TV on PC wordt op 1 december afgesloten

  • 25 November 2011
  • 9 reacties
  • 2618 Bekeken

Reputatie 7
Badge +1
Voor de meesten zal dit niet meer relevant zijn....maar toch..ik kreeg volgende mail:













Geachte heer ,
Hierbij willen wij u als "Belgacom TV op PC"-tester danken voor uw vriendelijke medewerking en waardevolle feedback. De testperiode wordt op 1 december 2011 afgerond.

Wilt u tv blijven kijken op uw pc (of op uw smartphone/tablet)? Dat kan met TV Overal. Met deze dienst kunt u bovendien:
- films op aanvraag bekijken;
- de tv-gids van Belgacom TV raadplegen;
- opnames op Belgacom TV programmeren vanop afstand.

Nog tot het eind van het jaar kunt u TV Overal zonder enige verplichting gratis testen.
Ontdek TV Overal op http://care.belgacom.be/HS?a=ENX7CrrPTrxW8SA9MKLZrmXnGHxKCF4kIvcStGb5lw8W0bBhOG5mpqVsje_HxHDQhVwI" target="_blank.

Met vriendelijke groeten,

Uw Belgacom TV-team

9 reacties

dank voor de info, sinjoor71

mvg
Badge +1
Dit is wel jammer. Ikzelf gebruik dit niet omdat ik al 3 tv's heb maar ik kan begrijpen dat er veel mensen zijn die dit wel nuttig vinden. Ik denk dat er sommigen zijn waarvoor dit nutiiger is dan tv overal.

mvg
tsja, vanaf 2012 wordt tv overal betalend, daarom moet dit verdwijnen Knipogen

persoonlijk vind ik ze ook niet 100% te vergelijken...

pc on tv --> voor thuis, een volwaardige vervanger van de decoder (enfin, dat was het uitgangspunt, maar is nooit echt gelukt)

tv overal --> voor overal naar tv te kunnen zien

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Inderdaad Swimmer4. Ik kon daarmee naar alle zenders, ook die van mijn boeketten, kijken en ervan opnemen op mijn PC. Zolang TV-Overal de mogelijkheden niet uitbreidt om naar méér zenders te kijken, en ook naar netwerkopnames, die via de TV-gids online of via de decoder zijn ingepland, is TV-Overal voor PC voor mij geen alternatief voor TVonPC, en zal ik er ook niet voor betalen. Ook verbruikte het geen volume daar het via een apart VLAN liep. Dat volumeprobleem werd deels opgelost door die op te trekken en zelfs "no limit" te maken.

Ik kan wél begrijpen dat veel mensen het wél leuk vinden draadloos via Wifi en 3G naar TV te kijken op hun smartphone, tablet of laptop, in de tuin bv. of op café met een hotspot....(FON lost dat op ? maar dan zullen ze het Wifi-bereik van hun modem/router wél moeten versterken...) maar voor mij is het enkel een alternatief voor een 2e decoder, dus opnemen en ernaar kijken moet kunnen.

Wat mij wél zou storen is, dat je nà 1 december ook niet meer naar je (op PC) opgenomen programma's zult kunnen kijken, want de software zoekt altijd eerst naar een registratie vooraleer je kunt kijken, dus een beetje zoals met de decoder, daarmee kan je ook niet meer naar he harde schijf programma's kijken als je je Belgacom TV contract opzegt en je hebt de decoder gekocht.....
Badge
Hallo,

we zullen toch nog kunnen programmeren via onze TV gids op PC, want dat vind ik nu echt heel handig en gemakkelijk.

Ik maak daar nu alle dagen gebruik van. Moest dat verdwijnen, wel dat zou SPIJTIG zijn.

Allen een prettig weekend toegewenst.
Reputatie 7
Badge +1
Dat heeft er niks mee te maken Computerken. De TV-gids online is gewoon ontwikkeld om vanop afstand netwerkopnames te kunnen programmeren (TV via decoder) en werd daarna gekoppeld aan TV-Overal, al kan je op PC niks van je netwerkopnames bekijken.

In TVonPC zit een aparte TV-gids, en dat liep over een aparte VLAN op de b-box2.
Reputatie 2
Badge
Indien 'Overal TV' regelmatig blijft haperen (server niet bereikbaar, probeer later opnieuw) ga ik ook niet betalen hiervoor.
Van een betalende dienst verwacht je degelijke service.
Neen, het ligt niet aan de eigen computer, want 'deredactie' op dat ogenblik werkt goed, evenals youtube, etc.
Evenzo, eens opnieuw klikken op andere zender en dan terug, geeft ook meestal oplossing, maar dus helemaal niet gewenst
voor een betalende dienst.
Reputatie 7
Badge +1
Volledog akkoord. ze zullen de testperiode moeten verlengen, zoals bij TVonPC....hopelijk niet om afgevoerd te worden....
ik kreeg paar dagen geleden van belgacom wat vraagjes over tv overal, oa of ik bereid zou zijn er €5 voor te betalen...

wat stabilieit betreft... android versie oké ... maar met de pc versie heb ik ook veel disconnects....

mvg

Reageer