Skip to main content
We hebben recent de Twist 304 Duo gekocht. Alles mooi aangesloten, de telefoons aangemeld op het basisstation maar de telefoons willen maar niet overgaan.

Al eens een andere telefoon aangesloten en die werkt wel.

Geen idee wat ik verkeerd doe...
Ligt blijkbaar aan het de aansluiting. Ik vroeg me af of dit gewoon wat bekabeling veranderen is?
Indien een andere telefoon op de zelfde telefoon kabel wel werkt lijkt het eerder een probleem met het toestel. Zelfs het toestel dat op het basis station zit wilt niet rinkelen ? Dan kan je best eens met de telefoon terug naar de winkel gaan en vragen om deze daar eens te testen.



Hier vind je de handleiding van het toestel terug. https://www.proximus.be/dam/cdn/sites/support/documents/cordless_phone_manual/nl/cordless-twist-304.pdf



Je moet wel zien dat de RJ11 goed is aangesloten



Mvg,Robrecht



Het Proximus Team
Het ligt aan de aansluiting, andere telefoon werkte ook niet.



Telefoon ergens anders aangesloten en werkte toen wel.
Is dat wanneer je hem rechtstreeks op je NTP 2007 aansluit ? Mvg,Robrecht
Op de NTP beneden aangesloten en werkte perfect.



Moet iets zijn met de aansluiting, er werkt maar één telefoon op. Mijn vader verteld hierover dat ze er vroeger iets aan hebben verandert.

Ik vind het iets zeer raar dat die ene telefoon er wel op werkt maar de rest niet. Al eens open gedaan, er lopen 4 draadjes naar toe maar heb te weinig kennis van zaken.



Degene waarop het niet werkt lijkt op de ntp maar heeft enkel de pinnen en zit net boven het stopcontact.
Op de ntp heb je en groene aansluiting.



http://users.belgacom.net/rrd/BgcFullRateSplitterNtp-2007.jpg



https://www.proximus.be/support/nl/id_slkr_installation_ntp/particulieren/support/vaste-lijn/telefoon-en-fax/telefoons/slkr-installation-ntp.html



Normaal moet de kabel die naar de telefoon gaan aangesloten zijn op de groene connector of in een van de telefoon poortjes op de ntp zitten.



Mvg, Robrecht
Bedankt, maar is niet zo.



Ik probeer morgen eens een foto te plaatsen!



Ziet er eigenlijk zo uit: http://www.my-electro.be/published/publicdata/MYELECTRO/attachments/SC/products_pictures/100-69000.jpg
Dan zit je nog op een oude installatie/ntp. Het kan misschien en goed idee zijn dat wij eens en happy house technicus laten langs komen en de hele installatie na te kijken en deze kan ook en modern contact installeren.



www.proximus.be/happyhouse



Mvg, Robrecht
Bedankt 😉

Reageer