UHD uitzendingen?



Toon eerste bericht

182 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Als je echt wil weten wat de ideale kijkafstand is lees dan dit:

http://www.fwdmagazine.be/fwd/155315/de-ideale-kijkafstand-voor-ultra-hd-4k/#!prettyPhoto
Dus inderdaad nog kleiner dan 2 tot 2.5 de beeldgrootte dan bij 1080i en 1080p.
zie ook ╚═► resolutie
Reputatie 2
Badge
Dan hoef ik zo een tv toch niet,want als je dat ziet,zit je plotseling met een groot scherm voor je neus.En nu heb ik een groot scherm op een afstand van 3 meter 50.
Reputatie 7
Badge +1
Sinjoor, Kenners trekken het zelf in twijfel of het zoveel beter wordt om naar te kijken tov full HD, omdat je pas echt details kunt zien als je dicht genoeg zit , en in de gemiddelde huiskamer zitten we allemaal te ver om deze details te kunnen zien , daarom eigenlijk zou het UHD scherm veel groter zijn
Ja Elsa, maar het is wél zo, dat de trend gaat naar steeds grotere schermen. 40' hoort nu al bij de kleinere schermen. En de aankoop van 55'+ is aan het boomen, ook al omdat die meestal toch aan de muur worden bevestigd. Daar gaan ze dan toch meestal geen 5 meter of meer af gaan zitten denk ik. Ik ben met een 46' (full HD) met een minieme kader rond best tevreden. Die is toch maar 1,03m breed en kan dus nog op een kast staan. Met een beeldverversing van 800Hz ideaal voor sportprogramma's. Werkt ook héél goed met "screen mirroring" en chromecast, Echter niet met de CI+-module van Telenet....(mijn voornaamste ergernis).
je zegt: Ja Elsa, maar het is wél zo, dat de trend gaat naar steeds grotere schermen.
Maar de praktijk wijst dan ook uit naar mate de schermen groot worden je ook in verhouding minder dicht moet gaan zitten, dit verloopt eigenlijk niet lineair eens je met hele grote schermen zit.
Reputatie 2
Badge
Die 55["schermen zijn in feite nog niet bedoedoeld om tegen een muur te bevestgen;Want deze zijn nog te klein.Of je zou zelf zo klein moeten wonen dat je niet anders kan.Trouwens ik denk zelfs niet dat het bij alle modellen dan kan want bij mijn televisie een 55" moddel is het in ieder geval niet aanwezig.En is de televisie gewoon op een poot ge levert.En kan die gemakkelijk op een tafel staan.Die poot heeft maar een standaardvlak van nog geen 60 cm.
Reputatie 2
Badge
je zegt: Ja Elsa, maar het is wél zo, dat de trend gaat naar steeds grotere schermen.
Maar de praktijk wijst dan ook uit naar mate de schermen groot worden je ook in verhouding minder dicht moet gaan zitten, dit verloopt eigenlijk niet lineair eens je met hele grote schermen zit.


Ja,maar dat is enkel bij die UHD schermen denk ik.En ik zou in feite niet weten waarom ik op mijn ouderdom nog een UHD TV moet gaan kopen als ik met een gewone HD tv perfect beeld heb.Misschien is dit allemaal mooie toekomst muziek nu voor iemand van 16 die kan daar zitten van dromen.Maar in zo een zaken ga ik mijn geld niet meer steken en kan ik voor evenveel geld een goede HD tv kopen.Met meer en betere opties.want Het is hier ook al gezegd UHD is nog niet voor vandaag.
Het hangt inderdaad af van wat je zelf wilt of waarmee je tevreden bent, ik heb ook geen echte behoefte aan UHD, voor mij is HD goed genoeg, maar je kan natuurlijk niet ontkennen dat zo'n UHD beeld wel gedetailleerder en mooier is, en als ik ooit een nieuwe tv moet kopen, zou ik dan wel een UHD nemen maar tegen dan is UHD weeral voorbij gestreefd 😉
Reputatie 2
Badge
Het hangt inderdaad af van wat je zelf wilt of waarmee je tevreden bent, ik heb ook geen echte behoefte aan UHD, voor mij is HD goed genoeg, maar je kan natuurlijk niet ontkennen dat zo'n UHD beeld wel gedetailleerder en mooier is, en als ik ooit een nieuwe tv moet kopen, zou ik dan wel een UHD nemen maar tegen dan is UHD weeral voorbij gestreefd ;-)

Ja dat is waar Elsa en de Prijs zal ook steeds zakken.Moest ik nog één kopen dan max;1 meter 68 die zou dan net tot aan mijn raam kunnen staan.Maar dan moet ik mijn interieur wel wat aan passen.Stoel acteruit en tafel daar achter moet op zij.En dan moet ik wat gaan nadenken hoe ik die meubels allemaal terug op zijn goede plaats krijg.
Reputatie 7
Badge +1
Het hangt inderdaad af van wat je zelf wilt of waarmee je tevreden bent, ik heb ook geen echte behoefte aan UHD, voor mij is HD goed genoeg, maar je kan natuurlijk niet ontkennen dat zo'n UHD beeld wel gedetailleerder en mooier is, en als ik ooit een nieuwe tv moet kopen, zou ik dan wel een UHD nemen maar tegen dan is UHD weeral voorbij gestreefd ;-)
zo is dat. En als je een 55' scherm al niet meer groot vindt, ben je al in de volgende fase beland richting kamerbreed cinemascherm, want dat is toch een diagonaal van 1,40m,...Het zou me ook sterk verwonderen dat die niet aan de muur kan bevestigd worden. Mijn vroegere 37' HD ready van 8 jaar geleden was daar al voor geschikt, en die woog nog 25 kg. En natuurlijk kan je die 55' nog op een kast zetten, dat moet je voor jezelf uitmaken hé. Maar in onze perceptie was momenteel 46' het ideaal voor ons. Wij zitten daar ca. 3,40m vandaan. Maar wie weet, met een UHD-TV kan het nog wat groter? als tegen die tijd het verbruik op full HD niveau komt.
Reputatie 7
Badge +1
Als je echt wil weten wat de ideale kijkafstand is lees dan dit:

http://www.fwdmagazine.be/fwd/155315/de-ideale-kijkafstand-voor-ultra-hd-4k/#!prettyPhoto
W
Ik kan hieruit afleiden dat een UHD TV wél zinvol is als je redelijk dicht bij je TV zit en toch een groot scherm wilt. Maar wij zitten met een full HD 46' (117cm) nu op op ca. 2.5 x de schermdiagonaal en dat vinden wij goed.
Reputatie 2
Badge
Het hangt inderdaad af van wat je zelf wilt of waarmee je tevreden bent, ik heb ook geen echte behoefte aan UHD, voor mij is HD goed genoeg, maar je kan natuurlijk niet ontkennen dat zo'n UHD beeld wel gedetailleerder en mooier is, en als ik ooit een nieuwe tv moet kopen, zou ik dan wel een UHD nemen maar tegen dan is UHD weeral voorbij gestreefd ;-)
zo is dat. En als je een 55' scherm al niet meer groot vindt, ben je al in de volgende fase beland richting kamerbreed cinemascherm, want dat is toch een diagonaal van 1,40m,...Het zou me ook sterk verwonderen dat die niet aan de muur kan bevestigd worden. Mijn vroegere 37' HD ready van 8 jaar geleden was daar al voor geschikt, en die woog nog 25 kg. En natuurlijk kan je die 55' nog op een kast zetten, dat moet je voor jezelf uitmaken hé. Maar in onze perceptie was momenteel 46' het ideaal voor ons. Wij zitten daar ca. 3,40m vandaan. Maar wie weet, met een UHD-TV kan het nog wat groter? als tegen die tijd het verbruik op full HD niveau komt.


sinjoor ,ik hoef daar toch niet om te liegen.Je mag gerust komen zien;Ze hebben hem komen leveren zonder beugels voor in de muur te boren en vijzen .scherm 147 cm.staat gewoon op een tafel.Die schermen die aan een muur hangen zijn nog groter;Dat zijn tvs van 2 meter en groter.Dat zijn die cinema schermen zoals je bedoelt.Maar ik vind 56" niet immens groot.Als je dan even de breedte meet van je tv kom je uit op ongeveer 122 cm.Bijna vol scherm omdat mijn tv geen rand heeft.Ik zeg sinjoor dat zal dan ook van merk tot merk afhangen.Mijn tv is amper 1 cm dik denk ik.En het hang niet af van het gewicht af hij hangt of staat.Want iets kan bij 20 kilo even goed hangen als het goed is vast gemaakt,maar ook op een stevige kast met het bijhorende onderstel staat die stevig.Logica moet hier aan sommigen ook eens uitgelegd worden.Maar niet aan jou hoor sinjoor.
Reputatie 7
Badge +1
Daniel, die muurbeugels leveren ze nooit mee hoor. Maar aan de achterkant zijn wel al gaten en verstevigingen voorzien om die op te hangen met de juiste beugel.
Reputatie 2
Badge
Mijn ervaring is dat als ik naar UHD kijk ik echt alle details scherp kan zien, bij HD is het ietsepietsie minder en bij SD heb ik altijd het gevoel dat mijn bril vuil is:-)
Reputatie 2
Badge
Daniel, die muurbeugels leveren ze nooit mee hoor. Maar aan de achterkant zijn wel al gaten en verstevigingen voorzien om die op te hangen met de juiste beugel.

Dan zou ik achteraan toch gaten moeten zien om die beugels te kunnen bevestigen?
Reputatie 1
Badge
Hier staat een 55" 4KTV en die gaten zijn toch voorzien om zo'n universele beugel te bevestigen. Van de huidige platte TV's kan je ze quasi allemaal aan de muur hangen. Zelfs mijn oude 32" had die bevestigingsgaten...
En persoonlijk denk ik dat die 4KTV er effectief wel sneller zal zijn dan 5 jaar. Filmliefhebbers kunnen vandaag al naar hun netflix op 4K kijken (voor sommige films), De 4K blurays komen er ook aan en op YouTube is ook wel wat te vinden. Het is zeker niet meer zo dat er helemaal geen 4K bronnen zijn.
De upscaling van dergelijke TV's is trouwens heel goed. Een klassieke full HD bluray ziet er echt wel heel goed uit, en ook HD uitzendingen worden behoorlijk goed geupscaled. Maar je moet uiteraard wel juist vergelijken : je moet het beeld van een 65" 4K TV ook vergelijken met een 65" HD versie. Kleinere TV's geven altijd de indruk dat hun beeld scherper is, als je er van dichter naar kijkt...
Reputatie 6
Badge +2
Hier staat een 55" 4KTV en die gaten zijn toch voorzien om zo'n universele beugel te bevestigen. Van de huidige platte TV's kan je ze quasi allemaal aan de muur hangen. Zelfs mijn oude 32" had die bevestigingsgaten...
En persoonlijk denk ik dat die 4KTV er effectief wel sneller zal zijn dan 5 jaar. Filmliefhebbers kunnen vandaag al naar hun netflix op 4K kijken (voor sommige films), De 4K blurays komen er ook aan en op YouTube is ook wel wat te vinden. Het is zeker niet meer zo dat er helemaal geen 4K bronnen zijn.
De upscaling van dergelijke TV's is trouwens heel goed. Een klassieke full HD bluray ziet er echt wel heel goed uit, en ook HD uitzendingen worden behoorlijk goed geupscaled. Maar je moet uiteraard wel juist vergelijken : je moet het beeld van een 65" 4K TV ook vergelijken met een 65" HD versie. Kleinere TV's geven altijd de indruk dat hun beeld scherper is, als je er van dichter naar kijkt...


Je zegt dat er op You Tube ook 4K materiaal te zienzijn, zijn er dan muziek videoclips in 4K en zoja, geef eens een paar voorbeelden.
Reputatie 7
Badge +1
Als Proximus is begint met meer zenders in HD uit te zenden en dan vooral de nederlands/engelstalige zenders . Vindt dat ze hier heel veel achter lopen op Telenet.
Te veel zenders in SD en dan lijkt het wel of je bril vuil is.
Heb zelf een UHD 55 inch curved TV.
Reputatie 5
Badge +1
Beste mensen, Proximus kan mij vandaag de dag enkel ADSL aanbieden. Ik kan hiermee zelfs geen zender in HD bekijken, enkel één in SD.
Daarom mijn reactie: Wat zitten jullie hier in godsnaam te zeveren over wanneer Proximus UHD zal doorsturen als Proximus mij zelfs nog geen HD kanaal kan laten ontvangen?? Djeezes..
Reputatie 7
Badge +6
Eerlijk is eerlijk Tim, dat is hier in dit topic (tussen de inches en de muurbeugels) ook duidelijk gezegd: laat Proximus dan maar eerst voor vdsl en HD tv voor iedereen zorgen.
Het is echter toch ook het recht van anderen om aan nog betere tv te denken.
MVG
Reputatie 3
Dat is heel erg en spijtig voor u dat je niet op VDSL aangesloten wordt, maar Ik begrijp toch niet goed wat dit ermee te maken heeft dat er hier bijvoorbeeld niet over de toekomt van Proximus zou mogen gedebatteerd worden.
Reputatie 7
Badge +1
Ik vind dat over de Toekomst van Proximus gedebatteerd mag worden.
Je hebt hier Telenet en Proximus TV. Verschillen zijn groot. Telenet heeft meer HD zenders en de SD zenders zijn ook van betere kwaliteit dan Proximus.
Proximus moet zorgen dat ze minimaal gelijk staan met Telenet. Ze moeten er voor zorgen dat iedereen de mogelijkheid krijgt voor minimaal VDSL2.
Maar dat is nog geen garantie op kwaliteit. Ik vindt als je als Proximus ergens reclame voor maakt dan moet je maar zorgen dat je deze waar kunt maken.
Vindt dat Proximus dit niet waar maakt. Als je zegt digitale kwaliteit moet je dit ook doorgeven en dat gebeurd niet. SD is te slechte kwaliteit.
IMHO gaat het niet over het debat van "de toekomst" an PX maar over de ongelijkheden van het heden ... Mensen betalen dezelfde abo prijs maar krijgen, door tech omstandigheden, in het ene geval een 100/20 profiel over VDSL2 en in het andere geval een extreem lage connect speed over ADSL .. daar wringt toch wel iets he ...Naar mijn mening zou men daar toch een of andere vorm van "gelijkschakeling" moeten op poten zetten, in te vullen op een ernstige manier ...
Ja dat is nooit op het oud forum gelukt, mss lukt het nu wel via het nieuw forum ;-))
Reputatie 7
Badge +1
Vindt ik ook. Je moet betalen nagelang je krijgt. Mensen die adsl hebben betalen in verhouding teveel.
Proximus moet de afspraken gemaakt met een klant nakomen. Maar ze vinden altijd wel iets om er onder uit te komen.
Ik ben Proximus klant en wil niet negatief doen maar ik vindt wel dat ze mee moeten in de tijd.
Weet zeker dat er dit jaar nog een prijsverhoging komt nu Telenet dit in februari gaat doen.
Zorg dan als Proximus dat je de prijsverhoging kunt rechtvaardigen tov U klanten.

Reageer