wij hebben sinds aan aantal jaar belcacom tv met het ruckus systeem....
even onze historiek : belgacom pakket met de post toegekregen, was niet mogelijk zelf te installeren vanwege onze specifieke situatie ( 2 tv toestellen boven en beneden ? ) dus kwam er een technieker langs om alles te installeren.
Die verkocht ons het ruckus systeem omdat er anders geen oplossing was , tenzij door de muren kappen( wat geen optie was in ons nieuw huis !)
Na toch wel enkele weken was het inorde ( ik bespaar u de details )
buiten het feit dat beneden het beeld regematig blijft stilstaan ( wat gedeeltelijke opnames of zelfs geen opleverd) werkt het systeem wel maar niet zolas het echt zou moeten, wat toch veel frustratie met zich meebrengt .
Ik kan mij akkoord verklaren met het feit dat de wachttijden wel lang durven aanlopen op 080022700, toch moet ik zeggen dat men mij steeds vriendelijk probeert te helpen...wat niet steeds lukt met gevolg dat we soms dagen zonder tv zitten...
Komt er nog bij dat bij de minste stroomonderbreking de hel weer losbreekt ...ruckussen resetten,decoders resetten...ik durf van mezelf zeggen dat ik al een halve belgacom-technieker ben....
Nu zitten we nog met ander probleem : de plaats waar onze b-box staat wordt nu omgetovert tot een slaapkamer voor mijn zoon ( was voordien een bureau-ruimte met vast pc ) wij hebben echter geen andere plaats om de b-box te plaatsen omdat hij enkel werkt in dit stopcontact ? vermoedelijk heeft de technieker destijds een aanpassing uitgevoerd aan dit stopcontact ? wie gaat deze aanpassing eventueel uitvoeren ( lees= betalen ?)
Wat mij ook van het hart moet is het feit dat de medewerkers in de belgacom winkels absoluut niet hulpvaardig zijn !
Ik kan u verzekeren dat het niet fijn is , als je al dagen met een operator probeert om alles herop te starten en men ten einde raad ons een storingsnummer geeft om bepaalde dingen om te ruilen naar een ander ( hopelijk betere oplossing ) men u doodleuk zegt dat dat zomaar niet kan zonder eventuele bijbetaling .....tja ik denk dat je dan voor minder eens uit je voegen springt !
Nu werkt dus na schilderwerken ons hele systeem niet meer sinds gisteren middag ....heb na 2 lange telefoons een storingsnummer gekregen om onze ruckussen om te ruilen voor het vernieuwe plc-adapter systeem....dit zou langs de stopcontacten werken en niet meer draadloos , wat (zucht) minder probs zou geven ....
Vandaag is een feestdag , dus ik kan pas morgen naar de balgacom-winkel( joepi nog een dag zonder tv ).....toch vrees ik weer de reactie in de winkel , zal ik krijgen wat mij is beloofd?
Zelfs de operator zag het bos door de bomen niet meer ....
Ik vrees dat , indien , ik die plc adapters niet krijg ( ik betwijfel of deze zullen werken ) ik gewoon alles inpak en return to sender ....
Wij zijn al bijna 20 jaar klant ; betalen 175 euro per 2 maand , ik denk dat het minste is , dat dan gewoon alles werkt zoals het moet ?
Er kan idd wel eens iets falen , waarvoor alle begrip , maar we sukkelen nu al jaren ...
Wie kan mij helpen ?
Alvast dank
een teleurgestelde klant
ps: mogen vervolg van ons winkelbezoek !
Bladzijde 1 / 1
Ja een heel verhaal maar je zou in stappen moeten werken om het probleem op te lossen en het eerste is de bbox2 modem direct verbinden met een utp kabel aan de decoder. En zien of dit al werkt.(ruckus en plc's er van tussen laten om problemen op te sporen).
Surfen gaat waarschijnlijk nog en eens zien of de nodige lichtjes op je bbox branden.
Ter info=> http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/14486/~/wat-betekenen-de-controlelampjes-op-mijn-modem-(b-box)%3F" target="_blank
Surfen gaat waarschijnlijk nog en eens zien of de nodige lichtjes op je bbox branden.
Ter info=> http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/14486/~/wat-betekenen-de-controlelampjes-op-mijn-modem-(b-box)%3F" target="_blank
hoi ,
bedankt voor je antwoord , maar dit hebben we idd al geprobeerd ... we hebben deze morgen een lange kabel gevonden die we geconnecteerd hebben met ons toestel boven en die werkt !
dus kunnen we nu wel met zn allen boven in ons bed tv kijken ....
dit is goed voor effe als noodoplossing maar het probleem ligt duidelijk bij het ruckus systeem.
groeten
bedankt voor je antwoord , maar dit hebben we idd al geprobeerd ... we hebben deze morgen een lange kabel gevonden die we geconnecteerd hebben met ons toestel boven en die werkt !
dus kunnen we nu wel met zn allen boven in ons bed tv kijken ....
dit is goed voor effe als noodoplossing maar het probleem ligt duidelijk bij het ruckus systeem.
groeten
tsja,
zowel Ruckus als plc zijn geen wondersystemen, ze kunnen goed werken, maar voor hetzelfde geld heb je miserie tgv factoren waar je niet steeds vat op hebt. oa bij Ruckus door dikke muren, bij plc elektromagnetische storingen door andere toestellen
dit gezegd zijnde, werk ik hier zelf met plc's zonder problemen
mvg
zowel Ruckus als plc zijn geen wondersystemen, ze kunnen goed werken, maar voor hetzelfde geld heb je miserie tgv factoren waar je niet steeds vat op hebt. oa bij Ruckus door dikke muren, bij plc elektromagnetische storingen door andere toestellen
dit gezegd zijnde, werk ik hier zelf met plc's zonder problemen
mvg
Idd... PLC's gaan de enige oplossing zijn in jouw geval... tenminste als je geen kabel wil laten leggen. Zijn er in jullie nieuwbouw nergens netwerkaansluitingen voorzien??
Ik vind kabels nog altijd de beste oplossing, mits ze niet oud en versleten zijn. Ik heb hier een ruckus sinds enkele jaren en ik moet zeggen dat ik er tot nu toe nog geen echt grote problemen mee gehad heb, maar hij komt wel van een tante die op een appartement woont en de liftkoker tussen bureau en living had, waardoor de ruckus niet goed werkte. Als je ruckus al van in het begin problemen geeft kan het dus inderdaad liggen aan de binnenmuren. Dan is een PLC een betere oplossing, mits je stroomkabels goed zijn, maar vermits je in een nieuw huis woont veronderstel ik dat dit geen probleem mag zijn. Ik heb ook PLC's (van Belgacom) maar die gebruik ik om de pc's te verbinden met de server die boven staat. Daar komt dus geen TV bij te pas. Tot nu toe nog geen verbindingsproblemen gehad.
Dus als je je ruckus kan omruilen voor PLC's, zou ik het zeker doen. Met dat storingsnummer zou het normaal gezien gratis omruiling zijn (dat is toch de bedoeling van zo'n storingsnummer dacht ik).
Als ze in de teleboetiek hierom problemen maken en de gerant ook niet kan helpen, stuur dan een schriftelijke klacht (brief of mail via "contact", dan zullen ze je dat bedrag wel crediteren.
Dus als je je ruckus kan omruilen voor PLC's, zou ik het zeker doen. Met dat storingsnummer zou het normaal gezien gratis omruiling zijn (dat is toch de bedoeling van zo'n storingsnummer dacht ik).
Als ze in de teleboetiek hierom problemen maken en de gerant ook niet kan helpen, stuur dan een schriftelijke klacht (brief of mail via "contact", dan zullen ze je dat bedrag wel crediteren.
beste
ticketnummr is een noodzakelijk item voor een omruiling maar ook uw aankoopbewijs, wat de waarborgperiode = 2j aangeeft. Indien voldaan aan beide voorwaarden kan u opteren voor de PLC oplossing.
muisje
ticketnummr is een noodzakelijk item voor een omruiling maar ook uw aankoopbewijs, wat de waarborgperiode = 2j aangeeft. Indien voldaan aan beide voorwaarden kan u opteren voor de PLC oplossing.
muisje
Nog een vraagje, heb je meer dan een telefoonaansluiting ? dan kan je die andere eerst eens proberen. Ik heb al 2 jaar Ruckusadapters die goed werken, maar ik heb maar één TV, en de verbinding loopt van mijn bureau naar de living. Maar zoals hier al gezegd, met beide systemen kan je storingen hebben.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.