Is het mogelijk om van twee verschilllende zenders gelijktijdig opnames te maken? Hoe?
Bladzijde 1 / 1
op de harde schijf van de decoder kan je maar één opname tegelijk doen
als je echter op het netwerk opneemt (door bv de opname op afstand in te stellen) kan je nagenoeg onbeperkt opnemen. niet alle zenders zijn beschikbaar via nPVR, dus daar zit de enige beperking
mvg
als je echter op het netwerk opneemt (door bv de opname op afstand in te stellen) kan je nagenoeg onbeperkt opnemen. niet alle zenders zijn beschikbaar via nPVR, dus daar zit de enige beperking
mvg
nPVR kan enkel van volgende zenders (in principe enkel belgische)
Lijst met zenders:
Lijst met zenders:
- Nederlandstalige zenders: één - Ketnet/Canvas - vtm - VT4 - VijfTV - 2BE - Vitaya - één HD - Ketnet/Canvas HD - VTM HD - Cartoon Network NL - één + - Ketnet/Canvas +
- Franstalige zenders: La Une HD - La Deux HD - RTL-TVI HD - TF1 HD - France 2 HD - La Une - La Deux - RTL-TVI - Club RTL - Plug RTL - TF1 - France 2 - France 3 - AB3 - Cartoon Network FR
Hallo
Kan het zijn dat dit vroeger wel mogelijk was?
Ik dacht dat ik dit gedaan heb
Mvg Herman
Kan het zijn dat dit vroeger wel mogelijk was?
Ik dacht dat ik dit gedaan heb
Mvg Herman
dat je op de harde schijf van de decoder maar één opname tegelijk doen is altijd zo geweest
mvg
mvg
Als je wat slim plant kan je meerdere opnames doen. Zorg gewoon dat de zenders die Herman op 29/12 vermeldde als laatste geprogrammeerd worden. Dus eerst de andere opnames die buiten deze kanalen vallen, en dan de Vlaamse en Frantalige zenders. Als je bv. het veldrijden op Eén HD wil opnemen, een film op Vitaya en een muziekprogramma op MTV plan je eerst MTV, dan Vitaya en VRT en er is geen vuiltje aan de lucht. Doe het omgekeerd en je krijgt de melding dat je overlappende programma's hebt.
of plan gewoon alles op afstand dan gaat alles op de server, praktische oneindig veel programma's kan je dan opnemen, op voorwaarde dat het van de zenders is die hierboven staan natuurlijk
mvg
mvg
xenne dat is waar, maar dan staan ze natuurlijk in die 30 dagen, en moet u dan ook in die periode, die oneindig veel programma's kunnen bekijken hé.
In alle geval ik programmeer altijd op afstand, gemakkelijker kan niet.
Mvg.
In alle geval ik programmeer altijd op afstand, gemakkelijker kan niet.
Mvg.
ja, oneindig veel programma's bekijken op 30 dagen is niet evident natuurlijk :P
tsja, ik neem ook bijna alles op afstand op... dat ze maar 30 dagen beschikbaar zijn vind ik niet zo erg, ik moet wel toegeven dat sommige op die 30 dagen niet bekeken geraken, maar soit.... opname op harde schijf ben je ook kwijt als je andere decoder krijgt of moest je naar andere provider gaan. als je echt een opname voor het nageslacht wil bewaren heb je een extern medium nodig
mvg
tsja, ik neem ook bijna alles op afstand op... dat ze maar 30 dagen beschikbaar zijn vind ik niet zo erg, ik moet wel toegeven dat sommige op die 30 dagen niet bekeken geraken, maar soit.... opname op harde schijf ben je ook kwijt als je andere decoder krijgt of moest je naar andere provider gaan. als je echt een opname voor het nageslacht wil bewaren heb je een extern medium nodig
mvg
Klopt, dus overkopiëren geblazen in "real time". 30d toont lang, maar dat valt soms tegen hé !
Ik snap niet zo goed hoe je op het netwerk opneemt? kan je dat ergens instellen ofzo? ben pas nieuw bij Belgacom en snap niet zo goed hoe je 2 programma's samen kan opnemen! thx!
Beste Sara, bij opname kiest u een programma op uw harde schijf en andere programma's op de harde schijf van de server, die zijn wel maar 30dagen ter beschikking.
Ik programmeer altijd op mijn PC, dan staan ze wel op die 30 dagen, en kan ik ze ook bekijken op mijn 2 decoders.
Met vriendelijke groetjes.
Ik programmeer altijd op mijn PC, dan staan ze wel op die 30 dagen, en kan ik ze ook bekijken op mijn 2 decoders.
Met vriendelijke groetjes.
Sara, als je nog niks aan het opnemen bent en je plant een opname van "programma 1" dan zal die altijd op de harde schijf van je decoder opgenomen worden en kan enkel afgespeeld worden op deze decoder en niet op je 2de of 3de decoder (indien je die hebt natuurlijk)
Neem je nu een tweede programma op dus "programma 2" dan zal die ook opgenomen worden op je hardde schijf enkel en alleen als er geen overlapping is in tijd met je programma1 die je opneemt. Is dit wel het geval dus dat je programma 2 overlapt in tijd met programma 2 ddan zal programma2 opgenoemen worden op de servers van Belgacom en zullen beschikbaar blijven tot 30 dagen lang en die kan je wel bekijken op al je decoders die je hebt.
Elsa
Neem je nu een tweede programma op dus "programma 2" dan zal die ook opgenomen worden op je hardde schijf enkel en alleen als er geen overlapping is in tijd met je programma1 die je opneemt. Is dit wel het geval dus dat je programma 2 overlapt in tijd met programma 2 ddan zal programma2 opgenoemen worden op de servers van Belgacom en zullen beschikbaar blijven tot 30 dagen lang en die kan je wel bekijken op al je decoders die je hebt.
Elsa
alles wat je op afstand opneemt (dus via pc of smartphone) wordt op de server opgenomen, ik neem bijna alles op deze manier op.
mvg
mvg
Bedankt voor de uitleg! Begin het al iets beter te snappen.
Nog 1 domme vraag misschien: hoe doe je dat, openemen vanop afstand (via pc en smartphone), ik ben niet zo mee met de technologie blijkbaar ;)
Dankjewel!
Nog 1 domme vraag misschien: hoe doe je dat, openemen vanop afstand (via pc en smartphone), ik ben niet zo mee met de technologie blijkbaar ;)
Dankjewel!
Met je pc of laptop Via de site
http://www.tvoveral.be
waar je boveneaan rechts moet inloggen.
Elsa
http://www.tvoveral.be
waar je boveneaan rechts moet inloggen.
Elsa
op afstand opnemen via de pc : surfen naar www.tvoveral.be , daar inoggen met je e-service account, dan naar tv gids en klikken maar (je kan wel niet alle zenders op afstand opnemen, maar wel de voornaamste)
op smartphone : je kan de tv overal applicatie downloaden (beschikbaar voor android & ios) en opnemen via de tv gids
succes
mvg
op smartphone : je kan de tv overal applicatie downloaden (beschikbaar voor android & ios) en opnemen via de tv gids
succes
mvg
Ik neem in principe een film altijd op op harde schijf, omdat ik die niet altijd binnen de 30 dagen kan bekijken. Gewone uitzendingen, neem ik liefst op PRV op, omdat je bij opnames nPVR (30 dagen) toch altijd het probleem hebt dat je niet goed kan forwarden. Het beeld gaat dikwijls niet mee en dan zie je niet waar die stomme reclame eindigd.
En als ik een programma van nPRV toch later wil bekijken, dan kopieer ik het gewoon naar mijn dvd. Hoe ik dat doe ? Ik begin de uitzending "te bekijken" en programmeer mijn dvd voor opname. Dan ga ik werken of slapen of iets anders doen, behalve TV kijken. Is de overzetting gedaan, dan kan ik de uitzending toch nog lang bewaren op mijn dvd of op schijf.
En als ik een programma van nPRV toch later wil bekijken, dan kopieer ik het gewoon naar mijn dvd. Hoe ik dat doe ? Ik begin de uitzending "te bekijken" en programmeer mijn dvd voor opname. Dan ga ik werken of slapen of iets anders doen, behalve TV kijken. Is de overzetting gedaan, dan kan ik de uitzending toch nog lang bewaren op mijn dvd of op schijf.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.