/files/86ca7a8be9/Home_Media_Manager.jpg 1280x800
Bladzijde 1 / 1
probeer je de software te installeren op dezelfde pc als waarmee je de aanvraag hebt gedaan. dat is blijkbaar een vereiste, want blijkbaar gaat belgacom het mac adres van het systeem registreren bij installatie.
indien ja, kan het ook zijn dat het mac adres en serienummer dat geregistreerd werd reeds in gebruik is door een andere virtuele netwerkadapter.
zie hieronder een paar schrijfsels van Eva van een paar weken geleden
Elke computer die TV on PC wil activeren, moet ons een uniek serienummer kunnen geven waaraan we de software kunnen linken. Dit serienummer halen wij uit de BIOS van de computer, waarin dit serienummer is weggeschreven door de fabrikant. Nu zien we dat sommige systeembouwers geen unieke serienummers geven aan hun computers maar een generische code gebruiken voor sommige van hun modellen. De foutmelding die u krijgt betekent dus dat er al een computer geactiveerd is met hetzelfde serienummer als dat van uw computer, omdat de fabrikant ervan geen unieke serienummers gebruikt.
In een volgende versie wordt er hiervoor een aanpassing gedaan, dat onze software in dit geval een willekeurig serienummer verzint voor uw computer. Echter is er nog geen concrete datum gekend wanneer er een nieuwe versie zal verschijnen van onze software.
Deze foutmelding heeft overeenkomsten met de error "Duplicate Serial Number".
Tijdens de installatie zal het programma PCTV een van de MAC-adressen van de computer gebruiken en deze registreren in ons systeem. Dit MAC-adres kan deze zijn van een fysieke netwerkadapter (ethernetkaart of WiFi) of dat van een virtuele netwerkadapter.
We merken nu dat verschillende virtuele netwerkadapters hetzelfde MAC-adres gebruiken op alle computers waarop deze geïnstalleerd zijn. Zo'n voorbeeld is de Cisco Systems VPN Adapter, deze gebruikt schijnbaar overal hetzelfde MAC-adres.
Een mogelijk oplossing die je kan testen is de volgende:
- Schakel de netwerkadapter uit die verantwoordelijk is voor de foutmelding (hij mag niet meer zichtbaar zijn via het commando ipconfig /all)
- Desinstalleer het programma TV on PC
- Verwijder de file C:\ProgramData\Home Media Center\config.ini (in Windows 7)
- Herinstalleer het programma TV on PC
- Heractiveer de netwerkadapter.
Het is mogelijk dat je hiermee het probleem oplost, maar dit is helaas nog geen garantie op succes. Net zoals bij de error "Duplicate Serial Number" zal hiervoor in de volgende versie van TV on PC een update voorzien zijn dat dit probleem zal omzeilen.
ik weet niet of er ondertussen reeds een nieuwe versie van TV on PC uit is, maar wat je altijd eens kan probleem is de software verwijderen en opnieuw installeren in de hoop dat het programma een nieuw serienummer zal toekennen.
mvg
indien ja, kan het ook zijn dat het mac adres en serienummer dat geregistreerd werd reeds in gebruik is door een andere virtuele netwerkadapter.
zie hieronder een paar schrijfsels van Eva van een paar weken geleden
Elke computer die TV on PC wil activeren, moet ons een uniek serienummer kunnen geven waaraan we de software kunnen linken. Dit serienummer halen wij uit de BIOS van de computer, waarin dit serienummer is weggeschreven door de fabrikant. Nu zien we dat sommige systeembouwers geen unieke serienummers geven aan hun computers maar een generische code gebruiken voor sommige van hun modellen. De foutmelding die u krijgt betekent dus dat er al een computer geactiveerd is met hetzelfde serienummer als dat van uw computer, omdat de fabrikant ervan geen unieke serienummers gebruikt.
In een volgende versie wordt er hiervoor een aanpassing gedaan, dat onze software in dit geval een willekeurig serienummer verzint voor uw computer. Echter is er nog geen concrete datum gekend wanneer er een nieuwe versie zal verschijnen van onze software.
Deze foutmelding heeft overeenkomsten met de error "Duplicate Serial Number".
Tijdens de installatie zal het programma PCTV een van de MAC-adressen van de computer gebruiken en deze registreren in ons systeem. Dit MAC-adres kan deze zijn van een fysieke netwerkadapter (ethernetkaart of WiFi) of dat van een virtuele netwerkadapter.
We merken nu dat verschillende virtuele netwerkadapters hetzelfde MAC-adres gebruiken op alle computers waarop deze geïnstalleerd zijn. Zo'n voorbeeld is de Cisco Systems VPN Adapter, deze gebruikt schijnbaar overal hetzelfde MAC-adres.
Een mogelijk oplossing die je kan testen is de volgende:
- Schakel de netwerkadapter uit die verantwoordelijk is voor de foutmelding (hij mag niet meer zichtbaar zijn via het commando ipconfig /all)
- Desinstalleer het programma TV on PC
- Verwijder de file C:\ProgramData\Home Media Center\config.ini (in Windows 7)
- Herinstalleer het programma TV on PC
- Heractiveer de netwerkadapter.
Het is mogelijk dat je hiermee het probleem oplost, maar dit is helaas nog geen garantie op succes. Net zoals bij de error "Duplicate Serial Number" zal hiervoor in de volgende versie van TV on PC een update voorzien zijn dat dit probleem zal omzeilen.
ik weet niet of er ondertussen reeds een nieuwe versie van TV on PC uit is, maar wat je altijd eens kan probleem is de software verwijderen en opnieuw installeren in de hoop dat het programma een nieuw serienummer zal toekennen.
mvg
Bedankt voor de snelle respons !!
Helaas helpt bovenstaande oplossing mij niet, dus zal ik moeten wachten op de volgende versie van de Software ?
Helaas helpt bovenstaande oplossing mij niet, dus zal ik moeten wachten op de volgende versie van de Software ?
Beste ReeF,
Heeft u de acties die in het oranje staan geschreven getest?
Kan u screenshot van uw ipconfig /all plakken in dit topic?
Mvg,
Eva van Belgacom
Heeft u de acties die in het oranje staan geschreven getest?
Kan u screenshot van uw ipconfig /all plakken in dit topic?
Mvg,
Eva van Belgacom
Ik heb nog steeds het probleem.
Wanneer gaat hier een oplossing voor komen?
Mvg
Wanneer gaat hier een oplossing voor komen?
Mvg
Hallo Eva :)
Ik denk dat ik alle acties heb ondernomen, echter is mij niet duidelijk hoe ik de netwerkadaptor herken die de fout veroorzaakt.
Zie bijgaande de Screenshot van IPconfig/all
Hopelijk zijn er nog mogelijkheden
Ik denk dat ik alle acties heb ondernomen, echter is mij niet duidelijk hoe ik de netwerkadaptor herken die de fout veroorzaakt.
Zie bijgaande de Screenshot van IPconfig/all
Hopelijk zijn er nog mogelijkheden
PM naar Eva gestuurd
Heb zelfde probleem, intussen al oplossing of is dat nogaltijd wachten op volgende versie?
Geen antwoord op PM, zelfs niet dat het nog ff kan duren ofzo...... beetje jammer
Belgacom kondigde vanavond op een persconferentie aan dat TV on PC beschikbaar wordt op Android, iOS en webbased... lijkt me dat deze TVonPC applicatie gaat verdwijnen en zal vervangen worden door een cross-platform app.
Das mooi inderdaad, maar natuurlijk geen excuus om niet - op zijn minst - een reactie te geven, het was nl Eva die me vroeg eea als screenshot door te sturen !
Ja, zij zal dat ook aan de specialisten moeten doorgeven hé, dus nog even geduld. En 't is nu juist een "brug" weekend.....
Beste ReeF,
Sorry voor de late reactie. Maar we stoppen (voorlopig) inderdaad met deze versie van TV on PC. Er komt een nieuwe applicatie aan. Er zijn nog teveel bugs in het huidige programma.
Meer nieuws over de nieuwe applicatie zal binnenkort bekend gemaakt worden.
MVG,
Eva van Belgacom
Sorry voor de late reactie. Maar we stoppen (voorlopig) inderdaad met deze versie van TV on PC. Er komt een nieuwe applicatie aan. Er zijn nog teveel bugs in het huidige programma.
Meer nieuws over de nieuwe applicatie zal binnenkort bekend gemaakt worden.
MVG,
Eva van Belgacom
Zie das nu in iedergeval een antwoord ;)
Ik wacht rustig af, thnx !
Ik wacht rustig af, thnx !
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.