Hallo allemaal,
Misschien een leuke tip voor diegenen die het niet fijn vinden dat PC on TV de standaard directory voor de opnames op de C-schijf zet.
Indien je NTFS als schijfsysteem gebruikt, kan je dit herleggen door een soft- of hard- directory link aan te leggen.
Je kan dit doen met het MKLINK commando van windows.
Zie onderstaand voorbeeld hoe ik de standaard "C:\ProgramData\Home Media Center\DVRStorage" directory van de media manager
herleg naar een andere directory.
1. Via start->bureau accessories->Opdrachtprompt een prompt openen ALS ADMINISTRATOR!!! Je kan die doen door met je
rechtermuisknop op de "Opdrachtprompt" te drukken, en dan via het pop-up menu de optie "Als administrator uitvoeren" te kiezen.
2. typ in de opdracht prompt:
MKLINK /D "C:\ProgramData\Home Media Center\DVRStorage" [DOEL DIRECTORY]
Waarbij de [DOEL DIRECTORY] de directory is waar je uw opnames wil laten bewaren en kijken.
Zo herlegde ik met het onderstaande commando de opname directory naar een 2-TB harde schijf. Mijn C-schijf is een
Solid State Drive om snel op te starten, maar met maar 90GB opslagruimte ... Want die dingen kosten heel veel geld. Met het
commando was mijn probleem opgelost.
MKLINK /D "C:\ProgramData\Home Media Center\DVRStorage" "D:\My TV"
Voila, zou moeten werken! Hopelijk is dit een leuke tip.
=> BELGACOM: Kan u aub een optie hiervoor voorzien, het liefst bij het instellen van media center.
Ik merkte ook op dat uw config file in de directory "C:\ProgramData\Home Media Center"
reeds een optie bevat "sRecFolder=C:\ProgramData\Home Media Center\DVRStorage".
Echter, na het wijzigen van die optie naar sRecFolder=D:\My TV is er geen succes na het heropstarten van media center mgr.
beste,
Sven
Bladzijde 1 / 1
Is inderdaad een héél goeie tip Sven. :)
Kan je dan zonder problemen al die bestanden gewoon overkopiëren naar het nieuwe directory?
Kan je dan zonder problemen al die bestanden gewoon overkopiëren naar het nieuwe directory?
even jullie attentie op deze tip ...
Is die tip hier al niet pepasseerd op dit forum of heb ik hem op het forum van Userbase al gelezen ik weet het niet meer juist ?
desalniettemin het blijft natuurlijk een interresante tip.
desalniettemin het blijft natuurlijk een interresante tip.
In het licht van het feit dat deze software toch niet meer verder zal opgevolgd worden door Belgacom, is deze tip niet langer zo relevant meer.
Beste Sinjoor, wat bedoel je met, "het feit dat deze software toch niet meer verder zal opgevolgd worden door Belgacom"???
Wie volgt ze dan wel op?
sv.
Wie volgt ze dan wel op?
sv.
Sven, tvonpc is een doodgeboren kind en is enkel gemaakt om een alternatief te bieden op Yelo.
Maar dit alternatief bleek allesbehalve een alternatief te zijn omdat 90% van de mensen er problemen mee hebben. En nog eens hetzelfde aantal procent mensen kon dit niet eens gebruiken omdat ze niet aan de requirements voldeden. (VDSL2, Windows XP, CPU, verbonden zijn met utp, geen firewall, etc)
Dus heeft belgacom ook -wijs- besloten om te stoppen met TVonPC.
Dit wordt -volgens de standaard Belgacom term- 'binnenkort' vervangen door een ander product.
Maar dit alternatief bleek allesbehalve een alternatief te zijn omdat 90% van de mensen er problemen mee hebben. En nog eens hetzelfde aantal procent mensen kon dit niet eens gebruiken omdat ze niet aan de requirements voldeden. (VDSL2, Windows XP, CPU, verbonden zijn met utp, geen firewall, etc)
Dus heeft belgacom ook -wijs- besloten om te stoppen met TVonPC.
Dit wordt -volgens de standaard Belgacom term- 'binnenkort' vervangen door een ander product.
Maar het is wel een interessante tip voor iemand zoals Sfen die met een Solid State Device werkt en daardoor met een kleine opslagruimte zit (wegens te duur) en op deze manier kan er meer vrije ruimte op de C schijf gemaakt worden.
Eigenlijk is het de toepassing van het cmd MKLINK dat interessant is.
Eigenlijk is het de toepassing van het cmd MKLINK dat interessant is.
Dat kan Belgacom toch niet menen. Ik ben speciaal van Telenet naar Belgacom overgestapt omdat er voor de TV on PC zoveel reclame is gemaakt.
En nu stoppen ze ermee? Verdorie. Ik ga toch echt wel verder onderzoeken of ik niet gewoon via satteliet en TV Vlaanderen via windows 7 media center televisie kan kijken. Ik ben het echt beu. Dit is management op amateuristisch niveau.
En natuurlijk van Eva geen woord reactie ...
Lees ook even onderstaande link:
http://nl.community.belgacom.be/posts/85b2a2aac0
Sven.
En nu stoppen ze ermee? Verdorie. Ik ga toch echt wel verder onderzoeken of ik niet gewoon via satteliet en TV Vlaanderen via windows 7 media center televisie kan kijken. Ik ben het echt beu. Dit is management op amateuristisch niveau.
En natuurlijk van Eva geen woord reactie ...
Lees ook even onderstaande link:
http://nl.community.belgacom.be/posts/85b2a2aac0
Sven.
Sorry, maar dat is hier door Eva al wel in een post als antwoord gegeven een tijdje geleden. Ik neem aan dat niet iedereen hier alles kan lezen. Ik zoek het wel even op. Ter geruststelling van Svan; ze zullen de software nog wel (gratis) ondersteunen tot de nieuwe versie beschikbaar is. Ter info: bij mij heeft TVonPC van in het begin gewerkt (na wat kleine problemen met de upgrade van de modem, waardoor TV uitviel), en heeft nooit verdere problemen gegeven. Ik gebruik het nog wel af en toe, maar niet dagelijks.
En gevonden
omdat er tv on pc veel reklame gemaakt is? Belgacom heeft er net geen reklame over gemaakt.
Dus snap niet waar jij dat vandaan haalt.
Enkel Telenet maakt reklame over hun tv op pc oplossing.
trouwens, iets aanbieden voor Windows 7 media center is pas amateuristisch.
Dus snap niet waar jij dat vandaan haalt.
Enkel Telenet maakt reklame over hun tv op pc oplossing.
trouwens, iets aanbieden voor Windows 7 media center is pas amateuristisch.
@Sven: enige die reclame maakte rond zijn product was Telenet met Yelo.... BGC heeft er niks over gecommuniceerd! En dat aanhalen als DE reden om over te schakelen naar BGC... klinkt niet correct ;)
Ze konden dat niet écht promoten, want het is altijd in de testfase blijven steken. Het was ook niet écht iets om trots op te zijn hé. De problemen stapelden zich steeds verder op....al moest ik dat hier op het forum lezen, want zelf heb ik maar minimale problemen gehad, en het werkt nu al 5 maanden zonder problemen...ervoor betalen was ik onder deze vorm echter toch niet echt van plan.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.