen of willen ze zelfs niet !
Badge
Vindt ik ook. Je moet betalen nagelang je krijgt. Mensen die adsl hebben betalen in verhouding teveel.
Proximus moet de afspraken gemaakt met een klant nakomen. Maar ze vinden altijd wel iets om er onder uit te komen.
Ik ben Proximus klant en wil niet negatief doen maar ik vindt wel dat ze mee moeten in de tijd.
Weet zeker dat er dit jaar nog een prijsverhoging komt nu Telenet dit in februari gaat doen.
Zorg dan als Proximus dat je de prijsverhoging kunt rechtvaardigen tov U klanten.


Dat ze dit doen bij de toekomstige snelheid langs glasvezelkabel als het netwerk eindelijk zou af zijn dat zou ik dan nog begrijpen , maar nu en dan enkele euro's opslaan is er een beetje over aangezien Proximus en Telenet het monopolie hebben in Vlaanderen voor snel internet die nog veeeeeeel sneller zal worden , hopelijk in de nabije toekomst hier bedoel ik max. 1 a 2 jaar !
Reputatie 6
Badge +2
welke zenders doen dat dan al?
Geen !! en als we moeten wachten op sommigen zal het nog VEEL te lang duren , de tv fabrikanten zijn al bezig met veel nieuwere modellen , natuurlijk is hier voor de consument een voordeel dat ze tegen de UHD uitzendingen veel beter en goedkoper zullen zijn , maar ik had toch graag nu UHD uitzendingen gezien zowel van Proximus en Telenet ! hopelijk zal dit niet meer dan één jaar meer duren ?!


Ik vrees dat het nog jaren zal duren, zeker niet voor 2020.
Als er dan zenders zullen zijn die in 4K zullen uitzenden dat zal dat eerst via satelliet zijn en dan via internet en dan pas komen Telenet/VOO/Numericable en Proximus aan de beurt.
Badge
welke zenders doen dat dan al?
Geen !! en als we moeten wachten op sommigen zal het nog VEEL te lang duren , de tv fabrikanten zijn al bezig met veel nieuwere modellen , natuurlijk is hier voor de consument een voordeel dat ze tegen de UHD uitzendingen veel beter en goedkoper zullen zijn , maar ik had toch graag nu UHD uitzendingen gezien zowel van Proximus en Telenet ! hopelijk zal dit niet meer dan één jaar meer duren ?!

Kijk eens en zoek op YOUTUBE ik denk dat die eerst zullen zijn ! en het zal zeker niet zo lang duren misschien de gewone tv uitzendingen wel.

Ik vrees dat het nog jaren zal duren, zeker niet voor 2020.
Als er dan zenders zullen zijn die in 4K zullen uitzenden dat zal dat eerst via satelliet zijn en dan via internet en dan pas komen Telenet/VOO/Numericable en Proximus aan de beurt.
Reputatie 7
Badge +1
Heb weer een klacht ingediend vanwege slechte beeld kwaliteit. Maandag komen ze hier voor. Ze moeten meer zenders updaten naar HD zonder bij komende kosten. Digitale tv moet goed zijn en dat is het op dit moment bij PX helemaal niet. Klanten betalen veels te veel voor wat ze krijgen. Wordt tijd dat de politiek en testaankoop in aktie schiet. Als het zo door gaat zitten we over een paar jaar richting de 80 a 90 euro. Gewoon schandalig.
Bij mij totaal geen probleem .. SD is bijzonder goed en HD is nog stukken beter alhoewel de toevallige passant al heel goed zal moeten kijken om het verschil te zien ... nu ja, ik heb geen tv van 150+ cm a 3-4000 € 😃 (alhoewel dat enkel maar iets uitmaakt als men er met zijn neus pal op zit ...)
Reputatie 6
Badge +2
Bij mij totaal geen probleem .. SD is bijzonder goed en HD is nog stukken beter alhoewel de toevallige passant al heel goed zal moeten kijken om het verschil te zien ... nu ja, ik heb geen tv van 150+ cm a 3-4000 € 😃 (alhoewel dat enkel maar iets uitmaakt als men er met zijn neus pal op zit ...)

Ik zie wel het verschil tussen SD en HD en het is nochtans een Full HD TV van 32" (81 cm) en ik zit zo'n 3 meter van de TV af.
SD beeldkwaliteit is bij Telenet beter dan bij Proximus, HD beeldkwaliteit is bij beide providers even goed.
nochtans zit je te ver om goed details te kunnen zien of 't moet met een verrekijker ;-))
Maar wat baat kaars en bril als de ... niet zien wil 🆒
Reputatie 6
Badge +2
Het is met een bril met multifocale glazen dat ik TV kijk, zo blind ben ik ook niet dat ik met een verrekijker moet kijken.;)
Bij mij totaal geen probleem .. SD is bijzonder goed en HD is nog stukken beter alhoewel de toevallige passant al heel goed zal moeten kijken om het verschil te zien ... nu ja, ik heb geen tv van 150+ cm a 3-4000 € 😃 (alhoewel dat enkel maar iets uitmaakt als men er met zijn neus pal op zit ...)

Ik denk ookDat je het verschil tussen SD en HD maar eerst goed merkt hoe groter de schermen van je tv zijn.dus als je een groot scherm hebt,dan zal je SD beeld ook veel beter zijn dan als je er een klein hebt.Dat is in ieder geval mijn ervaring toch.

Ik zie wel het verschil tussen SD en HD en het is nochtans een Full HD TV van 32" (81 cm) en ik zit zo'n 3 meter van de TV af.
SD beeldkwaliteit is bij Telenet beter dan bij Proximus, HD beeldkwaliteit is bij beide providers even goed.
"SD beeld ook veel beter zijn dan als je er een klein hebt" Ik zou nochtans net het omgekeerde denken dat het slechter wordt als je beeld groter wordt.
Heb weer een klacht ingediend vanwege slechte beeld kwaliteit. Maandag komen ze hier voor. Ze moeten meer zenders updaten naar HD zonder bij komende kosten. Digitale tv moet goed zijn en dat is het op dit moment bij PX helemaal niet. Klanten betalen veels te veel voor wat ze krijgen. Wordt tijd dat de politiek en testaankoop in aktie schiet. Als het zo door gaat zitten we over een paar jaar richting de 80 a 90 euro. Gewoon schandalig.

Antoon dit is al een hele tijd zo maar met klachten komt men ook geen stap verder.Voor het zelfde geld moet je je niet meer druk maken en aan je eigen denken en zien wat het beste is en of er geen alternatieven zijn.Want je weet zo snel worden er niet zenders bij geplaatst bij opperators.Veel al Worden ze dan ook nog eens vervangen.
Reputatie 7
Badge +1
Heb een 55 inch UHD en 46 inch Full HD. SD zenders zijn gewoon slecht. Heb VDSL 2. Nieuw appartement met nieuwe bekabeling.
Reputatie 7
Badge +1
Ben al aan het kijken voor alternatieven. Dit is zo geen kijken. Wordt tijd dat er meer concurrentie op de markt.
Reputatie 5
Badge +1
Voor het zelfde geld moet je je niet meer druk maken en aan je eigen denken en zien wat het beste is en of er geen alternatieven zijn.
Diepzinnige gedachte. Welkom-bak, Erwin-de-zoveelste, ik miste je al🆒
Reputatie 7
Badge +6
Maar nee, nonkel, zuiver toeval. 😃
Bij mij totaal geen probleem .. SD is bijzonder goed en HD is nog stukken beter alhoewel de toevallige passant al heel goed zal moeten kijken om het verschil te zien ... nu ja, ik heb geen tv van 150+ cm a 3-4000 € 😃 (alhoewel dat enkel maar iets uitmaakt als men er met zijn neus pal op zit ...)

Ik zie wel het verschil tussen SD en HD en het is nochtans een Full HD TV van 32" (81 cm) en ik zit zo'n 3 meter van de TV af.
SD beeldkwaliteit is bij Telenet beter dan bij Proximus, HD beeldkwaliteit is bij beide providers even goed.


Ja natuurlijk is de kwaliteit van SD versus HD wel zichtbaar op een 32" (heb ik ook) maar ik daag elke passant uit om direct het verschil te zien ;-)

Dat de kwaliteit SD bij Telenet beter is dat durf ik te betwijfelen, ik zou dat in tech cijfers cq bandbreedte moeten zien. Ik zie alleszins geen verschil met mijn beeld thuis en dat bij mijn zoon (Telenet) en dat zou volgens al de verhalen hier eigenlijk HD moeten zijn. OK zijn TV is wel een iets kleinere .. geen idee over pxl resolutie.
Reputatie 6
Badge +2
Bij mij totaal geen probleem .. SD is bijzonder goed en HD is nog stukken beter alhoewel de toevallige passant al heel goed zal moeten kijken om het verschil te zien ... nu ja, ik heb geen tv van 150+ cm a 3-4000 € 😃 (alhoewel dat enkel maar iets uitmaakt als men er met zijn neus pal op zit ...)

Ik zie wel het verschil tussen SD en HD en het is nochtans een Full HD TV van 32" (81 cm) en ik zit zo'n 3 meter van de TV af.
SD beeldkwaliteit is bij Telenet beter dan bij Proximus, HD beeldkwaliteit is bij beide providers even goed.


Ja natuurlijk is de kwaliteit van S versus HD wel zichtbaar op een 32" (heb ik ook) maar ik daag elke passant uit om direct het verschil te zien ;-)

Dat de kwaliteit SD bij Telenet beter is dat durf ik te betwijfelen, ik zou dat in tech cijfers cq bandbreedte moeten zien. Ik zie alleszins geen verschil met mijn beeld thuis en dat bij mijn zoon (Telenet) en dat zou volgens al de verhalen hier eigenlijk HD moeten zijn. OK zijn TV is wel een iets kleinere .. geen idee over pxl resolutie.


Dat de SD beelden beter zijn bij Telenet dan bij Proximus is gewoon persoonlijke ondervinding, bij Proximus is die zodanig slecht dat ik de indruk heb dat ik naar een analoge TV zender aan het kijken ben en ik kan het weten want ik zit bij beide providers wat betreft digitale TV en dus kan ik dat perfect vergelijken.
"SD beeld ook veel beter zijn dan als je er een klein hebt" Ik zou nochtans net het omgekeerde denken dat het slechter wordt als je beeld groter wordt.

Ik weet niet hoe groot uw scherm nu is?Maar als u dan bv 3 meter 50 van laat ons zeggen meer dan 50 inch schermen zit.Vind ik persoonlijk zonder bril mijn beeld perfect.Dit is wel een persoonlijke visie.dit kan dus voor mensen die een bril op hebben als slecht beeld klinken.Ik weet het niet?Ik heb er nog nooit één op ge had.
Reputatie 6
Badge +2
Ik hoop dat je geen bril moet dragen.
Reputatie 7
Badge +1
Als je steeds meer leest de SD zenders worden steeds meer vervangen door HD zenders. Lees maar op Totaaltv. Canal Digital neemt hier het voor touw in. Concurrentie moet er komen. Sinds BIPT de kabel heeft opgegooid is Telenet alleen maar aan het procederen. BIPT vind ook dat er sindsdien geen concurrentie is bijgekomen. Misschien eind maart als Mobistar komt. Minister DeCroo is nu al aan het praten hierover voor meer concurrentie.
Reputatie 3
Badge +1
Als je steeds meer leest de SD zenders worden steeds meer vervangen door HD zenders. Lees maar op Totaaltv. Canal Digital neemt hier het voor touw in. Concurrentie moet er komen. Sinds BIPT de kabel heeft opgegooid is Telenet alleen maar aan het procederen. BIPT vind ook dat er sindsdien geen concurrentie is bijgekomen. Misschien eind maart als Mobistar komt. Minister DeCroo is nu al aan het praten hierover voor meer concurrentie.canaal digitaal is toch satelliet tv?
Reputatie 7
Badge +1
Dat klopt. Maar dit is ook digitale tv. Heb dit gehad tot ik verhuisde. SD zenders waren veel betere kwaliteit dan van PX.
PX maakt reclame dat de tv uitzend met digitale kwaliteit. Bij mij is dit dus niet en heb VDSL2. Betalen al genoeg en elk jaar verhogen ze de prijs zonder dat er iets tegenover staat.
quote/ Betalen al genoeg en elk jaar verhogen ze de prijs zonder dat er iets tegenover staat. /quote
toch wel, de concurrentie ;-)))

Reageer