TV OVERAL VIA TABLET één en al miserie : WAARDELOOS !!!

  • 6 January 2015
  • 23 reacties
  • 335 Bekeken

Na herhaaldelijke klachten bij Belgacom omtrent TV Overal werkt TV Overal nog steeds niet op mijn tablet na de updates van destijds... eerst waren er problemen met chromecast en nu is er een probleem over 'rooted toestellen'.


Ik beschik over een Fushion5 tablet ANDROID 4.4 KITKAT aangekocht in Engeland... geen illegale software, geen namaak, maar een merktoestel aangekocht via Amazon UK.


Nu krijg ik de mededeling : Omwille van auteursrechten is \'Live tv\' niet beschikbaar op toestellen waarvan de software werd aangepast door de gebruiker (\'rooted\' toestellen)


Om één of andere redenen blokkeert Proximus de live-stream en dit ten onrechte... Graag een oplossing aub ?


mvg,




login fc060974




oude topic alhier http://forum.proximus.be/posts/10322aa6e5



23 reacties

Ik kan er echter niet over klagen op mijn Acer Iconia tablet werkt het goed


maar inderdaad er zijn er veel die het zelfde voor hebben als u:



de mededeling : Omwille van auteursrechten is \'Live tv\' niet beschikbaar op toestellen waarvan de software werd aangepast door de gebruiker (\'rooted\' toestellen)



Beter toch melden via privé bericht zodat ze dit toch kunnen doorgeven aan de bevoegde dienst:


privé bericht aan 'Onze medewerkers' doorsturen ⚊▶ Onze medewerkers en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Onze medewerkers'
Reputatie 2
Badge
Ik vermoed dat de oorzaak zit bij de fabrikant van je tablet. Vaak maken die aanpassingen aan 'origineel' Android OS en blijkbaar 'root-en' die het toestel om hun aanpassingen te doen. Vaak is het ook zo dat hoe meer aanpassingen, hoe later ze upgraden naar een nieuwe versie van Android (want ze moeten die aanpassingen telkens opnieuw doen). Probleem is dat het als koper niet altijd duidelijk is hoe 'clean' het Android OS is op je tablet. TVoveral werkt prima op mijn MotoG Kitkat Android, Moto G gebruikt blijkbaar een clean versie van AndroidOS.


Je kan natuurlijk ook een Apple iPad kopen dat is nooit 'root-ed' (toch niet in de winkel:-)
Achum.....daarvoor koop ik 5 Acer Iconia's lach


en ik heb geen problemen met TV Overal ja
Reputatie 6
Badge +2
Op mijn iPad had ik ook eerst geen problemen maar na 5 minuten krijg ik de vermelding dat er maar 5 toestellen simultaan naar TV Overal kan gekeken worden en bijgevolg kan ik niet meer zappen.


Ten eerste heb ik slechts 4 toestellen om naar TV Overal te kijken (2 tablets, 1 smartphone en 1 laptop) en ten tweede is momenteel maar 1 toestel die op TV Overal staat en dat is mijn iPad, de andere toestellen zijn zelfs uitgeschakeld, waarom ik deze vermelding krijg is mij een raadsel.


Ja pat dat is i-pad hé lach 'k heb toch gezegd hier juist boven dat i-pad er voor 5 telt brutaal
Reputatie 2
Badge
Het is geen kwestie van Android versus IOS. Het is dat -sommige- Android smartphones door de fabrikant (teveel) aangepast zijn aan hun toestel. Voorbeeld mijn MotoG Android is dat niet en heel wat andere Android toestellen ook niet. Enige voordeel van iPad is dat het altijd origineel IOS is (tenzij de gebruiker zelf dit anders wil).


De melding van 5 toestellen is van Belgacom IPTV middleware en heeft niets te maken met het toestel zelf.


AL ben ik het wel eens met Elsa dat een iPad voor 5 telt:-)


alleen vraag ik mij af hoe dit juist in zijn werk gaat om bij te houden hoeveel toestellen ingelogd zijn op TV-Overal, er moet toch ergens een lease time zijn anders zou je bv op iemand anders zijn toestel kunnen inloggen en als je niet uitlogt zou dit blijven meetellen in het aantal ingelogde toestellen.
Reputatie 2
Badge
Ze zouden je MAC adressen kunnen bijhouden en niet meer dan 5 toestellen aanvaarden. Of ze zouden heel eenvoudig kunnen tellen hoeveel keren je ingelogd bent op een bepaald moment, met een soort lease time (wat zou kunnen verklaren waarom ze denken dat je ingelogd bent als je zelf het toestel niet gebruikt). Als er geen limiet is kan iedereen in Belgie met 1 login TV overal kijken, soort groepsaankoop:-)

Ze zouden je MAC adressen kunnen bijhouden en niet meer dan 5 toestellen aanvaarden



Dat zal het zeker niet zijn want ik heb al bij te veel familie, vrienden en kennissen ingelogd dus dan zat ik al lang over de limiet.

Of ze moesten die lijst dan ook van tijd tot tijd opnieuw opbouwen.
Reputatie 2
Badge
gelijktijdige logins zijn eenvoudiger te tellen dus doen ze dat waarschijnlijk. Misschien kan iemand met veel gadgets of een grote familie de test eens doen:-)
maar als je dan niet uitlogt bij afsluiten op ieder toestel hoe weten ze dat dan?
Ik zag laatst ergens mijn toestellen staan die allemaal aangemeld zijn. Ik kon ze pas een maand na aanmelding uit die lijst verwijderen. Daarom kan je dus niet op eender welk toestel zomaar aan en af melden
Over welke lijst heb je het juist, waar stond die ergens?
Reputatie 2
Badge

maar als je dan niet uitlogt bij afsluiten op ieder toestel hoe weten ze dat dan



Als er geen activiteit is time je gewoon uit, net zoals bij online banking. Als je daarna terug gebruik maakt van de app, zal die je automatisch terug aanloggen want je username/password staan toch in the app.
Ik dacht inderdaad ook aan zoiets, maar ik wou weten of mijn idee klopte en nu ben ik al wat zekerder nu we met twee al het zelfde denken ja


Dus mag je inloggen op een toestel op zoveel toestellen van je familie of van iemand anders zonder het aantal te overschrijven
Sorry ik heb mijn bericht weer verwijderd. Was in verkeerde topic geplaatst. Dat beb je als je meerdere tabbladen hebt openstaan
In de app van TV overal ga je in de instellingen naar "parameters" en vervolgens naar "mijn toestellen" daar vind je al de toestellen waarmee je hebt ingelogd en de bijhorende datum
Bedankt voor de info Helga,
Ik ga mijn berichtje hier nog maar eens plaatsen. Ik had het al verwijderd omdat ik het ook in een verkeerd topic had staan Enzo...
Moeilijk hoor, als je op een kleine telefoon bezig bent, verschillende tabbladen open hebt staan en kinderen constant om aandacht vragen. Ik heb hier vandaag al de nodige fouten gemaakt, maar ga het nog 1x proberen. Nu staat het in het juiste topic en misschien zijn er nog mensen die hier iets aan hebben


In de app van TV overal ga je in de instellingen naar "parameters" en vervolgens naar "mijn toestellen" daar vind je al de toestellen waarmee je hebt ingelogd en de bijhorende datum
Na een maand kan je je toestel hier afmelden en heb je weer een plaatsje vrij voor een ander toestel
Is er trouwens iemand die weet hoe je deze app toch op rooted toestellen weekend krijgt???
Ik heb al van alles geprobeerd (ook unrooten) maar niets helpt. Ik kan het niet gebruiken 😞
Reputatie 2
Badge
Ah goede tip Helga. Dus ze houden eenvoudig je toestel id bij en dus max 5 toestellen.


Op rooted toestellen kan het niet werken, en naar wat ik lees zijn apps die 'doen alsof' het toestel toch niet rooted is ook niet effectief om de check te omzeilen. Je zou moeten weten waar ze juist op controleren maar dat zal wel geheim blijven natuurlijk:-)

Ah goede tip Helga. Dus ze houden eenvoudig je toestel id bij en dus max 5 toestellen



Er klopt toch ergens iets niet , als ik dan probeer via laptop dan kan ik nog op TV Overal dus via de website !!


Die klacht is al heel veel voorgekomen van de melding routed, zelf al zijn die toestellen niet geroot en ik heb nog geenmelding van een oplossing gevonden, ik weet nu niet hoe dit bij Sinjoor zit off bij hem dit opgelost geraakt is ?


Sinjoor laat het eens weten
Ik heb nu nog eens ingelogd bij mijn gebuur op zijn tablet, en als ik dan ga kijken op mijn Tablet TVO-app/ instellingen /parameters / mijn toestellen staat die er niet tussen!!!!!

Reageer