tv problemen beu

  • 31 May 2011
  • 9 reacties
  • 1693 Bekeken

Na een hele hoop problemen met belgacom tv hebben we onze decoder voor de derde keer ingeruild,maar nu voor een nieuwere versie.

Zonder enige info of ondertekening hebben ze ons een nieuw contract aan ons been gelapt waar we weer een jaar aan vast hangen(is dit legaal???)

Nu waren we even blij dat alles goed werkte tot er een update was waarna de tv gids helemaal niet meer klopt,plots 70% van onze opnames gewist zijn en al hetgeen we nu proberen op te nemen mis je een heel stuk van.We zijn nu zover dat het echt onze klo..... uithangt en er zo snel mogelijk niets meer mee te maken willen hebben.Hoe kunnen we dit onterecht bekomen contract opzeggen zonder kosten?Alvast bedankt.

9 reacties

Bij mijn weten, contracten komen tot stand als beide partijen daarmee instemmen. Hebt u niet gelezen wat de voorwaarden zijn? Slechts een uitwisseling van uitrusting betekent meestal geen contract verlenging.

Als er voorwaarden waren geweest hadden we die zeker wel gelezen hoor.Wij hebben niets gezien niets gehoord,enkel ander toestel gekregen en daarna een factuur met extra activatiekosten en de vermelding dat we een nieuw contract hedden voor min een jaar.
Wat voor extra activatiekosten - wat is geactiveerd?

Als er niets is veranderd van eerdere termen - een brief (geregistreerd met afzender-/ontvanger-beleg) schrijven om te protesteren!
<quote>

Als er voorwaarden waren geweest hadden we die zeker wel gelezen hoor.Wij hebben niets gezien niets gehoord,enkel ander toestel gekregen en daarna een factuur met extra activatiekosten en de vermelding dat we een nieuw contract hedden voor min een jaar.

</quote>

Dat is ongeveer hetzelfde wat Telenet ook toepast bij nieuwe digicorder zie onder https:///posts/351f65c387" target="_blank onderaan
Reputatie 7
Badge +1
Het vervangen van een kapote decoder kan niet tot een contractvernieuwing leiden volgens mij; alleen verandering van pack of één element ervan kan het contract herstarten. Dat zal Eva wel uitzoeken.Best je login gegevens eens aan haar opgeven.
Reputatie 2
Badge +1
Hebben ze je tijdens het wisselen van de decoder geen 'aanbod' gedaan voor een pack of zo omdat dit goedkoper zou uitkomen?

Normaal gesproken is er bij een omwisseling geen sprake van een contractverlenging!
wat https:///people/26fc8c6d18 hierboven schrijft is volgens mij correct. maar wij weten natuurlijk het fijne van deze zaak niet, Eva zal dat eens moeten uitzoeken.

't is goed om weten dat bij iedere wijziging (up of downgrade) een nieuwe contractduur van 12 maanden ingaat


een overzicht van de contracten staat tegenwoordig onderaan de factuur, handig


mvg

Reputatie 1
Badge
beste Jurgen,troost u gij zijt niet alleen met u probleem,wat betreft u tv dan,hier juist het zelfde,heb geen beeld of blijft hangen op HD posten sins twee dagen,men opnames

staan er nooit gans op,soms krijg ik die Klo... decoder niet eens uit geschakeld,dan maar de stekker er uit trekken,wat een toestanden,en dit in deze

tijd,en dat alles sinds de nieuwe menu is verschenen,moeten wij zelf naar de oorzaak dan zoeken??Of wat??

is al erg genoeg dat het tv kijken al lang nietmeer plezant is door al de reclames....nee nu ook nog door het niet werken van u belgacom tv

Pffffffffff misschien word het toch eens tijd om eens op te stappen, na meer dan 20 jaar klant te zijn??
Beste jurgen.8832,

Kunt u mij klantgegevens (klantnummer, telefoonnummer, factuurnummer,...) bezorgen zodat ik uw contractduur kan laten nakijken?


Met vriendelijke groeten,

Eva

Reageer