Tweede Klasse op BelgacomTV?

  • 25 October 2011
  • 5 reacties
  • 2485 Bekeken

Dag Eva en andere geïntresseerden,


Vandaag heb ik gelezen dat Belgacom in onderhandeling is met enkele tweede klasse voetbalclubs om hun wedstrijden live uit te zenden. => Schitterend initiatief ! (Dit is natuurlijk wel nog maar een gerucht)




Alleen vind ik het jammer als ik verder lees dat dit blijkbaar enkel om de matchen van Antwerp, Waasland-Beveren en Charleroi gaat! Ik hoop dat jullie inzien dat dit geen goede manier van werken is, hierdoor geven jullie aan wie jullie (commerciële) favorieten zijn én laten jullie andere ploegen ietwat in de steek. Ik hoop dat jullie ook beseffen dat jullie zo de tweede klasse kunnen kapot maken gezien er 3 ploegen zullen zijn die TV-geld zullen ontvangen en de rest niet.

Bovendien zullen de supporters van de andere ploegen dit zeker niet kunnen appreciëren en dit zou wel eens negatieve gevolgen kunnen hebben.


Ietwat gefrustreerd groet ik u.

5 reacties

ik heb er ook iets van gelezen in de krant.

ik moet zeggen dat ik niet echt zit te wachten op tweedeklasse voetbal op belgacom tv. vroeger werd er één match per week op Exqi uitgezonden en daar eigenlijk nooit naar gekeken. nu is het wellicht anders als je een favoriete ploeg hebt in die league. maar als belgacom al die matchen gaat moeten capteren gaat dat natuurlijk stukken van mensen kosten, dus ergens logisch dat moesten ze hier voor gaan dat ze dan gaan opteren voor de voornaamste ploegen, ttz de ploegen met een grote aanhang

mvg
Badge
Van mij mag het terug op exqi komen, ik zag daar vroeger ook naar of anders komt het maar op telenet Knipogen.
was vroeger toch ook zo, toen kon je 2de klasse ook op Belgacom tv bekijken.
Uiteraard heeft zoiets geen echt success, en na een jaar ofzo dacht ik wilden ze dit zelfs gewoon niet meer uitzenden (terwijl ze wel de rechten hadden)

Badge
@ BLGCM

Er is wel een verschil tussen 1ste en 2de klasse.
In 1ste klasse heeft de Pro League het voor het zeggen.
De vereniging van 2de klassers heeft, na het mislopen van het contract met Exqi, besloten van elke club apart de mogelijkheden te geven een TV-contract te onderhandelen.


Dat er in het artikel vnl. gewag wordt gemaakt van Antwerp, Waasland-Beveren en Charleroi , wil vermoedelijk zeggen dat met die ploegen el de gesprekken het verst gevorderd zijn.

Wat betreft de andere ploegen kan het zijn dat de gesprekken nog niets concreets bevatten OF dat sommige clubs in kwestie helemaal geen televisieuitzendingen wensen, want je mag ten slotte niet vergeten dat zo een legertje camera's etc.. ook lasten en kosten meebrengt.


Akkoord dat elke club zijn televisierechten zelf mag verkopen, maar ik denk niet dat Belgacom contact zal opnemen met ploegen als Wetteren, Tienen, St-Niklaas, Heist..... gewoon omdat dat commercieel gezien niet interessant is (en ik kan dat goed begrijpen)


Nuja, indien het systeem in 2e zo is, dan zal er weinig aan te doen zijn...

Reageer